avandel Geplaatst: 6 februari 2014 Geplaatst: 6 februari 2014 Beste mensen, Allereerst mijn excuses voor de titel, ik wist echt niks beters. Ik ben totaal van kabel exploitanten overgestapt op een eigen schotel en tuner. Vanmorgen ging het met 1300+ kanalen (veel engelse) en een legio radio best goed, tot ik uitlijnde op de Nederlandse zenders (sat), eh, omroep Fryslan? Alles wat ik zou willen hebben is gescrambled en niet te bekijken... Soms denk je dat de hele wereld aan je voeten ligt als je een schotel koopt, maar soms voelt het alsof je genoegen moet nemen met het aanbod wat een betaalde kabelaar je door je strot duwt. Nou wil ik dus gewoon af en toe kunnen kijken naar b.v. Nederland 1, 2, 3 enz, dat die in HD is met alle andere niet en wel commerciële zenders boeit me niet zo veel, als m'n dochter op bezoek komt wil ik wel wat kunnen laten zien, behalve dan dat de kabeltjes netjes zijn weggewerkt. Mijn vraag dus eigenlijk is, is het normaal dat bijna alle NL zenders gescrambled zijn? Even ter info, Radio Veronica, tv10 gold, arrow classic, sky radio, radio 538 enz. om maar een greep te doen, hoor ik wel, regio omroepen ook behalve tv west en ...nog een, die ben ik even kwijt. Ohja, slavische zenders genoeg, begrijp er alleen geen bal van. Wie kan me uit de droom helpen of op weg wijzen naar een oplossing? Bij voorbaat dank... Anne Ps. morgen kan ik pas de gegevens van mijn set doorgeven, daar ik nu niet thuis ben.
stevie-v Geplaatst: 6 februari 2014 Geplaatst: 6 februari 2014 (aangepast) Wat had jij dan verwacht,even een schotel kopen met ontvanger en kijken maar,hahahaha lijkt me logisch dat providers hun zenders beschermen dmv codering en wil jij kijken naar meer dan de fee to air zenders dan zal je een abonnement moeten afsluiten bij canal digitaal (als je wil kijken naar oa de zenders zoals rtl en sbs),ik vind het eerlijk gezegd nogal een vreemde vraag,was je echt zo naïef om te denken dat op satelliet alles gratis zou zijn ? 6 februari 2014 aangepast door stevie-v VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.
avandel Geplaatst: 6 februari 2014 Auteur Geplaatst: 6 februari 2014 (aangepast) Ook goedenavond.... Nee, niet zo naïef, alleen weer teleurgesteld in het antwoord. Waarom ? ik leg uit. Natuurlijk is er belang bij dat kom-kommerciële zenders hun financiële gelden dubbel worden verdiend, uit reclame's en ook uit opbrengsten van abonnementen. Ik doel alleen maar op het volgende: Rampenplan: Nederlandse tv en radiozenders moeten ten alle tijde te bereiken zijn, dus als je denkt dat ik naïef ben op dat gebied, nou misschien wel een beetje, het wordt nou eenmaal allemaal voor je gedaan, als je maar betaalt. Hieruit blijkt dus dat je gewoon beter een abo'tje kunt nemen en kunstmatig dom blijft. (er is nog zo enorm veel te ontdekken met een schotel) Maar, wat als ik nou zender 1, 2 en 4 wil, b.v. en zender 3 niet, kan je dat met een 'canal digitaal' wel doen? en als je geen smart card slot in je ontvanger hebt? Nou, weer genoeg om over te lachen..... ik hoor jullie fijngestemde reacties met plezier tegemoet. Anne ps. http://www.canaldigitaal.nl/overlay/standaard-vrij-te-ontvangen-zenders/ 6 februari 2014 aangepast door avandel
stevie-v Geplaatst: 6 februari 2014 Geplaatst: 6 februari 2014 (aangepast) Op dit moment ontvang ik met mijn smartcard en satellietontvanger gratis Nederland 1, 2 en 3. Moet ik hiervoor in de toekomst gaan betalen? Tot 1 augustus 2014 heeft de Nederlandse Publieke Omroep (NPO) een contract met CanalDigitaal dat gratis doorgifte van Nederland 1, 2 en 3 via de satelliet garandeert. Dit contract loopt tot 1 augustus 2014 en NPO heeft besloten niet langer de gratis doorgifte van Nederland 1, 2 en 3 te financieren. De zenders zullen daarom van 1 augustus deel uitmaken van een jaarabonnement of een abonnement voor het recreatieseizoen. Met een canal digitaal smartcard in je slot is nl 123 vrij te ontvangen tot 1 aug 2014 ,wat jij wil her en der zenders plukken uit zenderpakketten en puur betalen voor wat je kijkt dat is niet mogelijk 6 februari 2014 aangepast door stevie-v VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.
sattv4iedereen Geplaatst: 6 februari 2014 Geplaatst: 6 februari 2014 beste anne, de tijd,dat je de zenders bvb commerciêle zonder een provider kan krijgen is al lang voorbijgestreefd (helaas). Toen ik begon +/- 20 jaar geleden,en alles nog analoog was,kon je met de eenmalige aanschaf van de nodige apparatuur kijken zonder het betalen van een maandelijks/jaarlijkse bijdrage. Je hebt geen smartkaartlezer in je ontvanger,maar ik hoop voor je dat je wel een ci slot hebt.Anders heb je te maken met een FTA ontvanger en kan je met deze de zenders ned1,2 en 3 niet ontvangen.Indien je het geluk hebt een ci slot te hebben,dan zal je nog een extra module en smartkaart nodig hebben om alsnog ned1,2 en 3 te ontvangen.Als je nu enkel ned1,2 en 3 wenst te ontvangen,zal je wel ergens op het net een kaartje weten te strikken dat deze kanalen wel ontvangt,echter of het de moeite nog is om daarvoor nog te investeren is de vraag,omdat de gratise doorgifte zoals stevie-v schrijft op 1 augustus 2014 stopt. Er is al lang sprake van het doel van een rampenzender,maar volgens dat ik lees,zijn de zenders ned1,2 en 3 (nog tijdelijk?) gratis te ontvangen via dvb-t als je binnen het bereik ligt van een dvb-t zender. Ik kijk er naar uit,wat je setje is,en wens je alvast veel plezier in je nieuwe hobby.Lees eens rustig diverse artikels door,maar laat je zeker niet afschrikken door al die geleerde woorden die je zal terugvinden.Als prille beginneling heb je die niet direct of misschien nooit nodig. veel kijkplezier. Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|
Sprietje Geplaatst: 6 februari 2014 Geplaatst: 6 februari 2014 Beste avandel Dat commerciële zenders reclame moeten maken om hun kosten te dekken en er ook nog iets aan moeten verdienen is één. Twee is dat die programma's ook bij de mensen thuis gebracht moeten worden. Dat kan via de kabel, via de ether of via de satelliet. Via alle drie de manieren van verspreiden zijn kosten verbonden, dus ook voor de satelliet. CanalDigitaal moet transponders op de satelliet huren om de signalen naar je schotel te brengen en daar zul je dus een abonnement voor moeten nemen. Kijk maar eens op de site van CanalDigitaal welk abonnement het beste bij je past: http://www.canaldigitaal.nl/televisie/
avandel Geplaatst: 6 februari 2014 Auteur Geplaatst: 6 februari 2014 (aangepast) Bedankt voor deze heldere antwoorden. Jammer dat je aan alle kanten wordt kaal geplukt, en in de anonimiteit blijven lukt ook al niet meer, ik moet dus bij canal digitaal aankloppen wil ik iets kunnen bekijken. Nouja, weer een wijze les geleerd uit dit belasting paradijs! (eh dat geldt niet voor jou en mij) Ik ga op zoek naar een oplossing, ook voor mijn SLX smartcard-loze tuner... Kun je overigens tussen tuner en schotel iets plaatsen voor een smart card? of heb ik gewoon een goedkope tuner die verder niks kan? Ik ben bang dat ik 'nul' krijg op m'n request wat betreft de smart card-tussen-liggende-optie. Ik ga veel lezen, uitproberen, uitzoeken in de tussentijd... Tot schrijfs.. 6 februari 2014 aangepast door avandel
minplus Geplaatst: 6 februari 2014 Geplaatst: 6 februari 2014 Geef even precies aan wat je hebt aan TV en satspullen, Anne, dan kun je de meest zinnige adviezen krijgen voor je wensen en mogelijkheden. 3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's
DIGIWIEW Geplaatst: 6 februari 2014 Geplaatst: 6 februari 2014 (aangepast) ik heb er nog nooit van gehoord maar het zou kunnen meest voorkomende oplossing is een ontvanger met ci of kaart lezer suc6 6 februari 2014 aangepast door DIGIWIEW Dreambox 7080 HD 1TB Tuner A bcm4506 dvb-s2 Tuner C si2166b dvb-s2 Triax 90 cm 19e/ 23e/ 28e/ gr oost
sattv4iedereen Geplaatst: 6 februari 2014 Geplaatst: 6 februari 2014 Ik vrees echt dat je te maken hebt met een FTA ontvanger waar je de nederlandse zenders (behalve bvn) niet zal kunnen ontvangen. Ik leef met je gedachte mee dat je langs alle kanten geplukt wordt.In belgie en nederland vinden ze dat normaal dat je moet gaan via een provider en maandelijks moet dokken om iets te zien. In duitsland zijn de zenders blijkbaar wel eigenhandig in staat om hun uitzendingen via satelliet naar de kijker te brengen en betalen zelf de transponderkosten. De duitsers betalen wel een soort kijk en luistergeld,maar ja,ze krijgen er heel wat voor terug. Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|
avandel Geplaatst: 6 februari 2014 Auteur Geplaatst: 6 februari 2014 Vinden jullie het erg als ik morgen hierop terug kom? Ik ben nu niet thuis en kan wel wat roepen, maar daar wordt niemand wijzer van. Morgen dus!
Sprietje Geplaatst: 6 februari 2014 Geplaatst: 6 februari 2014 Beste avadel Ik begrijp je antwoord niet dat je schrijft "Jammer dat je aan alle kanten wordt kaal geplukt". Als je een brief verstuurt is het toch ook normaal dat je er een postzegel op doet om hem ergens naar te laten bezorgen? Wat is er anders aan als je signalen verstuurt die ergens anders opgevangen moeten worden.
Moderator ceesv Geplaatst: 6 februari 2014 Moderator Geplaatst: 6 februari 2014 Je kan de Nederlandse publieke omroepen vrij ontvangen via... DVB-T Via satelliet kan je de zender BVN vrij ontvangen met een keuze uit de op de Nederlandse en Vlaamse publieke omroepen uitgezonden programma's. Verder kosten satellieten geld, de politiek heeft besloten de omroepen te korten en die hebben op hun beurt besloten dat vrije distributie via DVB-t voldoende is. Satellieten lanceren kost geld en voor het versprijden van programma's via satelliet ontstaan kosten. De publieke omroepen betalen niet meer hiervoor en daarom zijn de distributeurs gedwongen een vergoeding bij de afnemer van het signaal te heffen. Anders is binnen een maand alleen nog een zwart beeld via satelliet te bekijken. @ sat4iedereen, niet alleen in Nederland en Belgie moet betaald worden, in alle andere landen wordt ook een kostendekkende heffing gevraagd voor het verspreiden van het signaal. Engeland, Duitsland en Frankrijk sturen pittige rekeningen met als titel kijk en luistergeld. Je hebt aangegeven alleen onbetaalde diensten af te nemen, iets waarvoor wij allemaal extra mogen betalen. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
de mon Geplaatst: 6 februari 2014 Geplaatst: 6 februari 2014 Tijdens de reklame heb je even de tijd om iets te drinken/te eten of pitstop. Neem voldoende verschillende satelieten binnen.Er zijn van die grote Duitse zenders met hun blockbusters zoals bvb gans de avond Terminator 1/2/3 en . Meestal kan je dat Duits naar de originele taal (Amerikaans) zetten.De Engelsen hebben zelfs links en rechts een oude film draaien.En de HD's zijn voorlopig vrij om het aan de man te brengen. Kwaliteit is er ook steeds met de digitale ontvangst.Wil je toch wat Nederlandse spraak of ondertiteld dan betaal je ca 10/mnd voor het basic light. 1*187;2*110;3*70 schotels-11*twin lnb;2*quad lnb;Sab Sky 4900
Drs. IJzerbout Geplaatst: 7 februari 2014 Geplaatst: 7 februari 2014 Hallo beste mensen...ik vind de vraagstelling en daaropvolgende teleurstelling van Avandel helemaal begrijpelijk. We hebben deze discussie al zo vaak gehad. Moeten we medelijden hebben met zenders als RTL met hun vage constructie via Luxemburg die daarmee de NL staat om veel belasting inkomsten brengt? Ze hebben wel geld om een vage zender als RTL8 in de lucht te brengen waar niemand op zit te wachten. Als ze bij mij thuis op de beeldbuis willen verschijnen om gezien te kunnen worden dan betalen ze daar maar voor. Ik weiger daarom om te betalen voor zenders die mij met veel te veel reklame doodgooien en daardoor mijn verstand verpauperen. Andere zenders kunnen het wel..Duitsland een goed voorbeeld. Ja daar betaal ik een omroep-bijdrage maar die betaald men in Nederland ook. Een ander voorbeeld? Kijk eens naar MBC hier in het Midden Oosten? Die brengen zo goed als al hun TV kanalen via satelliet gratis naar hun markt. En de films zijn gewoon in het Engels. MBC 2,, MBC4 MBC Action Max, MBC noem maar op. Ze zitten zelfs op 3 satellieten. En de business bij MBC floreerd. Neem dat maar van mij aan. Marktbeheersende monopolisten als Canal Digitaal zou door de NL regering aan banden gelegd moeten worden. Canal Digitaal wil gewoon het maximale rendement uit hun winst halen over de rug van de klant. Waarom heeft de NL PO eigenlijk Canaal Digitaal nodig en verzorgen niet zelf hun uplink? Kijk eens naar Zwitzerland of Oostenrijk. Daar werkt het wel. Alleen in Nederland schijnt dat niet te kunnen. "On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen