Ga naar inhoud


na een paar jaar ineens problemen met mijn VU+ Duo


Bushmaster

Aanbevolen berichten

Ik was te voorbarig. Af en toe (om onduidelijke redenen) loopt hij nog steeds vast. Deze week gebeurde het ook een keer terwijl de ontvangen in standby stond. Ik kwam er achter omdat ik vanuit mijn PC de ontvanger niet via de web interface kon benaderen. De klok op het display liep niet (stond op 22:45u, terwijl het al tegen 24 uur was). Uit, en weer aanzetten bracht hem weer tot leven.

 

Toch maar de condensator vervangen?

Triax TD88, 3x Inverto  IDLP-40TL+, 1x Inverto Dual Black Ultra, 2x Spaun SAR411F, VU+ Solo 4K

Link naar reactie
Delen op andere sites


Zojuist even de ontvanger opengemaakt. Gewoon om te kijken hoe goed ik overal bij zou kunnen, was toen nog niet van plan om de elco te vervangen. De condensator zat vrij scheef, beetje meer rechtop gezet en toen de zaak weer dichtgeschroefd en aangesloten. Hij startte niet meer op, alleen een rode LED. Misschien is het rechtzetten van de elco de nekslag geweest.

 

Alles opengeschroefd, HDD verwijderd (dan kon ik er beter bij), elco vervangen en een tevens een 1uF keramische condensator parallel gezet. Alles weer teruggebouwd en aangesloten: De ontvanger start weer op!

 

Nu afwachten of hij nu niet meer vastloopt.

Triax TD88, 3x Inverto  IDLP-40TL+, 1x Inverto Dual Black Ultra, 2x Spaun SAR411F, VU+ Solo 4K

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...