Drs. IJzerbout Geplaatst: 7 februari 2014 Geplaatst: 7 februari 2014 (aangepast) Nog even als extra aanvulling: in Duitsland zijn alle ARD en ZDF kanalen via satelliet in SD en HD gratis en in allerbeste kwaliteit te ontvangen. Via DVB-T de belangrijkste ARD en ZDF kanalen in SD. ARD en ZDF betalen niet (meer) aan de kabel providers voor doorgifte van hun signalen. Alle ca. 70 ARD radio zenders via Astra 19,2° oost in allerbeste 256 Kb/s kwaliteit gratis. En ga me nou niet vertellen dat Nederland te klein is voor een vergelijkbare situatie. ARD en ZDF verzorgen ook hun eigen uplink. Ik kan zelfs ARD Das Erste en het ZDF hier in Dubai gewoon via de Hotbird op 13° oost in SD ontvangen: GRATIS wel te verstaan. En ARD Das Erste, ZDF en Deutsche Welle zitten in de 7 Emiraten op de kabelnetten van Etisalat en Du. En verder in praktisch alle andere landen in het Midden/Nabije Oosten en Oost Europa. En geloof maar niet dat ze daarvoor betalen. Eerder andersom: alle kabelnetten betalen om ARD/ZDF en Deutsche Welle door te mogen geven. 7 februari 2014 aangepast door Drs. IJzerbout "On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."
avandel Geplaatst: 7 februari 2014 Auteur Geplaatst: 7 februari 2014 Dank allemaal voor uiteenlopende reacties, en voor het begrip Drs. Ijzerbout, eindelijk iemand die snapt dat we in Nederland steeds meer belasting over belasting moeten betalen. Eigenlijk vind ik dat de geldzuigende maatschappijen ons geld moeten geven, zonder ons, zouden zij niet bestaan. En ik zit niet te wachten op een serie die ik aan het volgen ben, plotsklaps verdwijnt, of gewoon weer bij aflevering 1 of ergens in een ander seizoen begint, dat vind ik dus echt een belediging van mijn intellect. Heb je iets al gezien, dan presteert een andere zender om het ook snel uit te zenden. Affijn, genoeg gemopper, ja, eigenlijk wil ik wel zo goedkoop mogelijk 'iets' zien, aangezien ik niet bulk van de centen en de schotelset was 149 voor 50 euro afgeprijsd, dacht ik in ieder geval iets nuttigs te kunnen zien. Helaas helaas. Ik had gezegd terug te komen op mijn set, het is een 60cm schotel, single LNB met een SLX HDSR 500 tuner/ontvanger en ik kijk naar een sharp aquos LC-32RD8E. In de handleiding van de tv staat wel dat er een CI slot in zit, dus nu op zoek naar een oplossing voor dat probleem. Ik kan nog 6 berichten plaatsen, dus, wat heb ik nodig om een smartcard in de tv te steken, en nou niet zeggen "een common interface!" want dat weet ik ook, maar meer waar je deze aanschaft (in een winkel, duh!) en welke verschillende typen/oplossingen ervoor zijn. Het zullen wel stomme vragen zijn, maar om voor mij een compleet beeld te krijgen heb ik die 'noob' informatie nodig om een oplossing te maken, sorry. Verder kijk ik ook al uit naar een rotor die ik op de schotel kan plaatsen, er zijn meerdere satellieten en b.v die engelse zenders vind ik ook niet onaangenaam, daar de tuner DiSEqc1.0 1.1 1.2 en 1.3 ondersteunt, is dat obstakel ook aan te pakken. ALs iemand een tip heeft welke rotor goed, beter of het beste is, hoor ik ook graag. Anne
avandel Geplaatst: 7 februari 2014 Auteur Geplaatst: 7 februari 2014 (aangepast) Ps, een goed en overduidelijk voorbeeld kom ik zojuist tegen, ik sluit mijn uitgangs signaal van m'n tuner aan op de gewone ontvangst van de tv, probeer DTV uit, ik ontvang digitenne, ok denk ik, ik kijk even wat digitenne dan aanbiedt, rtl 4,5, sbs 6, net 5 allen scrambled, ok, denk ik, radio even kijken, eh, alle radiozenders die ik nu normaal ontvang, veronica, 10 gold, sky, 538 zijn vrij te beluisteren, maar als je digitenne neemt, zijn ze gescrambled en (moet je) betaal je ervoor... Dat is toch oplichting 1e klas!! Vrije zenders oppikken, inpakken en verkopen... gebakken lucht! Dat voor de 'onwetende' burger die geacht wordt de wet te kennen, maar de toegang ertoe niet kan vinden..... vul maar zelf in. Ik ga lekker een bakje koffie drinken , ik hoor jullie commentaar wederom met plezier tegemoet. Anne 7 februari 2014 aangepast door avandel
Drs. IJzerbout Geplaatst: 7 februari 2014 Geplaatst: 7 februari 2014 (aangepast) Ps, een goed en overduidelijk voorbeeld kom ik zojuist tegen, ik sluit mijn uitgangs signaal van m'n tuner aan op de gewone ontvangst van de tv, probeer DTV uit, ik ontvang digitenne, ok denk ik, ik kijk even wat digitenne dan aanbiedt, rtl 4,5, sbs 6, net 5 allen scrambled, ok, denk ik, radio even kijken, eh, alle radiozenders die ik nu normaal ontvang, veronica, 10 gold, sky, 538 zijn vrij te beluisteren, maar als je digitenne neemt, zijn ze gescrambled en (moet je) betaal je ervoor... Dat is toch oplichting 1e klas!! Vrije zenders oppikken, inpakken en verkopen... gebakken lucht! Dat voor de 'onwetende' burger die geacht wordt de wet te kennen, maar de toegang ertoe niet kan vinden..... vul maar zelf in. Ik ga lekker een bakje koffie drinken , ik hoor jullie commentaar wederom met plezier tegemoet. Anne Als bewijs dat de commercielen best hun eigen toevoer naar klanten in hun markt kunnen betalen is het begin van satelliet televisie. Toen RTL Veronique, RTL 5, SBS 6 begonnen met hun avontuur had ieder programma een KOMPLETE !!!!! transponder bij Astra gehuurd. Dit heeft de programma-aanbieders een godsvermogen gekost. Decoder tegen een eenmalige aanschaffingsprijs die redelijk was en kijken maar. Nu zitten er tegenwoordig wel acht of meer digitale kanalen op één transponder terwijl de HD produktiekosten voor apparatuur alleen maar terug zijn gelopen. Digitaal is stukken goedkoper dan analoog en met de huidige playout met behulp van o.a. Pebble Beach heb je nagenoeg geen bedienend personeel meer nodig. Ook een enorme kostenbesparing. En het gekke is dat ze DVT-T wel gratis aanbieden. Alleen niet in het land van bestemming. Terwijl in Luxemburg de eigen inwoners niet snappen wat ze met die zenders moeten. Het kan dus wel...maar ze willen niet. Dat de commercielen natuurlijk geld willen verdienen is duidelijk en voor mij begrijpelijk ...maar maak geen misbruik van je monopool machtspositie wat wel het geval is in NL. Helaas is er geen kartel die op de vingers kan tikken. 7 februari 2014 aangepast door Drs. IJzerbout "On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."
Sprietje Geplaatst: 7 februari 2014 Geplaatst: 7 februari 2014 Beste avandel Ik denk dat je satellietspullen gekocht hebt waar je weinig mee kunt. Een schotel met 1 kop. Daar kun je de helft van de Nederlandse zenders niet mee krijgen want dan heb je een dubbele kop nodig. Een SLX HDSR 500 Free to air tuner. Daar kun je geen gecodeerde kanalen mee ontvangen want er zit geen kaartlezer in of een CI-slot. Een Sharp Aquos LC-32RD8E. Daar zit geen satelliettuner in dus daar kun je geen satellieten mee ontvangen. Dat kan alleen via een satelliettuner die je via een HDMI-kabel aansluit. Al met al kun je dus alleen de vrije zenders ontvangen en dat zijn dan meestal de Duitse zenders op de Astra 19,2 en de zender BVN. Er zijn nog wel een paar vrije regionale zenders maar die zitten weer op de Astra 23,5.
avandel Geplaatst: 7 februari 2014 Auteur Geplaatst: 7 februari 2014 In de tv zit wel een common interface sleuf, dus daar kan zo'n adapter in waar een smartcard in kan, of heb ik dat mis? Volgens mijn logica moet dat te gebruiken zijn met gecodeerde uitzendingen, dus met een betaalde smart card... Tevens heeft de tv wel een DTV mogelijkheid, maar niet dat ik die gebruik, ik kijk nu via de externe tuner/satelliet schotel met een HDMI aansluiting. Is je verder nog iets opgevallen? Ik moet een beetje zuinig zijn met m'n commentaar/vragen, want ik heb nog maar 3 berichten over... Raar eigenlijk, alsof ik niet iets interessants te melden heb..... b.v. the pirate bay wordt weer door gegeven door xs4all...
wanderer Geplaatst: 7 februari 2014 Geplaatst: 7 februari 2014 die gleuf in je tv is voor een kaart voor de dvb-t tuner, je tv heeft immers geen sat tuner... Samsung 40D6510WS
ronaldsl Geplaatst: 7 februari 2014 Geplaatst: 7 februari 2014 en waarom kan je nog maar 3 berichten doen dan ?
Drs. IJzerbout Geplaatst: 7 februari 2014 Geplaatst: 7 februari 2014 Je kunt zoveel berichten plaatsen als je maar wilt. "On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."
avandel Geplaatst: 7 februari 2014 Auteur Geplaatst: 7 februari 2014 Je kan tot 3 berichten plaatsen tot vandaag, 20:29 . Deze restrictie geldt tot 8 maart 2014 - 19:01. Dus die melding is nep? gespammed worden met enge waarschuwingen die niet waar zijn? wel vreemd... Ik ga maar in een hoekje zitten nadenken wat ik nu moet doen. M'n tv kan geen satelliet tunen, een insteek kaart erin stoppen voor ontvangst die ik ook gewoon met een simpele koperdraad kan ontvangen, een sat tuner die geen smartcard ingang heeft, een schotel met maar 1 LNB en maar 60 cm... het zit toch al zo vreselijk mee de afgelopen 3 maanden, dat kan er ook nog wel bij..... Ik denk dat ik alles maar laat liggen en gewoon filmpjes ga kijken, o.i.d. De wereld is mooi, maar al het loslopende vee moesten ze aan banden leggen, ik wordt er niet vrolijk van. BEdankt weer voor jullie berichtgevingen ondanks dat het slechts slecht nieuws was. Anne
Drs. IJzerbout Geplaatst: 7 februari 2014 Geplaatst: 7 februari 2014 (aangepast) Je TV kan je gewoon blijven gebruiken. Als die een HDMI ingang heeft. Dan koop je een nieuwe ontvanger op Linux-basis. Ik beveel de VU+ serie sterk aan vanwege goede ervaring. Tja en dan nog een schotel met een monblock LNC voor Astra 19,2° oost en Astra 23,5° oost. Voor de NL kanalen sluit je een abo af bij Canaal Digitaal. Kijk even op hun site, er zijn verschillende paketten waar je uit kan kiezen. Met de VU+ heb je geen extra Common Interface Moduul nodig. Daarvoor heb je bijvoorbeeld een CCcam software plugin voor en je zult uiterst tevreden zijn. De kosten zijn te overzien. Koop niet een Canaal Digitaal goedgekeurde ontvanger. Die dingen zijn allemaal door CD gekastreerd en kunnen daarom geen fluit. 7 februari 2014 aangepast door Drs. IJzerbout "On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."
ronaldsl Geplaatst: 7 februari 2014 Geplaatst: 7 februari 2014 Heb je de apparatuur net gekocht ? dan gewoon retour.... (ik vraag me wel af hoe dat verkoop gesprek is gegaan mbt jouw wensen etc en wie jou heeft geadviseerd...)
avandel Geplaatst: 7 februari 2014 Auteur Geplaatst: 7 februari 2014 Dat ik een impuls aankoop heb gedaan, ja, maar terug brengen? Ik ben Frodo niet...... Nee, ik vind het niet erg om wat te stoeien en uit te zoeken, gewoon rondkijken en af en toe een opmerking hier plaatsen. Ik heb Drs. Ijzerbout's tip even gevolgd, VU, dat is me nogal een bak, het kan zoveel, en heb ik dat wel nodig allemaal... De gedachte houdt me bezig dat ik in de tv een CI slot heb, en dat kan nooooooit voor DVB-T zijn. Daar is al een ouderwetse analoge aansluiting voor, wat prikkeldraad eraan hangen en je ontvangt beeld. Dat is niet interessant, wat wel is, is de uitbreid mogelijkheid die Drs. IJ mij voorspiegelt. Ik ga daarom maar wat dieper op de materie in... Wordt vervolgd...
Alex1970 Geplaatst: 7 februari 2014 Geplaatst: 7 februari 2014 Als bewijs dat de commerciëlen best hun eigen toevoer naar klanten in hun markt kunnen betalen is het begin van satelliet televisie. Toen RTL Veronique, RTL 5, SBS 6 begonnen met hun avontuur had ieder programma een COMPLETE !!!!! transponder bij Astra gehuurd. Dit heeft de programma-aanbieders een godsvermogen gekost. Decoder tegen een eenmalige aanschaffingsprijs die redelijk was en kijken maar. Nu zitten er tegenwoordig wel acht of meer digitale kanalen op één transponder terwijl de HD productiekosten voor apparatuur alleen maar terug zijn gelopen. Digitaal is stukken goedkoper dan analoog en met de huidige playout met behulp van o.a. Pebble Beach heb je nagenoeg geen bedienend personeel meer nodig. Ook een enorme kostenbesparing. En het gekke is dat ze DVB-T wel gratis aanbieden. Alleen niet in het land van bestemming. Terwijl in Luxemburg de eigen inwoners niet snappen wat ze met die zenders moeten. Het kan dus wel...maar ze willen niet. Dat de commerciëlen natuurlijk geld willen verdienen is duidelijk en voor mij begrijpelijk ...maar maak geen misbruik van je monopool machtspositie wat wel het geval is in NL. Helaas is er geen kartel die op de vingers kan tikken. Mee eens, zie ook wat ik hier geschreven heb. Dat de RTL-zenders in Luxemburg via DVB-T worden uitgezonden heeft dacht ik zijn oorsprong dat het voor buitenlandse commerciële zenders pas toegestaan was om die op de kabel door te geven als ze ook in het land van oorsprong uitzenden. Kan en zal inmiddels wel andere reden hebben aangezien RTL Lounge, RTL Crime en RTL Telekids niet in Luxemburg via de ether uitzenden. Heb je de apparatuur net gekocht ? dan gewoon retour.... (ik vraag me wel af hoe dat verkoop gesprek is gegaan mbt jouw wensen etc en wie jou heeft geadviseerd...) Als je inderdaad in de winkel aangegeven hebt de Nederlandse zenders te willen ontvangen en ze verkopen je een FTA-ontvanger zou ik nooit meer wat kopen bij zo'n winkel... Ben het met Drs. IJzerbout eens dat de door Canal Digitaal geleverde ontvangers niet alles kunnen maar gezien de wens voor topic-starter om goedkoop tv te kijken zou ik het volgende voorstellen: Wil je alleen de publieke omroep en hoeft dat niet per sé in HD, dan kan je die op je TV ontvangen via DVB-T ("Digitenne"). Dit is en blijft ongecodeerd en je ontvangt Ned123 en een regionale omroep. Via de satelliet ben je ook nog redelijk goedkoop uit met het HD light abonnement van Canal Digitaal waar je gratis alle apparatuur bij krijgt (in eigendom!), maar ook bij andere abonnementen krijg je de benodigde apparatuur gratis (in bruikleen). Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9 Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9 VU+ Duo / Dreambox DM800 / TBS 5925 Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.
Alex1970 Geplaatst: 7 februari 2014 Geplaatst: 7 februari 2014 (aangepast) Dat ik een impuls aankoop heb gedaan, ja, maar terug brengen? Ik ben Frodo niet...... Nee, ik vind het niet erg om wat te stoeien en uit te zoeken, gewoon rondkijken en af en toe een opmerking hier plaatsen. Ik heb Drs. Ijzerbout's tip even gevolgd, VU, dat is me nogal een bak, het kan zoveel, en heb ik dat wel nodig allemaal... De gedachte houdt me bezig dat ik in de tv een CI slot heb, en dat kan nooooooit voor DVB-T zijn. Daar is al een ouderwetse analoge aansluiting voor, wat prikkeldraad eraan hangen en je ontvangt beeld. Dat is niet interessant, wat wel is, is de uitbreid mogelijkheid die Drs. IJ mij voorspiegelt. Ik ga daarom maar wat dieper op de materie in... Wordt vervolgd... Geloof ons nu maar, die CI-aansluiting is om een CAM (="decoder") toe te voegen aan de tuner van je TV die zowel analoge TV (alleen nog via de kabel) en DVB-T (Digitenne) kan ontvangen. Als je een abonnement afsluit bij één van de DVB-T providers krijg je die CAM (meestal insteekkaart genoemd) er wel bij, bijv. bij EDPnet: http://www.edpnet.nl/nl_nl/thuis/digitale-televisie/Edpnet-digitv-insteekmodule Wat jij de ouderwetse analoge aansluiting noemt is de antenne aansluiting en blijkbaar woon je dicht bij een zender dat je met prikkeldraad al wat ontvangt maar zoals al gemerkt zal hebben alleen de publieke omroep ongecodeerd, voor de overige heb je die insteekkaart (én smartcard) voor nodig. 7 februari 2014 aangepast door Alex1970 Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9 Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9 VU+ Duo / Dreambox DM800 / TBS 5925 Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen