Ga naar inhoud


Extra CanalDigitaal card Settop box, hoe ga je met klanten om..


Edwin1967

Aanbevolen berichten

Na 15 jaar klant te zijn van de Settop Box bij Canal Digital (HD) willen we een extra kaartje aanschaffen, reële kosten per extra kaart van € 1,50.

Alleen is dit voor de SettopBox niet verkrijgbaar  "U mag overstappen naar het Basispakket met het hoge tarief" 

 

Als je je prijsbeleid wilt aanpassen voor nieuwe klanten is dat een marketingtechnische keuze en te respecteren.

 

Echter dat je je langjarige klantenbestand weg wilt jagen door ze over te laten stappen naar een duurder pakket, ongelooflijk wat een arrogantie.

Marketing afdeling: wees zuinig op de klanten die je hebt !   Je kunt veel investeren in nieuwe klanten, maar als door de achterdeur je trouwe klantenkring nog harder wegloopt.......    

 

Of zie ik dit te kortzichtig ?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Dit is nooit anders geweest.

Het settop pakket is een instap pakket, waarbij je minder "Krediet" hebt als bij een vol betalende klant.

Naarmate je meer bijdraagt krijg je meer service, niet alleen bij Canaldigitaal, maar in de gehele wereld.

 

Een basispakket + een extra kaart is goedkoper als 2 settop pakketten, waarmee je dus wel degelijk goedkoper uit bent, je krijgt 2 kaarten voor een lagere prijs dan wanneer je 2 settop kaarten "aanschaft".

Ik dacht dat het settop pakket ongeveer € 80/jaar kost, dus € 160 voor 2 setttop box abbo;s. Een basisHD + extra kaart kost € 168,- waarbij je een groter zender aanbod krijgt.

 

Je kan ook een digitenne abbo nemen voor € 12,50 met € 4 voor een extra kaart.

 

Basis HD, HD is niet beschikbaar bij digitenne, kost € 12,95 bij aanvang en regulier  € 17,95 +€ 1,50 voor de extra kaart.

 

Dus digitenne 2 kaarten € 16,50 voor Digitenne SD kwaliteit?! en via satelliet 19,45. voor 2 kaarten. (Met als bonus een groot aantal FTA kanalen in HD en SD).

 

Tja, wil je goed of goedkoop?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook sinds 15 jaar een set top box-abonnement bij CD. En ik heb ooit een tweede kaart gekocht, omdat op de CD-site nergens stond aangegeven dat die niet bij mijn abonnement zou passen. En met ons TV-kijkgedrag is het absoluut kolder een duurder abonnement te nemen. Heb later wel het HD-supplement gekocht.

Extra kaart is dus nooit geactiveerd. Voor mijn andere TV ('s) heb ik nu een Wireless Cardsplitter. Werkt prima, op één locatie.

 

Dat STB-abonnement wordt AFAIK ook niet meer aan nieuwe klanten geleverd. Ironisch is dat het ooit werd 'verkocht' als onderhoudscontract bij de gratis kaart voor een paar gulden per jaar. Voordeel was dat je jaarlijks kon vernieuwen zonder papierwerk en dat je bij een defecte kaart een nieuwe kreeg. Inmiddels is de prijs met 'jaarlijks aanpassingen' gestegen tot € 75 per jaar!

 

Maar ja, in mijn woonland betaal ik € 18 per maand voor de stations waarnaar ik nooit kijk/luister. En dat mag je beslist geen 'belasting' noemen!

aangepast door Shmuel

Groeten,
Shmuel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...