Ga naar inhoud


[Pioneer] geupdated en nu?


Gast

Aanbevolen berichten

beste mensen,om het maar even voorweg te nemen ik ben een tamelijke nul nog op dit gebied maar toch even eenpaar vraagjes vergeef me als ze dom of simpel zijn aub.

Ik heb een pioneer 100nl2 en die heb ik volgens aanleiding geeupdated?(was dit nu patchen?) met die versie 4.0 van mike geloof ik

. Buiten dat er iets andere kanalen zijn merk ik niet veel verandering.wat is nu de verandering cq voordelen van het updaten?

kan ik ook eventueel de premiere ontvangen Ik heb een pic 1 kaartje nog met een jdm programmer en tijdelijk een mltiprog met goldkaart ter leen. welke files?

 

groetjes en prettig weekend allen

ron

Link naar reactie
Delen op andere sites


Beste Ronpo,

 

Teneerste zijn vragen nooit dom of simpel, als er zelf nog niet zo veel van af weet. Maar je kan altijd een klein beetje moeite doen om even op het board rond te snuffelen, te lezen en dan leren van ander mans ervaringen.

 

Als jij je Pioneer DBR100nl2 volgens Handleiding ge-updated hebt, was dat inderdaad patchen.

 

Je spreekt ook over dat er wat veranderd is, dat zal wel moeten, zeker als je van de orginele versie, naar 4.40 bent gegaan.

 

De menu indeling is kwa kleur is dan veranderd, taal. Kan nu ook kiezen Engels of Nederlands afhankelijk van ****.ini file

 

De kanaal lijsten kan je zelf editen, bijvoorbeeld met pionero V4.0 final. Als het goed is, heb je deze gebruikt om je tunner te patchen.

 

De voordelen zijn nu dat je, met je pioneer nu verschillende systemen kan kijken / ontvangen.

 

- Seca

- Nagravison

- Viaccess

- Betacrypt/Irdeto

 

Maar je moet dan wel bijvoorbeeld gebruik gaan maken van multicamfiles, van bijvoorbeeld Kuba of Emtec. Deze files moet je schrijven met bijvoorbeeld een Mastera programmer, op een funcard

 

En ja dan kan je naar de premiere kanalen.

 

De pic 1 kaartje met een JDM programmer kan je wel even naast je neer gaan leggen, gaat niet meer werken bij multicamfiles, de tijdelijk geleende multiprog is handig maar dan heb je nog steeds een funcard nodig en geen goldcard.

 

Ik hoop dat het zo al wat meer duidelijker is geworden dan de korte antwoorden, die tot nu toe hebt ontvangen.

 

Greetings Veguato

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

hardstikke bedankt voor je duidelijke en vriendelijke antwoord. ik heb er zeer veel aan gehad. en eigenlijk bevestigde het wel een beetje wat ik dacht (heb zeer veel gelzen op jullie boards) maar nu weet ik het en bevestigt het mijn denkwijze. nogmaals hartelijk bedankt. Zulke antwoorden zijn zeer leerrijk en vooral begrijpelijk voor de niet technische leek.

groetjes

ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

mag ik nog eens zeuren. Heb een fun kartje 4th generation aangeschaft en krijg de5in 1 van emtec en kuba er met de multiprog perfect op. maar editeren in isvedit en picbined lukt niet. kunnen niet lezen van kaart zeggen ze. als ik goed begrepen heb moet ik een key 02 van premiere veranderen en iets bij via digi(is dat??)ik heb die nieuwe keys eringezet door de file te editen en te saven en daarna te schrijven met multipro. maar doet nog niks op premiere. en in een programma geeft hij ipv 8 cijferkoppels wel een aantal meer. Hoe moet ik het daar dan eventueel veranderen. sorry voor de vele vragen

groetjes

ron

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi,

Als je de "Fun_Multicam_Kuba_29.09.2002" (staan op Duck Of bij de Polen) op je funcard hebt geprogd dan werken op één na alle premiere kanalen.

Je moet dan wel eerst ieder kanaal selekteren en dan d.m.v. de "+","B", "1","1"

intoetsen als je tenminste de Firmwre v.4.38 of hoger er in hebt staan.

Ik had de EMTEC files eerst geprogd op mijn funcard maar daar werkte niet alle kanalen op.

Nadat ik de KUBA files er op had geprogd waren de Premiere kanalen en ook een stel andere wel beschikbaar,

Suc6

 

Wim

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt beste beckers. ik heb in drie dagen meer geleerd dan in drie jaar klooien. Ben er opeens achtergekomen dat ik verkeerd gepatched had en heb dat dus nu wel goed. Maar alle kanalen staan wat slordig doorelkaar (kwestie van in software omplaatsen?????) en mijn nederlanders krijg ik niet meer wel canal+

ik heb je raad gevolgd en op de premieres +dan b gedrukt en dan twee keer 1.moet ik in die hokjes ook nog iets invullen?

Ik wil graag mijn telnr geven als iemand eens tijd en zin heeft mij telefonisch een beetje wegwijs te helpen

groetjes,

ron heb de fun4 met mtecfiles 5 in 1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Ron,

 

Ik neem aan dat je dus Dynamite v. 4.4x in je deco hebt staan.

Vervolgens moet je de kanalenlijst + bijbehorende Eeprom-file in je deco zetten.

Zoals ik vermelde heb ik de KUBA files op mijn funcard staan; met de EMTEC files werkten niet alle premiere's.

Als je een premiere kanaal hebt geselkteerd en je krijgt geen beeld dan moet je achtereenvolgens op de afstandsbediening "+","B","1","1","B","+" inkeyen (uitteraard zonder "-tekens en komma's)

Je hoeft dan NIETS meer in de hokjes te plaatsen.

Mocht je geen goede kanalenlijst hebben met bijbehorende eeprom file stuur mij dan via een PM je emailadres dan stuur ik je ze toe.

De genoemde KUBA-files heb ik óf bij DUCk óf bij FUS gedownload.

Suc6

 

Wim

Link naar reactie
Delen op andere sites

nogmaals bedankt wim. Ik heb nu alles prima aan het lopen..Hele nieuwe ervaring...groetjes ron Geweldig board hier. voral de simpele en begrijpelijke uitleg en ook vooral satori draagt een groot steentje bij aan de begrijpelijkheid.nu merk ik pas wat ik gemist heb toen ik hier nog niet was. groetjes ron

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...