Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb hier een oudere LCD monitor, maar heeft moeilijkheden met het aangaan, ( heeft niets te maken met de PC ) Normaal zet ik hem altijd 's-nachts uit, ook de PC.  Maar bij het opstarten doet hij heel moeilijk, ook maak het niet uit of ik hem op stand-by laat staan. Hij wil niet opstarten krijg alleen maar een klikkend geluid te horen, en het scherm ( geen signaal ) komt ook niet op. Na verloop van tijd gebeurt dit wel, en dan kan ik de pc opstarten en werkt verder de hele dag prima.

Dus las ik hem uitzet gebeurd het, als ik hem standby laat staan ook. Door de start knop een lange tijd in te drukken ( monitor ) en weer los te laten enz. start de monitor op een gegeven moment wel door.

Salu2, D.Quijote

M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

Geplaatst:

Of dit probleem te repareren is, als de monitor is opgestart werkt alles prima de hele dag. Dus het is een opstart probleem alleen van de monitor.

Geplaatst:

Ik heb nog geen foto's gemaakt, maar mijn monitor heeft een aparte voeding, die even losgekoppeld, sinds ik dat heb gedaan start hij weer normaal op. Kan hierdoor de voeding gereset zijn ?

Salu2, D.Quijote

Geplaatst:

Kan, maar ik denk dat er wat elco's aan het verouderen zijn.

Die hebben daardoor minder waarde (uF, microfahrad's) en zijn daardoor geen goede energiebuffer meer.

Dat merk je aan dit soort opstartproblemen.

Dus..... voeding eens open en foto maken.

Ik ben benieuwd.

gr. Erik

• 3 maanden later...
Geplaatst:

Nu 3 maanden verder, en start steeds moeilijker op. Vandaag geprobeerd open te maken om naar de elco's te kijken maar krijg hem niet open, wel alle schroeven en verborgen schroeven gevonden trouwens. Als ik hem aanzet krijg ik een fractie van een sec. beeld te zien, dat daarna weer uit gaat. Vanochtend duurde het een half uur, tot dat op het beeld de tekst verschijnt geen signaal, daarna zet ik pas mijn PC aan, en werkt dan de hele dag goed. Nog even voor de duidelijkheid het is een : Yakuma type 765 17. Bij Steve is er niets over te vinden trouwens. Dus het zal wel kliko worden.

Salu2, D.Quijote

Geplaatst:

Intussen wel open gekregen, ten kostte van wat nokjes, maar helaas gaat alleen de voorkant eraf, dus zou ik eerst nog het scherm los moeten maken om bij de voeding te komen.

Geplaatst:

Kan het soms ook aan de externe voeding liggen, zeg maar de adapter van 230 naar 12 V ? Je merkt al ik weet er niet veel van, maar kan wel een bolle Elco herkennen.

• Moderator
Geplaatst:

Kan het soms ook aan de externe voeding liggen, zeg maar de adapter van 230 naar 12 V ? Je merkt al ik weet er niet veel van, maar kan wel een bolle Elco herkennen.

Natuurlijk kan dat.

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Geplaatst: (aangepast)

Vandaag alles gedemonteerd, en geen bolle elco's gevonden, dus weer netjes alles in elkaar gezet. Ik weet niet wat het is, dus maar naast de vuilnisbak gezet. 10 min. later was hij al weg, met een nieuwe eigenaar.

Nu eens verdiepen in een andere monitor, ik denk 22" of 23" eventueel met ingebouwde speakers.

aangepast door D.Quijote

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...