Ga naar inhoud


de fm radio mijn trouwe bondgenoot mijn verhaal


sattv4iedereen

Aanbevolen berichten

Hi,

ik weet dat dit verhaal heel waarschijnlijk negatieve reactie's naar mij zal toe lokken,maar ja,dan moet ik het maar verdragen.Ik zal proberen mijn bericht in goede grammatica e.d. te schrijven.

Nu het verhaal.

 

Als ik beslis,om naar de radio te luisteren (doe ik wel al,maar het is bij wijze van spreken),dan ga ik naar de betere electrozaak en koop ik me een radio,en de kous is af.Ik hoef geen eventuele ci module te kopen een smartcard te kopen en een contract te tekenen bij één of andere gewiekste radioaanbieder.

Kom ik thuis,dan steek ik de stekker in het stopcontact,power knop on,afstemmen op mijn gewenste frequentie en luisteren maar.

IK hoef geen eventuele module te plaatsen in mijn radio,een smartcard in te brengen,deze te aktiveren en maandelijks een bijdrage te dokken.

Blijkbaar zijn de radiozenders nog eigenhandig in staat hun radioprogramma's via eigen zenders te brengen bij de luisteraars.Dit zowel de openbare als de commerciële.

Tientallen zenders zijn te beluisteren,zonder dat (buiten de regering en andere bevoegde instantie's die instaan voor de orde e.d mee te rekenen) de een of andere beslist wat er op de fm band wordt geplaatst.

ik ben blij,dat het voor hen nog mogelijk is,en hoop dat dit nog tientallen jaren zo blijft.Ik zou er niet blij mee zijn,dat er ooit een tijd zou komen,dat er (laat ik het zo zeggen) radio's op de markt zouden komen,is het nu fm dab,dab+ of nog iets anders,waar een smartcardlezer inzit,en dat we verplicht zouden zijn bij een gewiekste radioaaanbieder een abbo af te sluiten,en dat ook zij zouden bepalen wat er op onze radio te horen zou zijn.Als dit ooit komt,dan denk ik dat ik mijn radio,mijn trouwe bondgenoot vrijwillig zou afstaan aan recupel.

Ik ben blij,dat (naar mijn mening) het radiolandschap nog normaal is,wat zeker niet meer kan gezegd worden over het tv landschap en dat is spijtig  :angry: .

Vroeger waren ook de tv zenders in staat zelf hun uitzendingen bij de kijkers te brengen,en op één of andere reden willen of kunnen ze niet,waardoor ze samenwerken met aanbieders,waardoor het enorm te duur wordt om een beetje normaal tv te kijken :angry: .Maar ja,we hebben het over radio,niet over de tv maffia en hun gewiekste aanbieders  :mad:

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je kunt nog steeds kijken zonder abo naar de PO via DVB-t en internet.

En via sat zijn er duizenden FTA zenders beschikbaar.

Dus ik weet niet wat het probleem is.

Wil je graag naar pulp kijken dan moet je betalen en dat vindt ik terecht.

De meeste mensen hebben er geen probleem mee om 2 keer per week aan de pomp te staan en voor 120 of nog meer euro brandstof te tanken, maar een paar tientjes per maand voor tv kijken kan er niet af.

 

Zou de titel ook maar aanpassen, het gaat toch over betalen voor TV en niet over radio luisteren.

Toshiba 46RV555D

Pioneer VS-922 + Wharfedale
DM8000 S-C-T OpenATV 4.1
Archsat 85 triple Astra plus Hotbird en een draaibare Triax 88cm

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Er worden door jou weer appels met peren vergeleken.

Je vergelijkt terrestial Radio met satelliet tv.

Bij de FM radio is de reikwijdte beperkt tot Nederland met een kleine overspil, bij satelliet TV wordt geheel EUROPA aangestraald, waardoor er gecodeerd wordt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap het probleem niet helemaal. Volgens mij zeg je dat je gratis wil kijken / luisteren. Maar als je niet wil betalen dan neem je het toch niet?

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij geen FM radio en ook geen satellietradio meer. Wel op meer plaatsen in huis internet radio. Eindeloos veel keuzes, de wereld in je huis. Op elk gebied dedicated zenders, waaronder vele zonder reclame of geouwehoer. En alle publieke zenders van NL en omringende landen zitten er ook bij. Avro heeft bijvoorbeeld zo'n zes dedicated kanalen, die verder via de ether of satelliet niet te beluisteren zijn. Kwaliteit prima. Veel zenders 128 of 256 kbs.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Internet Radio is voor mij niets anders dan een bak met CD´s in shuffle mode. Eén of andere toevalsgenerator bepaald uit een keuze van een paar honderd tracks wat ik te horen krijg....is dat nog wat er van radio overgebleven is?

Ik stel me toch wat anders voor onder het radio horen. Een praatje, wat informatie, weer, verkeer,actualiteiten en nieuws met een goede muziekkeuze doorspekt. Dus niet van dat popiejopie gelul á la 538 en meer van dat geouweneel geneuzel. Wat reklame mag van mij om het hele uur maar niet andersom waarmee ik bedoel dat ik niet van de reklame sufgeluld wil worden. En alsjeblieft geen horoscoop gezwets.

Iets wat mij wel aanspreekt is Abu Dhabi classic FM...vooral ´s avonds en ´s nachts. Hier terrestisch te ontvangen maar ook via het www.

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap wel wat TS bedoeld.
Vroeger zette je een antenne op dak en ontving je TV waarvoor je alleen kijk- en luistergeld betaalde (heden ten dage nog steeds maar dan via de belastingen).
Had je geluk dan ontving je ook nog een aantal buitenlandse zenders.

De commerciële TV kwam en, zoals het m.i. bij commerciële TV hoort en zoals het toen ook al jaren in het buitenland normaal was, de programmering en distributie werd volledig door de adverteerders betaald.

Ook in Nederland met eerst alleen RTL Veronique/RTL4, later ook met RTL5, SBS6 en Veronica.
Er werd wel gecodeerd maar alleen om auteursrechtelijke redenen.
Derhalve waren de programma's waarbij de rechten bij de zender zelf lagen ongecodeerd. Dus in de regel alle niet aangekochte programma's, in de regel alle Nederlandstalige programma's.

Die gecodeerde programma's kon je dan weer bekijken met een decoder die je eenmalig moest aanschaffen, geen abonnementsgeld verder.

 

Daarnaast waren de buitenlandse zenders die zich (ook) op Nederland richtten ongecodeerd te ontvangen. Zoals MTV, Eurosport, Super Channel, Sky Channel en volgens mij toen ook Discovery en anderen.
Voor abonnee-tv (Filmnet) was alleen een abonnement nodig.

Later werden zenders als Discovery, Kindernet en anderen in het Multichoice pakket verkocht waarbij die zenders ook nauwelijks nog reclames uitzonden.

 

Dat je voor de extra zenders (met zeer weinig of geen reclame) moet betalen is nog redelijk maar doordat in deze lage landen betalen voor puur de doorgifte van de zenders als normaal wordt beschouwd (lees: via de kabel) en door de kleine markt zien de zenders geen heil in gratis doorgifte via satelliet en/of FTA via DVB-T en zeggen zelfs deze extra inkomstenbron nodig te hebben.
Dus moet je in Nederland en België helaas voor bijna alle tv-zenders betalen terwijl die al barstensvol met reclame zitten.

In landen als Duitsland en het Verenigd Koninkrijk betekend voor commerciële zenders niet FTA uitzenden meestal ook geen kijkers.

Dat zou in Nederland betekenen (naast Nederland 1/2/3) RTL4/5/7/8, SBS6, Veronica, Net5 en FOX FTA in DVB-T en via satelliet alleen aangekochte programma's coderen en tegen een éénmalige aanschaf een smartcard waarmee je de gecodeerde programma's ook kan zien.

Dat er dan geen markt zou zijn voor acht commerciële zenders zou m.i. geen gemis zijn.

In België hetzelfde verhaal voor VTM, 2BE, VIER, VIJF, Vitaya enz. en niet in een veel te duur pakket (nota bene zonder VTM en 2BE) geëxploiteerd door een kabelmaatschappij (die daarmee alleen de concurrentie wilt tegengaan).

 

(Overigens is er één mogelijkheid om FTA naar RTL4,5,7 en 8 te kijken maar daarvoor moet je wel in Luxemburg wonen.  ;))

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W  SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas is NL Radio 1 en NL Radio 4 via satelliet achter de vergrendeling om wat voor een reden dan ook. NL Radio 5 is weer open..God mag weten welke eikel dat verzonnen heeft.

Verder vind ik de geluidskwaliteit van NL Radio 1 veel te zwaar gekomprimmeerd via het www.

Abu Dhabi classic FM is op z´n Engels en wordt op BBC niveau gemodereerd. Ze zijn in Dubai, Abu Dhabi en Al Ain via de FM band te ontvangen en hebben vanaf 18h00 (local time) een uitstekend gemodereerd Jazz & Easy Listening programma. Prima om te relaxen na het werk, tijdens het eten en om de avond in te gaan met een goed glas wijn met de moeders de vrouw. Zeker nu je heerlijk buiten in de tuin kan zitten want nu zijn de buitentemperaturen uit te houden. Een goed alternatief want de MBC en Dubai TV zenders gaan me mateloos op mijn nerves.

DAB+ & DVB-T is hier in de voorbereiding.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap wel wat TS bedoeld.

Vroeger zette je een antenne op dak en ontving je TV waarvoor je alleen kijk- en luistergeld betaalde (heden ten dage nog steeds maar dan via de belastingen).

Had je geluk dan ontving je ook nog een aantal buitenlandse zenders.

 

De commerciële TV kwam en, zoals het m.i. bij commerciële TV hoort en zoals het toen ook al jaren in het buitenland normaal was, de programmering en distributie werd volledig door de adverteerders betaald.

 

Ook in Nederland met eerst alleen RTL Veronique/RTL4, later ook met RTL5, SBS6 en Veronica.

Er werd wel gecodeerd maar alleen om auteursrechtelijke redenen.

Derhalve waren de programma's waarbij de rechten bij de zender zelf lagen ongecodeerd. Dus in de regel alle niet aangekochte programma's, in de regel alle Nederlandstalige programma's.

Die gecodeerde programma's kon je dan weer bekijken met een decoder die je eenmalig moest aanschaffen, geen abonnementsgeld verder.

 

Daarnaast waren de buitenlandse zenders die zich (ook) op Nederland richtten ongecodeerd te ontvangen. Zoals MTV, Eurosport, Super Channel, Sky Channel en volgens mij toen ook Discovery en anderen.

Voor abonnee-tv (Filmnet) was alleen een abonnement nodig.

Later werden zenders als Discovery, Kindernet en anderen in het Multichoice pakket verkocht waarbij die zenders ook nauwelijks nog reclames uitzonden.

 

Dat je voor de extra zenders (met zeer weinig of geen reclame) moet betalen is nog redelijk maar doordat in deze lage landen betalen voor puur de doorgifte van de zenders als normaal wordt beschouwd (lees: via de kabel) en door de kleine markt zien de zenders geen heil in gratis doorgifte via satelliet en/of FTA via DVB-T en zeggen zelfs deze extra inkomstenbron nodig te hebben.

Dus moet je in Nederland en België helaas voor bijna alle tv-zenders betalen terwijl die al barstensvol met reclame zitten.

In landen als Duitsland en het Verenigd Koninkrijk betekend voor commerciële zenders niet FTA uitzenden meestal ook geen kijkers.

Dat zou in Nederland betekenen (naast Nederland 1/2/3) RTL4/5/7/8, SBS6, Veronica, Net5 en FOX FTA in DVB-T en via satelliet alleen aangekochte programma's coderen en tegen een éénmalige aanschaf een smartcard waarmee je de gecodeerde programma's ook kan zien.

Dat er dan geen markt zou zijn voor acht commerciële zenders zou m.i. geen gemis zijn.

In België hetzelfde verhaal voor VTM, 2BE, VIER, VIJF, Vitaya enz. en niet in een veel te duur pakket (nota bene zonder VTM en 2BE) geëxploiteerd door een kabelmaatschappij (die daarmee alleen de concurrentie wilt tegengaan).

 

(Overigens is er één mogelijkheid om FTA naar RTL4,5,7 en 8 te kijken maar daarvoor moet je wel in Luxemburg wonen.  ;))

Ik ga bijna volledig akkoord met wat alex schrijf.

Tot tegenstelling wat bepaalden hier denken,moet tv kijken niet gratis zijn,ik heb er geld voor over,om voor een zender te betalen die me interesseert en die (nagenoeg) reclame vrij is.

In het analoog tijdperk,kon men zich rechtstreeks abonneren op filmnet.Je kreeg voor je abonnementsgeld er een d2 mac decoder in bruikleen en uiteraard de smartcard.Ik heb het jarenlang gehad,en nooit problemen over gemaakt om ervoor te betalen.

Helaas is door de wet (heb ik hier gelezen) en de politiek van gelijk welke tv aanbieder,het niet meer mogelijk zich rechtstreeks te abonneren op je geliefde zender  :(  :mad: .Als men in nederlands voorbeeld de zenders van film1 wilt zien,moet men tegen wil en dank voor al die andere meute betalen,die men eigenlijk niet wenst.

Of in belgisch voorbeeld,als ik prime wil zien,moet ik eerst het ongewilde bassispakket nemen van 17€/maand en daarop nog eens 24,95€/maand betalen voor 5 zenders die ik wil.Men bied er wel meer aan,maar voor de meeste die ze aanbieden wens ik helemaal niet te betalen,omdat volgens mij daar zenders inzitten die eigenlijk zelf zouden moeten zorgen dat hun beelden bij de kijker komen.

Maar ja,ik heb afgeweken van ons radio toppic.

Helaas zijn wij niet in staat om de wet daaromtrent te laten veranderen,en de politiek van de televisie aanbieders te veranderen,omdat de grotendeel van hun klanten wel bereid zijn te betalen voor gans die meute  :(

Om toch nog te eindigen in radio,heb ik in een ander rubriek gelezen dat ze in nederland al ferm bezig zijn met het uitrollen van het dab+ netwerk en zijn er al diverse zenders te horen.Hier in belgie,is er in de verste verte nog geen gerucht te horen,dat ze eventueel testen zouden doen om eraan te beginnen.Ik vraag mij af wat of wie dit tegenhoudt?Al ben ik wel blij met de fm band,maar belgie,tjach ik weet het niet  :(

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas zijn wij niet in staat om de wet daaromtrent te laten veranderen,en de politiek van de televisie aanbieders te veranderen,omdat de grotendeel van hun klanten wel bereid zijn te betalen voor gans die meute  :(

  :(

iets wat men in het verleden verkocht heeft kun je niet zomaar terugkopen.

Want de ether is zelfs per frequentie verkocht aan de uitzendgerechtigden (een licentie-nemers) en die partijen hebben zelf weer heel wat contracten met derden. Een open Markt, de vrije marktwerking binnen de EU.

 

Dat is jaren geleden gebeurd en niet terug te draaien.

Er is dus enkel de beperkte keuze van FTA en een grote hoeveelheid Pay-services.

Wil je die laatste niet betalen, kun je niets ontvangen.

 

Uitzendgerechtigden (een licentie-nemers) / providers en netbeheerders bedrijven geen politiek, enkel een strategie om zoveel mogelijk te verdienen aan hun product.

Dat is zo simpel dat het zelfs geen nader commentaar behoeft.

 

Jaren geleden heeft men dus niet genoeg veiligheden ingebouwd de zwaar gesubsidieerde diensten via ether en nu dvb-s dvb-c dvb-t dab of dab+ voor de belastingbetaler te vrijwaren.

Het is niet anders.

 

Radio luisteren is goed zoeken naar maar ook wennen aan informatie

aangepast door Tonskidutch

Mad About You

Hooverphonic

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet alleen nog dat SKY kwam doordat er een enorme mast werd geplaatst in de buurt. Hebben we nog naar staan kijken. Hadden we ineens weet ik veel hoeveel zenders meer.

 

Maar zolang als ik zelf TV afneem betaal ik er ook voor. Ik weet dus niet beter...

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas is NL Radio 1 en NL Radio 4 via satelliet achter de vergrendeling om wat voor een reden dan ook. NL Radio 5 is weer open..God mag weten welke eikel dat verzonnen heeft.

NL Radio 1 op Astra1 is toch FTA?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W  SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet alleen nog dat SKY kwam doordat er een enorme mast werd geplaatst in de buurt. Hebben we nog naar staan kijken. Hadden we ineens weet ik veel hoeveel zenders meer.

 

Maar zolang als ik zelf TV afneem betaal ik er ook voor. Ik weet dus niet beter...

Voor Sky was die mast niet nodig maar de doorgifte van Sky Channel wat van de Astra 1A satelliet kwam zal wel tegelijkertijd met het plaatsen van een mast geweest zijn voor de ontvangst van België en/of Duitsland. Toen nog enkel via aardse zenders.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W  SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor Sky was die mast niet nodig maar de doorgifte van Sky Channel wat van de Astra 1A satelliet kwam zal wel tegelijkertijd met het plaatsen van een mast geweest zijn voor de ontvangst van België en/of Duitsland. Toen nog enkel via aardse zenders.

Ja Sky Channel was het. Zaterdag 's morgens hadden we ineens 4 uur lang tekenfilmpjes.

Transformers, GI Joe, Troetelbeertjes, My Little Pony... oh wat hebben mijn zusje en ik ervan genoten :)

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...