Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo!

Ben bezig om een HTPC te bouwen op XBMCbuntu, waarin een TBS 6985 tuner steekt. (quad dvb-s2)

Hierop zou ik graag oscam draaien voor mijn tvv abonnement. Ik heb alles geinstalleerd, nu nog de schotel uitkiezen.

Nu heb ik gezien dat Oscam zoveel instellingen heeft, dat ik een beetje de tel kwijtgeraakt ben.. Ik heb al op het internet gezocht, maar mensen posten alleen maar hun config bestanden zonder eigenlijk uitleg te plaatsen bij elke regel die ze hebben staan.

Bestaat er een algemene wiki waar wordt doorlopen wat er moet verandert worden voor bv. TV Vlaanderen?

Bijvraagje, hebben de mensen in Belgie met een 60cm schotel soms beelduitval/storing? Ik twijfel om een 80cm te kopen..

Bedankt!

Geplaatst:

over oscam kan ik je niet helpen,maar ik zou naargelang ik toch heb gelezen een 80 cm schotel nemen.Wij hebben hier een 80 cm schotel,en het mag al een serieuze zware bui zijn vooral we blokjes hebben.ik verwijs je graag naar de rubriek schotelantennes,daar staat heel wat deskundige uitleg in.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Geplaatst: (aangepast)

Leuk projectje.

Een 60cm schotel kan prima voor TVV. Hooguit bij een hele flinke regenbui heb je dan wat problemen. Ga er maar van uit dat dat hooguit 3 a 4x per jaar een uurtje problemen geeft. 80cm is natuurlijk altijd beter, en geeft je wat meer mogelijkheden als je in de toekomst nog eens uit wilt breiden met een rotor of extra koppen enze. Maar een must is het zeker niet. 

Vwb oscam staan er heel veel configs voor TVV op het net. Idd veel verschillen, maar dat komt omdat de instellingen per configuratie verschillend zijn. Hier zul je toch echt zelf mee moeten gaan beginnen en mee expirimenteren. Mocht je dan ergens  vastlopen dan kun je altijd nog je specifieke probleem aangeven en dan wordt je hier uiteraard prima verder geholpen.

aangepast door quattro

VU+ Solo2,

VTI

Visiosat BIG Bisat met Alps op 28,2E; 23,5E; 19,2E; 13E; 5E; 1W; 5W; 15W

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...