Ga naar inhoud

Dreambox HD800se, extra USB tuner, streamen en kijken tergelijkertijd?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Goededag,

Ik ben meer een lezer en geen echte poster. Heb in het verleden altijd kunnen vinden wat zocht zonder te posten. En oplossing weten andere vaak beter te verwoorden dan mij.

Maar ik nu toch echt een vraag. Waar ik het antwoord niet (direct) op kan vinden.

Heb veel gegoogle en gelezen. Weet dat opnemen lukt via usbstick van een bepaald merk werkt.

Maar nu Ik ben sinds enige dagen in bezit van raspberry pi en heb het voor elkaar gekregen om daar mijn dreambox HD 800 se naar te streamen.

Maar eigenlijk zou ik zowel op de dreambox als raspberry pi verschillende zenders willen kijken.

Is het dan mogelijk dat de interne tune voor dreambox blijf gebruiken en de andere door de raspberry gebruikt wordt?

Wat ik weet is dat Dreambox nu bepaalde zenders zonder extra tuner vrijgeeft. Waarschijnlijk in dezelfde band breedte. Maar is als twee tuner heeft dan zou dat misschien opgelost zijn?

Kan me namelijk indenken dat een opname ongeveer het zelfde doet.

Maar voordat we weer geld uitgaan geven wil ik het ff zeker weten.

Bij voorbaat dank voor jullie reactie.

Geplaatst:

als gebruik gemaakt wordt van een stream via een netwerkklant is een tuner in gebruik...

dus als je een vast ingebouwde tuner hebt in de dm800se en een usb tuner rest enkel 1

voorwaarde is dat die 2 tuners een onafhankelijke coax / LNB kunnen aanspreken

doorlussen is dus geen optie.

het kan zijn dat je in het image op de dreambox een voorkeur tuner hebt ingesteld

in dat geval is het beter die op automatisch in te stellen, dan kiest de firmware zelf de overgebleven vrije tuner.

ciao

With Or Whitout You

U2

Geplaatst:

@Tonskidutch

Thx voor het antwoord.

FF voor de duidelijkheid dat ik het goed begrijp. Werkt het, zolang ik meer zorg dat het signaal via twee aparte kabels wordt aangeboden.  Dus splitter in de WCD en dan een kabel naar de interne tuner en naar de USB tuner?

En tuner op automatisch zetten, dat moet ik ff uitzoeken waar dat zit in openpli 4, maar google is your friend zeg maar.

Als laatste ziet hij de kaart van de provider als een ontvanger of als twee? Dit is echt van belang, maar gewoon ff benieuwd.

Geplaatst:

Nee WCD splitten werkt niet! Je moet echt 2 gescheiden ingangen hebben.

• Moderator
Geplaatst:

Kijk je naar de schotel (DVB-S) of naar de kabel (DVB-C)?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Oja had natuurlijk wel ff bij moeten melden voor de duidelijk (excuses). Kijk DVB-C. Moet ik dan nog steeds twee aparte signalen regelen? Dus niet splitten bij de WCD?

Bij DVB-S snap ik hem want dan moet het direct van de LNB komen. Maar bij DVB-C heb je dat probleem toch niet?

Mocht ik bij DVB-C toch ook nog een apart kabel nodig hebben, dan moet ik gewoon ff de meter kast in. En vanuit daar gaan splitten (zit een 8 poorts multitap)en extra einddoos erbij zetten.

• Moderator
Geplaatst:

Vandaar mijn vraag, DVB-C mag je gewoon een splitter bij de WCD gebruiken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst: (aangepast)

Hmm was hier ook al een tijdje voor aan het zoeken!

Dus met die USB Tuner en dan een splitter ertussen zou moeten werken..  :D (DM800HD SE)

Ga binnenkort maar is zo'n stickie bestellen dan, kan ik op de laptop of tablet via Open Webif wat anders kijken als de vrouw op de TV  :P.

Bedankt.

aangepast door Flushie
Geplaatst:

Toch nog ff een vraagje. Ik wilde een sundtek (ik hoop dat merk mag noemen) maar ik lees dat openpli en sundtek niet echt vriendjes zijn.

Klopt dat? Wat is dat een beter alternatief?

Ik draai zelf openpli 4

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...