Ga naar inhoud

Kan ik een nieuwe lnb op deze tuners zetten en alles weer "normaal" onvangen?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Goedemorgen allemaal,

Mijn naam is Erwin en ik ben werkzaam in de binnenvaart, en ben vanaf '90/91 al met de schotel antenne's aan het prutsen...

Ik heb een x aantal jaren terug een recievertje van een schip overgehouden en deze thuis met een klein schoteltje neergezet en later nog een 2de kastje op de kop getikt.

Een tevreden gebruiker tot de laatste zender wijzigingen... Want nu gaan er een hoop zenders naar de astra 3..

Kan iemand mij vertellen of, of kan ik ergens vinden, als ik een triple of duo  lnb er op zou zetten ik het in combinatie met deze bestaande recievers discovery en national geographic weer kan ontvangen???

Ik weet dat het ouwe troep is maar als iets naar het zin werkt waarom vervangen???

Ik heb een Philips DSR 2211 en een Strong srt 6850

Bij voorbaat dank!!!

Erwin.

Geplaatst: (aangepast)

De meeste zenders maken nu gebruik van mpeg4 dus met hele oude ontvangers is het niet meer mogelijk om deze zenders te ontvangen,dan zal je voor een HD ontvanger moeten gaan en waar jij nu gebruik van maakt zijn SD ontvangers

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Geplaatst:

Ja was ik al bang voor... Snap niet waarom we weer zover moeten voorlopen op onze oosterburen, daar is het analoge signaal pas 3 jaar uit...

Dus dan zit ik tegen een 280 Euris aan te kijken voor een andere kop voor een technisat digidish 33 en 2 kastjes.. Heb ook een smartwi.

Wat zou de beste optie zijn?? Ben niet kapot van het canal digitaal spul...

Geplaatst:

Wat wil je eraan uitgeven en wat verwacht je van een ontvanger dus wat moet mogelijk zijn ?

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

voor rond de 70 euro heb je al een goeie hd ontvanger o.a .( sab titan ftasc)

wat ik van je lees waarvoor je hem gaat gebruiken zijn die kastjes echt perfect

SAB Titan FTASC

1080p Full HD Satelliet ontvanger,
1 Kaartlezer, USB PVR, TimeShift,
USB Wifi ondersteund, FastScan, MultiScan,
BlindScan, YouTube, RSS Reader,
Media Player, Weatherforecats,
Titan Online, WebTV

post-62112-0-47299000-1391716093_thumb.jpg

aangepast door blackeyes

vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k

2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88

Geplaatst:

Nou gradje65, waar slaat die advertentie van die Xtrent nu op? Laag geprijst. Ja als je met zo'n oude advertentie aan komt uit het tijdperk dat er nog maar 19% btw was.

Geplaatst:

voor rond de 70 euro heb je al een goeie hd ontvanger o.a .( sab titan ftasc)

wat ik van je lees waarvoor je hem gaat gebruiken zijn die kastjes echt perfect

SAB Titan FTASC

1080p Full HD Satelliet ontvanger,

1 Kaartlezer, USB PVR, TimeShift,

USB Wifi ondersteund, FastScan, MultiScan,

BlindScan, YouTube, RSS Reader,

Media Player, Weatherforecats,

Titan Online, WebTV

SAB is Amiko. Dan kun je beter bij de Amiko kijken met directe versies Spark software.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst:

Nou gradje65, waar slaat die advertentie van die Xtrent nu op? Laag geprijst. Ja als je met zo'n oude advertentie aan komt uit het tijdperk dat er nog maar 19% btw was.

Leuk opgemerkt maar net iets te scherp gereageerd. Het staat in het Nederlands en komt uit Duitsland en daar is de btw nu nog "maar" 19 %. Het verdere gedeelde heb ik weg geknipt zoals het hier hoort.

Vandaag nog het mandje gevuld hiermee (op proef) en men wilde graag leveren voor 139,00 inclusief.

Er zijn daar trouwens nog veel meer koopjes te halen op dit vlak.

Geplaatst:

De volgende keer er dan maar bij zetten dat de prijs op Duitsland betrekking heeft. Niet iedereen wil ook alle spullen in Duitsland kopen i.v.m. garantie en hogere verzendkosten.

Geplaatst:

Het is zeker niet mijn bedoeling om off topic te gaan vandaar mijn laatste reactie hierop.

• Er staat dus niet aangegeven waar je hem kan kopen maar slechts voor hoeveel (Forumregel).

Een korte blik op het net leverde mij 12 aanbieders op voor €139,00 in DE en slechts 1 in NL voor €149,00 + €7,90 verzending en verpakking op. Hoe ver is het naar Keulen of Düsseldorf in vergelijk met bijv. Maastricht naar Amsterdam of Leeuwarden?

• De verzendkosten zijn €6.95, verder niets, het wordt verstuurd via DHL. Betaling gaat of kan “gewoon” met Ideal.
  • Garantie is wel vaak beter geregeld dichtbij de bron dan bij menig web shop die alleen in Nederland werkzaam is.

In Off Topic 4 All draait een populaire topic met tot nu 5.286 bezoeken over kopen over de grens. Dus kopen in Duitsland valt dunkt me nogal mee.

Tot slot, topic starter is schipper en die komt nog wel eens ergens.

post-61349-0-17449600-1391903947_thumb.jpg

• Like 1

Goedenavond allemaal!!!

Kopen in Duitsland zou inderdaad niet problematisch mogen zijn ik heb mijn eerste schotel in 1991 in Koblenz gekocht. Was ideaal dat analoge maar goed.

Ben aan het bellen geweest met canaal digitaal en heb alles nieuw gekregen.

M7 kastje draait voorlopig beter als aan boord maar daar kan het met de stroom te maken hebben..

Scart op de oude video aangesloten en jawel het wordt nog steeds een coax signaal dus de boel gelijk weer ouderwets doorgelust naar zolder toe, zender wisselen doe ik met van die infrarood zenders die had ik nog liggen...

Afstandsbediening op één universele gelukt om te zetten maar de derde van de zolder weigert nog ff dienst.. Komt goed..

Lijkt alleen dat de smartwi het niet meer doet, zal eens kijken of er een update is maar zolang ik maar één kastje heb is het niet urgent...

Iedereen bedankt voor het commentaar, het was net hetgene wat ik ff nodig had.

Groeten Erwin.

aangepast door Geenwielmonteur
Geplaatst:

smartwi en M7 kistjes komen niet goed in één combinatie geloof ik

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen