Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Zoals mijn handtekening al aangeeft heb ik hier een DM8000 en als 2e een DM800.

In de eerste zit een smartcard met FamilieHD pakket.

In de tweede (DM800) zit de familie extra kaart zonder HD.

Nu is het probleem dat op de 3 afgelopen maandagavonden alle opnames verkeerd gegaan zijn en dus de vrouw niet echt blij is.

Er lopen dan 3 opnames en wordt er naar een vierde zender gekeken.

Nu gaan die opnames en soms ook het beeld op zwart. Ik verwacht dat dat te maken heeft met de Sid limiet van de hoofdkaart.

Waarschijnlijk mede veroorzaakt door de DM800 die middels een F C-lijntje de sleuteltjes van bijvoorbeeld RTL4HD doorkrijgt (de kids willen ook HD...) van de DM8000

Ik draai gewoon de CCcam 2.3.0 in beide zonder enkele limiet.

De vraag is nu eigenlijk:

Heeft het zin, en is het mogelijk, dat ik de tweede extra kaart ook van een HD abonnement voorzie en tevens dan ook een extra F C lijn vanuit de DM800 terug naar de DM8000 maak?

In combinatie met een Sid limiet op de hoofdkaart in de DM8000, heeft deze dan meer ruimte voor het maken van meerdere gelijktijdige opnames zonder dat het beeld op zwart gaat? Doordat de DM8000 dan ook over de smartcard van de DM800 beschikt?

Gaat dat werken?

Of is er een betere oplossing?

Alvast dank

DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.

Geplaatst:

Stop beide kaarten in de DM8000.  Stel op deze de SID limieten goed in (voor beide kaarten)

Laat het C/F lijntje van de DM8000 intact naar de DM800 toe.

En laat CCcam beslissen van welke kaart ie de info haalt.

Je zult zien dat na verloop van tijd een heleboel niet HD zenders vanaf de tweede kaart gehaald worden.  En de HD zenders van de hoofdkaart.  (CCcam weet na verloop van tijd welke zender hij van welke kaart moet halen).

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Geplaatst:

Idd dat is de beste oplossing maar zet er wel een sid limit (SID LIMIT: /dev/sci0 4 11 en SID LIMIT: /dev/sci1 4 11)  in je cfg

De Groeten Van Cobus R
Vu+ Uno 4K DVB C (FBC)  / MaXytec Multibox (Fallback)
Ziggo kabel (FTA)

Geplaatst:

Dat zou dan alleen moeten voor de 2e kaart, toch?

Als ik beide kaarten begrens, dan beperk ik mij ten alle tijden, zeg maar. Dan heb ik uiteindelijk nog maar de capaciteit van 1 kaart.

Ik zie dat voor bijvoorbeeld History en ander minder gekeken kanalen (dus niet de NED1,2,3 en RTL etc.), de DM nu de 2e extra kaart aanspreekt. 

Ik heb nu de 1e kaart onderin zitten (sci0) en de tweede kaart in de bovenste (sci1).

Op dit moment lijkt het voorlopig te werken.

DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...