Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Sinds gisteren heb ik problemen met de ontvangst van internet radio,ik maak gebruik van 2 servers resp.Reciva (Oxx Tube) en Frontier (Maximum MR 2000). Van de laatste krijg ik de melding: netwerk time out. De wlan werkt goed in huis, de radio die met Reciva verbonden is doet het gewoon. Kan het aan de server van Frontier liggen?

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

Geplaatst:

Heb een Sangean manusje van alles (DAB+ en Internet-radio) en gebruik eveneens de Frontier-server.

In het afgelopen jaar herhaaldelijk storingen met deze server meegemaakt. Duurde vaak dagen alvorens de storing verholpen werd.

Kan nu niet testen want niet thuis.

Zal vanmiddag/vanavond testen en bevinding posten

Geplaatst:

Dank @hansputters voor je reactie, die maximum MR 2000 is ook een veelzijdig ding met DAB+, FM en mediaplayer, dus ik vervang hem niet graag. We wachten af.

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

Geplaatst:

Hallo Waterpas,

Heb mijn vrouw even aan het werk gezet...

Ze heeft op onze Sangean de Internetradio-functie getest en geen storing ondervonden.

Getest werden: RTVNH, BNR, Harmony FM en 1Live en twee Amerikaanse zenders: Martini in the morning en Big Band.

Alle zenders kwamen goed door....

Misschien is het een tijdelijke storing geweest?

Hoop het voor je

Kun je de radio misschien eens via LAN proberen?

Mooi ding trouwens, de maximum MR 2000; kende ik niet

Geplaatst:

Ik luister nu even naar moois uit eigen doos, zal 'm straks weer eens op een internetstation afstemmen. Bekabeld deed ie het ook niet, ik laat horen wat het resultaat is. 

Geplaatst:

Nog steeds hetzelfde, ik luister o.a. naar Radio Paradise, SVT P2  (Zweeds) Ylen Klassinen (Fins) Radio 1.NL, allemaal met de melding; netwerk timeout. Ik heb op de site van Frontier al een vraag gesteld of er een probleem met de server is. 

Geplaatst:

Ik ben bang dat er toch iets aan de hand is met je netwerk.

Ik luister momenteel naar YLE Klassinen (Finland) prima kwaliteit (mooie muziek ook trouwens)

Ook de Zweedse zenders kan ik beluisteren

Radio Paradise kan ik niet zo snel vinden

NPO1 komt ook normaal door

Alle beluisterde zenders via de Frontier-server...

Geplaatst:

Geen idee of dit er iets mee te maken heeft, maar in het verleden had ik incidenteel ook wel eens dit soort netwerk problemen. Toen ik echter elk apparaat inclusief de PC's via de router zijn eigen vaste IP nummer gegeven had, waren deze over.

Geplaatst:

Gewoon de router een keer uit en aanzetten doet ook vaak wonderen.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Geplaatst:

Allen dank voor jullie meedenken,

@hansputters Ik kan in huis gewoon naar de Maximum streamen en een andere internet radio werkt goed.

@boudeman Alles heeft hier ook zijn eigen IP-adres (DB8000,TV,Laptop etc...)

@winwiz Dat heb ik ook al meerdere malen gedaan.

Als het probleem verbeterd of is opgelost laat ik het weten!

Geplaatst:

Even melden dat het weer werkt, na een hele middag lopen klieren met de internet aansluiting, de wifi opnieuw configureren, resetten, etc. zonder resultaat ten langen leste maar besloten om de internet-radio een nachtje zonder stroom te zetten. Geen diagnose kunnen stellen of oorzaak kunnen vinden, niets doen is ook wat doen, enfin hij doet het weer! :D

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen