Kabeltje87 Geplaatst: 3 maart 2014 Geplaatst: 3 maart 2014 (aangepast) Marmitek MegaView70 Dit zal nog niet een klein beetje tegenvallen. U gaat nu het digitaal signaal omzetten naar analoog en dit via een coax naar een HD flatscreen sturen. Ook alle HD signalen worden dan naar een SD analoog signaal omgezet. Van downgrading gesproken. Willy 3 maart 2014 aangepast door Kabeltje87 ~~Rytec Team~~ Mutant HD-2400 / OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler) VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS *All Rytec EPG POWERED*
TechOne Geplaatst: 3 maart 2014 Auteur Geplaatst: 3 maart 2014 (aangepast) Marmitek MegaView70 Dit zal nog niet een klein beetje tegenvallen. U gaat nu het digitaal signaal omzetten naar analoog en dit via een coax naar een HD flatscreen sturen. Ook alle HD signalen worden dan naar een SD analoog signaal omgezet. Van downgrading gesproken. Willy Hey Willy, Heb geen HD flatscreen of HD tv, ontvanger is aangesloten via scart op mijn oude tv. Heb prachtig beeld. IR functie van Megaview 70 werkt niet met remote , blijkbaar probleem met 38khz freq. Heb hiervoor dan Marmitek Powermid XL aangeschaft (IR draadloos door muren & vloeren ) deze werkt goed. Dus mijn opstelling werkt nu ( ontvanger in kelder ). Enkel het feit dat de ontvanger soms traag op commands reageert ( niets te maken met IR ) maar dit ligt waarschijnlijk aan ontvanger zelf. 3 maart 2014 aangepast door TechOne
sattv4iedereen Geplaatst: 4 maart 2014 Geplaatst: 4 maart 2014 Update TVV perikelen, Modem ontvangen op 24/02, heeft zonder problemen gewerkt tot 28/02 en dan ineens geen signaal meer op lijn. Aangezien dit s'avonds na 19:00 gebeurt is kon ik dit zaterdag maar eerst doorgeven aan helpdesk. Deze konden blijkbaar niets doen en zal ten vroegste na 48 u bekeken worden door technische dienst ( Vanmorgen via werk ingelogd op 'mijn tvvlaanderen' en gezien dat acktivatie op 05/03 gepland is. Contact met helpdesk, deze zeggen dat dit effectief zo gepland is. op vraag waarom ik dan wel gedurende 3 dagen internet gehad het volgende antwoord: "dat kan niet" bovendien zou er ook nog een technieker moeten langskomen en moet er iemand aanwezig zijn. Vraag me af waarom ? Is er iemand die weet of men rechstreeks EDPNET hiervoor kan contacteren of BELGACOM om een deftig antwoord te krijgen ? Het is me een raadsel waarom het 3 dagen werkte. Maar ik heb al een paar keer verhuisd,en een paar keer veranderd van internet provider,en telkens kwam er een technieker van belgacom langs,om de lijn te meten,eventueel het verouderd hoofdstopcontact te vervangen door een recent model.Telkens zag ik de technieker een reeks nummers opschrijven,en of ik vroeg waarom die cijfers nodig waren,zei die telkens,dat de internet provider die nummer nodig had voor het activeren van de telefoonlijn(en).Normaal als de technieker is langsgeweest zal je internet direct werken,echter de telefoonlijn zal nog een tijdje duren.Dat is wel mijn ervaring bij diverse verhuis en verandering van provider. Ik denk dat het nutteloos is belgacom of edpnet te contacteren,omdat dit meestal doorgegeven wordt aan interne diensten,waar de operators op de helpdesk meestal geen informatie krijgen,of zelfs gewoon niet kan opvragen. Je zal gewoon moeten wachten op de technieker die zal zorgen dat je een perfect vdsl signaal zal krijgen.En ja,die moet binnen zijn,omdat bepaalde stopcontacten in oudere woningen niet meer voldoende zijn,voor die nieuwe normen.Zo is er bij mij al tot 3 keer toe een nieuw stopcontact geplaatst.(Bij verhuis wel te verstaan). Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|
charlesduco Geplaatst: 4 maart 2014 Geplaatst: 4 maart 2014 Heel simpele verklaring waarom het internet drie dagen werkte: - er zit een VDSL2-signaal op de lijn van een vorig abonnement/klant waarbij de opzegprocedure is foutgelopen of nog niet afgewerkt is. - de TVV-login is reeds geactiveerd en daardoor kan de internetverbinding tot stand komen omdat er een VDSL2-signaal op de lijn aanwezig is. - ondertussen zal Belgacom een aanvraag van TVV gekregen hebben om het VDSL2-signaal vanaf 5 maart te activeren. Belgacom heeft dus vorige vrijdag met één muisklik jouw VDSL2-lijn gereset in afwachting van de activatie op 5 maart Conclusie: Als jouw Fritz!Box nog steeds is aangesloten zal je merken dat je morgen weer internet hebt, zonder tussenkomst van een technicus.
TechOne Geplaatst: 4 maart 2014 Auteur Geplaatst: 4 maart 2014 Heel simpele verklaring waarom het internet drie dagen werkte: - er zit een VDSL2-signaal op de lijn van een vorig abonnement/klant waarbij de opzegprocedure is foutgelopen of nog niet afgewerkt is. - de TVV-login is reeds geactiveerd en daardoor kan de internetverbinding tot stand komen omdat er een VDSL2-signaal op de lijn aanwezig is. - ondertussen zal Belgacom een aanvraag van TVV gekregen hebben om het VDSL2-signaal vanaf 5 maart te activeren. Belgacom heeft dus vorige vrijdag met één muisklik jouw VDSL2-lijn gereset in afwachting van de activatie op 5 maart Conclusie: Als jouw Fritz!Box nog steeds is aangesloten zal je merken dat je morgen weer internet hebt, zonder tussenkomst van een technicus. Er moet een andere reden zijn dat dit gewerkt heeft want het betreft een nieuwbouw waar enkel een zogezegde wachtlijn gelegd is. Bovendien is ook het stopcontact het nieuwste model dat nu gebruikt wordt en dit is door Belgacom techniekers geplaatst. Op brief die ik ontvangen had met login gegevens stond dat activatie op 20/02/ gepland was. modem op 24/02 ontvangen. 3 dagen gewerkt , dan niets meer. Dan terug nieuwe activatie op 05/03 en moet er iemand ter plaatse zijn. Vraag is nu of ik inderdaad aanwezig moet zijn of niet. En wie snapt er nu iets van heel die historie ? Feit is dat volgende abonnement(en) allemaal bij verschillende providers zal genomen worden die niet met andere firma's samenwerken. Dit zal waarschijnlijk duurder uitvallen maar support zal dan wel stukken sneller en duidelijker worden. Dus internet rechtstreeks bij Belgacom of via satelliet. Tv bij TVV? Heb er ondertussen wel de kriebels van gekregen zeker omdat alles op 11/01 aangevraagd werd. Qua facturatie zijn ze wel altijd op tijd )
Kabeltje87 Geplaatst: 4 maart 2014 Geplaatst: 4 maart 2014 OK, je hebt wat problemen met het activeren van de lijn. Maar het is overal wat. Ik heb Scarlet internet. Op een bepaald moment resette de modem ongeveer 5 maal per uur. Dan weer een paar uur goed. dan weer fout. Contact met Scarlet: Er zit een fout op de lijn. Een Belgacom technieker moet langskomen. Die kwam ook de dag nadien. Conclusie van de technieker: De lijn is OK, maar Uw modem is defect. Scarlet moet die vervangen. Vervolgens contacteerd Scarlet mij dat de modem zal vervangen worden. Maar ik moet contact opnemen met de installatie techniekers. En vanaf hier loopt het mis. Afspraken die compleet de mist ingaan. De technieker die de kapotte modem vervangt door een ander defect model, want nu doet het mijn telefoon niet meer. Weer een nieuwe afspraak met de techniekers, om nog een nieuw modem te installeren. (2 weken later). Hierna alles weer OK. Het gehele verhaal heeft 6 weken geduurd. Veel te lang naar mijn mening. Scarlet heeft mij nadien anderhalve maand korting gegeven op mijn internet faktuur. (Spontaan). Dit verhaal om U te zeggen, dat het bij iedere provider wel eens mis kan gaan. Willy ~~Rytec Team~~ Mutant HD-2400 / OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler) VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS *All Rytec EPG POWERED*
_Bartje_ Geplaatst: 4 maart 2014 Geplaatst: 4 maart 2014 Kan overal wel eens mis gaan maar 6 weken aan de sukkel dat is toch wat te lang. Dat is dus het nadeel als je andere providers als belgacom of telenet gebruikt. Van het kastje naar de muur en terug.
sattv4iedereen Geplaatst: 4 maart 2014 Geplaatst: 4 maart 2014 Je kan kiezen.Wil je altijd rechtstreeks werken,dan neem je,oftewel belgacom,oftewel telenet.Maar aangezien hun facebookpagina zou ik geen van beiden kiezen,maar swat. Mijn kameraad die bij scarlet is,heeft al diverse modems versleten,ik weet niet waardoor,maar in bepaalde gevallen,heeft die gewoon in een kiala punt een andere kunnen afhalen.Van instellen geen probleem,want die modems ontvangen netjes de gegevens van de provider,en meestal is 5 minuutjes wachten ok.Natuurlijk moet je eventuele portforwarding en etc zelf doen. Een vroegere aansluiting van een eventueel vdsl signaal,heb ik al ondervonden,werkt niet op een andere provider. Ook omdat het nieuwbouw is,heb ik mijn twijfels.Ik denk gewoon,dat er tussen TVV,edpnet en belgacom interne communicatiefouten gebeurt zijn,of wist de ene niet van de andere. Echter zou ik niet snel voor zoiets kiezen,want in geval van panne,moet jij als klant TVV bellen,zij moeten dan op hun beurt edpnet verwittigen,en als de fout dan nog eens aan de bekabeling ligt,dan moet edpnet,belgacom verwittigen,en ja,dat kost tijd. Mijn ervaring is,dat bij iedere provider wel eens iets mis kan gaan. Maar als je geluk hebt,zo te zien op je bericht,zal je vanaf vandaag,gebruik kunnen maken van TVV alles in one.Of niet? Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|
TechOne Geplaatst: 5 maart 2014 Auteur Geplaatst: 5 maart 2014 Maar als je geluk hebt,zo te zien op je bericht,zal je vanaf vandaag,gebruik kunnen maken van TVV alles in one.Of niet? Hoop van wel, vraag me alleen af of ze lijn zullen activeren omdat ik vandaag niet thuis kan zijn en technieker niet binnen kan laten. Frusterende van heel het internet gedoe is dat ik perfect weet wat er moet gebeuren maar daar zelf geen controle over heb, ttz lijn is bij plaatsing uitgetest , modem heeft gewerkt en is niet defect, oorzaak van stoppen is dat er geen vdsl signaal meer op lijn zit omdat dit in de centrale afgezet is , dus enige wat moet gebeuren is in centrale terug lijn activeren en routering aanpassen. Hiervoor moet ik zelfs niet thuis zijn, maar TVV zegt van wel omdat technieker langs komt.Deze kan alleen maar beamen dat als signaal doorkomt alles werkt. En daarvoor zou ik dan speciaal verlof moeten nemen En een tijdspanne opgeven kunnen ze ook al niet.
all4sat Geplaatst: 6 maart 2014 Geplaatst: 6 maart 2014 TV VLAANDEREN, de allerslechtste service die er bestaat, ik spreek van ervaring, daar werken blijkbaar enkel debiele idioten want ze kennen er nada van. Als je ze belt dan beloven ze alles en is alles in orde, maar dan blijkt al direct dat daar niks van klopt. geholpen worden is leuk, iemand anders kunnen helpen leuker.
TechOne Geplaatst: 17 maart 2014 Auteur Geplaatst: 17 maart 2014 Eindelijk internet Memorabele datum vandaag. Technieker van Belgacom langsgeweest en eindelijk lijn geactiveert. Van service gesproken , online bestelt op 11/01 en uiteindelijk alles ok op 17/03. Rest nog de vraag hoelang alles zal blijven werken.
sattv4iedereen Geplaatst: 17 maart 2014 Geplaatst: 17 maart 2014 Kom je niet in aanmerking voor het boek waar alle records,waar je kan instaan als langs durende aansluiting? Ale,succes ermee,hopelijk werkt alles lang. Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen