Ga naar inhoud


Wat is het verschil - Emulatie kaartlezer vs CI module


sipke41

Aanbevolen berichten

Weet iemand het verschil tussen een Sab micro HD ontvanger en een Amiko micro HD ontvanger???

Bij de SAB staat dat hij goed werkt met een Canal Digital smart card Maar bij de Amiko staat het volgende

 

De interne kaartlezer is officieel geschikt voor de Conax-codering. Via emulatie wordt hier echter een Multicas-kaartlezer van gemaakt. Hierdoor is hij geschikt voor de smartcards van CanalDigitaal en TV Vlaanderen. Omdat er geen Common Interface-slot aanwezig is, moeten we toch wijzen op mogelijk mindere toekomstzekerheid. Wanneer de emulatie – al dan niet tijdelijk – door wijzigingen in coderingssystemen niet meer werkt, dan kan de ontvanger geen gecodeerde uitzendingen meer weergeven. FOX Sports-abonnees bij CanalDigitaal moeten er rekening mee houden dat met de Amiko Micro HD niet naar het sportkanaal FOX Sports International 2 HD gekeken kan worden.

 

Kan je zoiets een beetje veilig kopen en dan bedoel ik zullen ze dit snel veranderen

En weet iemand of ze van de zelfde fabrikant zijn want ze lijken wel heel erg op elkaar Als dat zo is dan zou je toch

aannemen dat ze de zelfde specificatie hebben Ik vraag dit omdat ik zo'n ontvanger voor mijn caravan wil kopen

 

Mvrg Sipke41

Link naar reactie
Delen op andere sites


Volgens mij zijn deze ontvangers identiek, de SAB-importeur zet er standaard een mcas plugin op. Bij de Amiko micro kan dat dus ook, maar dat moet je dus even zelf doen. Ik kan je hem eventueel als bijlage mailen 

aangepast door waterpas
In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

De interne kaartlezer is officieel geschikt voor de Conax-codering. Via emulatie wordt hier echter een Multicas-kaartlezer van gemaakt. Hierdoor is hij geschikt voor de smartcards van CanalDigitaal en TV Vlaanderen. Omdat er geen Common Interface-slot aanwezig is, moeten we toch wijzen op mogelijk mindere toekomstzekerheid. Wanneer de emulatie – al dan niet tijdelijk – door wijzigingen in coderingssystemen niet meer werkt, dan kan de ontvanger geen gecodeerde uitzendingen meer weergeven. FOX Sports-abonnees bij CanalDigitaal moeten er rekening mee houden dat met de Amiko Micro HD niet naar het sportkanaal FOX Sports International 2 HD gekeken kan worden.

 

Zeer goed en duidelijk omschreven !

 

Dit geldt voor ALLE ontvangers die niet gecertificeerd zijn voor Canaldigitaal. De interne kaartlezers werken weliswaar momenteel goed voor Canaldigitaal, TV Vlaanderen en Telesat.

Het is daarom bij de aanschaf altijd in overweging te nemen dat dit een probleem kan worden voor de toekomst. Echter zolang de ontvangers wel een CI-gleuf hebben kun je vrijwel altijd met een CI-module het probleem oplossen. Bij de Micro-ontvangers is dat dus wel een probleem omdat die geen CI-gleuf hebben.

 

Van de andere kant kun je ook gezien de lage prijzen van deze ontvangers wel de gok nemen dat de fabrikanten zullen proberen altijd zo snel als mogelijk met software updates de interne kaartlezers werkende te houden.

 

In het geval van Fox Sports 2 zie je dan wel (en dat is best wel schrikken) dat er zo simpel nog geen oplossing gevonden is. Zou dit in de toekomst van toepassing zijn op de overige kanalen, hebben we dus wel degelijk een probleem met deze ontvangers.

 

M_Z

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waterpas

Mocht ik de Amiko kopen dan kom ik wel terug met de vraag of jij de plugin naar mij toe wil mailen. Ik zou dan ook graag een beschrijving hebben hoe ik dat moet doen want ik ben wel technisch maar wat van de oude garde Ik ben 72 dus hier heb ik niet zoveel verstand van

 

Mvrg Sipke41

Link naar reactie
Delen op andere sites

Elke amiko die je nu koopt werkt gewoon zonder update ,zenderlijst er in kaart er in

en kijken maar,ik heb er al 4 verschilde amiko's uitgeprobeerd werken allemaal

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...