Ga naar inhoud


Heeft "reclame doorspoelen" bij jullie ook zo'n media aandacht?(nederland)


sattv4iedereen

Aanbevolen berichten

Hi,

Sinds de digitalisering,is het opnemen van televisieprogramma's bij meer mensen binnen bereik.Het opnemen van een programma is volgens bepaalde mensen nu gemakkelijker dan ten tijde van de vh-s recorder.

Maar ik vroeg mij eigenlijk toch hetvolgende af:

Het massaal opnemen van hun tv programma's om het later te bekijken en vooral het doorspoelen van reclame,is een doorn in het oog van de tv zenders.Zo erg,dat er hier al veel media aandacht is aan besteed.

Ze hebben alle mogelijke middelen geprobeerd,zelfs via de vlaamse regering,omdat de distribiteurs zo hun recorder ging voorzien dat reclame doorspoelen onmogelijk zou zijn.Tot op heden zijn ze daar nog niet in gelukt.

Ik ga volledig akkoord dat zij (bijna) volledig leven van reclame inkomsten.

Maar nu vroeg ik mij af,of jullie nederlandse commerciëlen er ook zo'n drama van maken en er ook zo'n media aandacht is, dat hun programma's massaal worden opgenomen om achteraf de reclame te kunnen doorspoelen.Of valt dat opnemen nog mee?

Als ik topic's lees,dan lees ik ook dat jullie kabelbedrijven digitaal uitzenden.Of bieden zijzelf geen recorders aan?

Is er bij jullie ooit al sprake geweest dat ze wensen dat de recorders van de providers geen reclame kan doorspoelen?

Je kan nu wel schrijven,dat dit voor mij eigenlijk geen probleem is,maar toch vroeg ik mij af,of ze er in nederland ook zo'n drama van maken.Of mag ik dat niet meer vragen?

 

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Vragen staat vrij.

Wat wil je weten?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vragen staat vrij.

Wat wil je weten?

Zoals ik al vroeg,maken jullie nederlandse commerciëlen er ook zo'n probleem van dat hun programma's massaal worden opgenomen om de reclame door te spoelen,zoals ze dit hier in belgie/vlaanderen doen?

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Nee

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gaat wel komen hoor. CI+ bevat alle faciliteiten daarvoor.

Ja,dat hebben we helaas al mogen lezen.

Doch vind ik het merkwaardig,dat er sinds de digitalisering er zo'n heisa wordt gemaakt van opnemen.Ik weet nu niet hoe het in nederland zit met de tv aanbieders,maar hier bied ieder tv aanbieder zijn recorder aan.Bij satelliet heb je dan ook al veel pvr's.

Vroeger in den beginjaren van de VH-S recorder heb ik tientallen cassette's opgenomen van diverse programma's van diverse zenders.

Ik zal (denk ik) niet de enige zijn die dit heb gedaan.Nooit heb ik meegemaakt dat er daar ophef van gemaakt was,of gelezen dat zenders daar moeite mee hadden.Maar sinds de harddisk recorders op de markt zijn gekomen,maken ze er in belgie er een drama van,er een hele media aandacht van dat hun programma's worden opgenomen.Een harddisk recorder ligt misschien in meer mensen hun mogelijkheden,dan vroeger een vh-s recorder,maar ik vind (maar ja wie ben ik) dat ze er toch overdreven op reageren.

Vooral hun argument is "reclame doorspoelen met enorme inkomsten verlies"

Nu moet niemand mij vertellen,dat vroeger ten tijde met de vh-s recorder niemand de reclame doorspoelde als ze een programma opnam waar er reclame in kwam.Ikzelf vond dat reclame doorspoelen op een vh-s recorder gemakkelijker was dan nu op een harddisk recorder.

Ja,het is zelfs zo erg dat ze een hele techniek hebben ontwikkeld (ci+) waar ze alles zullen mee kunnen bepalen wat je opneemt wat je ermee doet enz enz,je weet het ook.

Maar wie doe je nu kwaad,als jij voor "prive" gebruik een NAS server staan heeft met verschillende TB aan harde schijven vol met opname's?zolang je die niet verspreid,zou je toch denken dat ze daar geen nadeel van hebben?of zie ik dat nu toch fout in?

ja,zoals in een ander topic,we kunnen de tijd (helaas) niet meer terugdraaien.

Velen zullen de grillen van de tv zenders pikken,ook al,wil je het niet,zal je gewoonweg niks meer zien  :( .Men heeft het volste recht om de eigen kastjes en de ci+ te weigeren,maar ja,wat zal je op den lange duur nog zien?

Nu al,maar ik heb hetzelf niet geprobeerd toen ik abonnee was,zouden er al bij diverse zenders het macrovision signaal worden meegestuurd op de scart uitgang om te verhinderen dat je het op een los opname toestel zou zetten.Wreed hé.

Dit is de achteruitgang van de vooruitgang.

ik hoop voor iedereen dat het toch nog enkele jaartjes duurt vooraleer iedere aanbieder zijn gesloten kastje of de ci+ zal inzetten,zodat we toch nog een tijdje baas zijn over onze beeldbuis ahum led scherm

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gesloten kastje en CI+...

 

Dan staat het de abonnee nog altijd vrij om zich die "broodnodige boodschappen" door de strot te laten duwen: gewoon buiten gooien die commerciële rommel... zal je porte-monnaie ten goede komen!

 

Je betaalt voor die commerciëlen te ontvangen

Je betaalt voor die commerciële rut  te MOETEN bekijken

toch belachelijk, en als het programma afgelopen is, stel je jezelf eens de vraag:" welke kennis ben ik nu rijker?"

 

Niks, alleen sensatiezucht!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gesloten kastje en CI+...

 

Dan staat het de abonnee nog altijd vrij om zich die "broodnodige boodschappen" door de strot te laten duwen: gewoon buiten gooien die commerciële rommel... zal je porte-monnaie ten goede komen!

 

Je betaalt voor die commerciëlen te ontvangen

Je betaalt voor die commerciële rut  te MOETEN bekijken

toch belachelijk, en als het programma afgelopen is, stel je jezelf eens de vraag:" welke kennis ben ik nu rijker?"

 

Niks, alleen sensatiezucht!

En hier zouden ze nog eens willen hebben dat je moet betalen om reclame door te spoelen.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja,dat hebben we helaas al mogen lezen.

Doch vind ik het merkwaardig,dat er sinds de digitalisering er zo'n heisa wordt gemaakt van opnemen.Ik weet nu niet hoe het in nederland zit met de tv aanbieders,maar hier bied ieder tv aanbieder zijn recorder aan.Bij satelliet heb je dan ook al veel pvr's.

Vroeger in den beginjaren van de VH-S recorder heb ik tientallen cassette's opgenomen van diverse programma's van diverse zenders.

Ik zal (denk ik) niet de enige zijn die dit heb gedaan.Nooit heb ik meegemaakt dat er daar ophef van gemaakt was,of gelezen dat zenders daar moeite mee hadden.Maar sinds de harddisk recorders op de markt zijn gekomen,maken ze er in belgie er een drama van,er een hele media aandacht van dat hun programma's worden opgenomen.Een harddisk recorder ligt misschien in meer mensen hun mogelijkheden,dan vroeger een vh-s recorder,maar ik vind (maar ja wie ben ik) dat ze er toch overdreven op reageren.

Vooral hun argument is "reclame doorspoelen met enorme inkomsten verlies"

Nu moet niemand mij vertellen,dat vroeger ten tijde met de vh-s recorder niemand de reclame doorspoelde als ze een programma opnam waar er reclame in kwam.Ikzelf vond dat reclame doorspoelen op een vh-s recorder gemakkelijker was dan nu op een harddisk recorder.

Ja,het is zelfs zo erg dat ze een hele techniek hebben ontwikkeld (ci+) waar ze alles zullen mee kunnen bepalen wat je opneemt wat je ermee doet enz enz,je weet het ook.

Maar wie doe je nu kwaad,als jij voor "prive" gebruik een NAS server staan heeft met verschillende TB aan harde schijven vol met opname's?zolang je die niet verspreid,zou je toch denken dat ze daar geen nadeel van hebben?of zie ik dat nu toch fout in?

ja,zoals in een ander topic,we kunnen de tijd (helaas) niet meer terugdraaien.

Velen zullen de grillen van de tv zenders pikken,ook al,wil je het niet,zal je gewoonweg niks meer zien  :( .Men heeft het volste recht om de eigen kastjes en de ci+ te weigeren,maar ja,wat zal je op den lange duur nog zien?

Nu al,maar ik heb hetzelf niet geprobeerd toen ik abonnee was,zouden er al bij diverse zenders het macrovision signaal worden meegestuurd op de scart uitgang om te verhinderen dat je het op een los opname toestel zou zetten.Wreed hé.

Dit is de achteruitgang van de vooruitgang.

ik hoop voor iedereen dat het toch nog enkele jaartjes duurt vooraleer iedere aanbieder zijn gesloten kastje of de ci+ zal inzetten,zodat we toch nog een tijdje baas zijn over onze beeldbuis ahum led scherm

 

Er is natuurlijk ook het internet bijgekomen wat het delen veel makkelijker maakt. En als je het al digitaal opneemt kun je het zo omhoog pompen, Maar ik denk niet dat dit het grootste heikel punt is (de uitzending is immers al geweest).

 

Als je VHS opnam kon je er niet veel meer mee dan de banden uitwisselen. En ik denk dat niet veel mensen dit deden om de reclame over te slaan, maar meer om een programma op te nemen die gemist werd. Uitzonderingen daar gelaten, want mijn stiefopa nam echt alles op... Hij had geloof ik 4 TV's met VHS recorders en die draaiden allemaal 16 uur per dag ofzo. Honderden banden stonden er.

 

Maar nu word er stelselmatig en in veel grotere aantallen (en VEEL makkelijker, gemak dient de mens en je hoeft nu niets meer te doen dan op rec te drukken) wordt opgenomen en mensen ook massaal toegeven de reclames over te slaan.

 

En daarnaast denk ik dat de TV zenders ook klagen omdat ze het meer op zijn Amerikaans willen doen. Meer reclame in beeld gedurende de uitzending. Dat kun je niet doorspoelen en stel je voor wat je kan vragen voor 10 seconden in beeld gedurende het WK voetbal ;).

 

Omdat wij het niet gewend zijn dat er reclame door de uitzending heen loopt word hier veel over geklaagd. Nu kunnen ze zeggen 'ja maar jullie spoelen allemaal de reclame door dus wat moeten we dan?'.

 

Combinatie van, denk ik.

aangepast door Sjattuh

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nooit heb ik meegemaakt dat er daar ophef van gemaakt was,of gelezen dat zenders daar moeite mee hadden.

 

Sterker nog, er was zelfs VPS waarbij iemand aan de uitzendkant (vooral bij Duitse zenders) op afstand jouw VCR op pauze zette bij aanvang reclame, en bij einde reclame op afstand de recorder weer op opname schakelde.

Perfect systeem was dat.

 

Maar nu, zoals al genoemd, proberen een aantal zenders (hier vooral de Duitse commerciele zenders) de consument zaken als CI+ en/of HD+ door de strot te duwen. Of om het onmogelijk te maken om na een bepaalde tijd nog datgene wat je opgenomen hebt terug te kijken. Dat laatste is een van de (vele) redenen dat er bij mij thuis een DreamBox in gebruik is.

Ik wil bepalen wat en wanneer, en niet overgeleverd zijn aan de commercie. Mochten ze dit doordrukken, dan trek ik alles wel van UseNet en kijk op die manier.

 

vGnp

aangepast door vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...