BMW325TI Geplaatst: 3 februari 2014 Auteur Geplaatst: 3 februari 2014 Bedankt! Ai ik wist al niet zeker of de lnb geschikt was. Maare welke (beste) lnb is dan wel geschikt voor 78 Triax? Bedoel van hart tot hart is van middelpunt van de ronde gedeeltje, waarmee de lnb zijn signaal binnen krijgt? Hmmmik moet het dus verdelen, naar welke kant moet ik dan de schotel draaien als ik achter de lnb sta? O ja die 8 graden, dat is dus Astra 3 8 graden omhoog? Bedankt!
Sprietje Geplaatst: 3 februari 2014 Geplaatst: 3 februari 2014 Op een Triax 78 past geen enkele duo-lnb optimaal. Neem je een duo-lnb voor een 60cm-schotel, bijv. die van CanalDigitaal, dan staan de koppen 38mm van elkaar hart op hart. Dat is ook een afwijking 7mm. Ja hart op hart is van pukkeltje tot pukkeltje aan de voorzijde van de lnb op de witte kap. Ja, de kop van de Astra 23,5 moet 8 graden omhoog staan. Als je de signaalkwaliteit van de Astra 19,2 maximaal hebt, dan zul je de schotel nog iets verder naar het oosten moeten draaien om ook goed signaal op de Astra 23,5 te krijgen.
BMW325TI Geplaatst: 4 februari 2014 Auteur Geplaatst: 4 februari 2014 Thanks! Ik heb net de Astra 3 lnb omhoog en omlaag gedaan. Maar zo te zien stond hij wel op de goede graden positie. Want signaal werd niet beter. Signaal werd wel beter als ik de lnb naar rechts verschoof (als je de schotel in kijk). Dus maar een keer de schotel weer loschroeven en beetje verdraaien. Bedankt:-)
stevie-v Geplaatst: 4 februari 2014 Geplaatst: 4 februari 2014 Het is zo moeilijk om vanuit hier te zeggen omhoog omlaag aangezien alles begint met de bevestiging die moet zuiver waterpas staan dus het kan zomaar zijn dat jet voor jou omlaag is VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.
BMW325TI Geplaatst: 4 februari 2014 Auteur Geplaatst: 4 februari 2014 Bedankt:-) Idd ik weet niet of het zuiver bevestiging is. Maare ik zal eerste die schotel naar rechts bewegen (als je de schotel in kijk).
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen