nol Geplaatst: 4 februari 2014 Geplaatst: 4 februari 2014 (aangepast) Ik heb een DM500s gekregen, eigenaar is overleden, maar is die te gebruiken icm een diseqc 4x1 ?Ik ben al even bezig geweest maar het lukt me niet. 4 februari 2014 aangepast door nol
Gast Mimisiku Geplaatst: 5 februari 2014 Geplaatst: 5 februari 2014 Jazeker. Hangt wel af van de image die erop draait. Zoek maar naar Tuner instellen.
nol Geplaatst: 5 februari 2014 Auteur Geplaatst: 5 februari 2014 Ok dat is dan alvast goed nieuws maar waar kan ik de image versie vinden ? Bij het aanzetten krijg ik een scherm voor me met PLi Jade Think Green Onder menu-informatie-over de hardware zie ik de software staan en dat is 1.9.22.03.2009 En onder menu-instellingen-software instellingen zie ik dat CCcam versie 2.1.1 is Ik heb naar Tuner instellen i.c.m. DM500s gezocht maar kom daar niet veel verder mee.
iemand Geplaatst: 5 februari 2014 Geplaatst: 5 februari 2014 Tip: Controleer even met een voltmeter of je nog wel LNB-spanning hebt. De Q72 gaat nl stuk bij cortsluiting van de lnb-aansluiting; kwaaltje van de 500: is niet kortsluitvast. Is indien het geval wel dmv een draadje te truuken/overbruggen gr. Erik
nol Geplaatst: 5 februari 2014 Auteur Geplaatst: 5 februari 2014 Hij is werkend meegenomen. Ik heb gemeten maar meet niets op de Ant.In en wel op de Ant Uit Als ik de diseqs instel dan ziet die op 3 LNB´s wel signaal maar krijg maar op 2 een lock maar ook daarop kan ik geen zenders vinden, hij staat dan een uur te zoeken zonder dat de zoekbalk in beweging komt.
nol Geplaatst: 1 maart 2014 Auteur Geplaatst: 1 maart 2014 Met de hulp vanj Mimisiku werkt de 500, alsnog bedankt, maar ik heb nog één probleem : op de FTA heb ik goed beeld maar de gecodeerde kanalen bevriezen en zie ik af en toe blokken. Nu dacht ik dat het door de afstelling kwam maar ik heb het volgende in de 500 onder signaalmeting gevonden : Op 12515/22000/H heb ik een SNR van 95% - AGC van 96% en BER 0 en toch bevriest RTL4 en alle andere gecodeerde zenders op deze transponder maar BVN draait goed. Iemand een idee wat de oorzaak is ? Tuner of kaartlezer of kaartje of is het een probleem van de 500 ?
Mojo Geplaatst: 1 maart 2014 Geplaatst: 1 maart 2014 Welke versie van CCcam heb je er nu op staan? You know when you've been shagged. I like receivers who give me pleasure.
Gast Mimisiku Geplaatst: 1 maart 2014 Geplaatst: 1 maart 2014 Kan ook zijn dat je kaartlezer na al die jaren slecht contact maakt en kortstondig verbinding verliest. Snelle test. Plak een stukje tape aan de bovenzijde waar het chipje zit. Herhaal dit totdat de kaart stevig (maar niet muurvast) in de kaartsleuf zit.
iemand Geplaatst: 1 maart 2014 Geplaatst: 1 maart 2014 Toch niet een DECT telefoon in de buurt van de ontvanger ? gr. Erik
nol Geplaatst: 10 maart 2014 Auteur Geplaatst: 10 maart 2014 Andere kaart er in en alles werkt goed. Iedereen bedankt
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen