Totems Geplaatst: 8 februari 2014 Geplaatst: 8 februari 2014 Hoi Eerst en vooral me even voorstellen. Ik ben Sven woonachtig omgeving Peer. Momenteel hebben wij geen tv ontvangst. noch via kabel noch via copper. Momenteel ben ik opzoek naar meer info voor een Sat setup die belgische(nederlandstalige) en Noorse FTA kanalen te ontvangen. Waarom Noors? Omdat mijn vrouwke en ik proberen de Noorse taal onder de knie te krijgen en dus graag die kanalen willen om onze kennis te toetsen. Ook zouden we graag kunnen uitzendingen opnemen en kijken tegelijk. Via Astra zijn er redelijk wat FTA channels beschikbaar maar enkel op de Astra 4 is er maar 1 Noors FTA beschikbaar. Endat kanaal is niet echt ons ding. ( gebeds/geloofs kanaal) Het Enige van FTA Noorse channels wat ik al gevonden heb is via de Thor 5 en 6. Nu komen mijn vraagjes. 1) Zijn er andere netwerken beschikbaar die Noors gesproken FTA uitzenden die dicht bij het ASTRA netwerk liggen? 2) Is het mogelijk om met 1 schotel die 4 of 5 satellieten te kunnen ontvangen? (ASTRA 1-3 en THOR 5/6) 3) welke decoder met CI slot is het best aan te raden voor totale beginneling? Opnemen mag via externe hdd gebeuren. Zelf heb ik dus totaal geen kennis van het hele gebeuren via sat. en het hier thuis ook totaal niets staan. Daar ik nogmaar in de begin schoenen sta zou ik ook de kosten zoveel mogelijk kunnen drukken. Alvast bedankt voor de reacties. Groetjes Sven
Gast Mimisiku Geplaatst: 8 februari 2014 Geplaatst: 8 februari 2014 Je kunt met een 80/90cm schotel meerdere LNB's plaatsen. Die kun je uitrichten op Astra en Thor. Voor de Noorse kanalen zal een smartcard moeten worden aangeschaft. Dat zal op legale wijze als 'buitenlander' bniet eenvoudig zijn. Het is handig om een Linux Enigma 2 ontvangert aan te schaffen met 2 kaartsleuven of CI kaartsloten. Deze heb je rond €150 in huis.
waterpas Geplaatst: 8 februari 2014 Geplaatst: 8 februari 2014 Er is of was, een Noorse religieuze zender FTA te bekijken, maar de rest zit potdicht. Alles met Conax versleuteld, kijken naar de Thor of misschien via de Eutelsat ('n Astra tegenwoordig) op 4.8 graden oost. Als je FTA wilt kijken is het aanbod beperkt, maar in jouw geval zou ik in elk geval gaan voor een Linux ontvanger. Zelf gebruik ik ook meerdere genoemde ontvangers voor de ontvangst van de Astra's en de Thor maar dan voor de Zweedse kanalen. Mimisiku geeft je de mogelijkheden, of de beperkingen zo je wilt al aan dus nog even verder zoeken, succes! In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.
Totems Geplaatst: 8 februari 2014 Auteur Geplaatst: 8 februari 2014 hoi hoi, Alvast bedankt voor jullie reacties. Heb ondertussen al een beetje opzoekwerk gedaan. Idd er zijn 2 FTA Noorse zenders en die zijn religieus dus persoonlijk niet mijn ding. Wel heb ik al gevonden dat er op de Astra 4a redelijk wat noorse radiozenders zitten. De sats die ik eigenlijk dan zou willen zijn op 28.2 / 23.5 / 19.2 / 13 / 4.8. Dus kom ik uit op een setup van Xtrend ET 4000 HD een Triax 100cm schotel met houder voor 5 LNB's ( of tenzij er iets anders bestaat waardoor ik minder LNB's nodig heb) een splitter EMP Atemio Diseqc switch 8/1 Enkel ben ik er nog niet uit welke LNB's ik zou moeten nemen.
stevie-v Geplaatst: 8 februari 2014 Geplaatst: 8 februari 2014 (aangepast) Op een 100cm schotel passen de volgende lnb's perfect de inverto ultra black dat zijn meteen de beste lnb's,je wil kunnen kijken en opnemen tegelijk ? Of zo'n schotel zo' n kleine 24 graden kan overbruggen van 28.2 naar 4.8 dat weet ik niet daar heb je misschien wel een multi focus schotel voor nodig zoals de E85 die zie je op mijn foto naast mijn profiel daar zitten de volgende satellieten op 28.2 23.5 19.2 13 9 4.8,mocht jij gaan voor de 28.2 23.5 19.2 13 4.8 dan heb je 1 smallere lnb nodig voor de 19.2 aangezien het anders niet gaat passen op de rail maar dat is geen enkel probleem,deze schotel is zeer geschikt voor het ontvangen van meerdere satellieten,kies je voor een E85 dan kan je dus gebruik maken van 4 inverto ultra black lnb's en ėėn alps lnb die is wat smaller voor de 19.2 8 februari 2014 aangepast door stevie-v VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.
Radenko@onsbrant Geplaatst: 8 februari 2014 Geplaatst: 8 februari 2014 (aangepast) Hoi Stevie ik zie dat je verhaal nu ook aangepast hebt Beste Totum, Inderdaad wat Sevie-v schrijft kies de Inverto Ultra Black daar zou ik ook voor gaan. Dan zou ik altijd voor Twin LNB's gaan want als je later iets meer wilt dan heb je aan singel LNB's niets meer en zoveel duurder zien die ook niet. Maar aan jou de keus; Verder schrijf je : De sats die ik eigenlijk dan zou willen zijn op 28.2 / 23.5 / 19.2 / 13 / 4.8. Dat is wel 28,2-4,8 = 24,4 gr arc. Een triax schotel is geen eigenlijk geen multi-focus schotel. Men gaat daar meestal niet verder als 15 gr arc Dus 28.2-13 = 15,2 gr wat zou kunnen. Dan blijft de A4a 4,8 gr over en daar gaat het bij jouw juist om. Wat nu , je zou kunnen gaan voor 2 Triax88 schotels Of een multi-focus schotel van voldoende grootte. Dus niet te snel kopen maar eerst goed overwegen. M.vr. gr Radenko. 8 februari 2014 aangepast door Radenko@onsbrant Vu+ duo met combi van 4xlnb twin vast en toch draaibaar met 1 schotel Dreamb 800SE met T55 4x lnb
stevie-v Geplaatst: 8 februari 2014 Geplaatst: 8 februari 2014 (aangepast) Dat is wel 28,2-4,8 = 24,4 gr arc.....23.4 De E85 zou dus de perfecte schotel voor jou kunnen zijn dan heb je een heel goede ontvangst op al de satellieten die jij wil ontvangen ook zou je de 0.8 west nog toe kunnen voegen daar zitten ook heel veel Noorse radio en tv zenders ! 8 februari 2014 aangepast door stevie-v VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.
Totems Geplaatst: 8 februari 2014 Auteur Geplaatst: 8 februari 2014 Hoi @ Radenko: jah daar had ik ondertussen ook al op een paar andere sites de opmeking gelezen van die " beperking". Snel kopen zit er niet in voor mij. Idd eerst eens zien wat en hoe ik kan doen. Is ook daarom dat ik hier om hulp kom vragen. @Stevie: JA opnemen zou ook moeten lukken maar daarom niet direct. Is ook daarom dat ik voor die ET 4000 zou kiezen. Er is mogelijkheid tot aansluiten van een externe HDD maar dan moet ik ook wel een externe tuner aansluiten. Dat is blijkbaar maar een Single tuner. Nu even info zoeken over die schotel waarover jij sprak en eens verder zien of er geen andere reciever te vinden is in dezelfde prijsklasse Alvast bedankt he. :-)
blackeyes Geplaatst: 8 februari 2014 Geplaatst: 8 februari 2014 een t90 met een aantal inverto black ultra lnb' voor je satellieten en je bent helemaal klaar vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k 2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88
stevie-v Geplaatst: 8 februari 2014 Geplaatst: 8 februari 2014 Aangezien hij de kosten wil drukken lijkt me een T90 geen optie die schotel is bijna 3x zo duur dan een E85 daarbij voor 5 satellieten ook een beetje overkill VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.
Totems Geplaatst: 8 februari 2014 Auteur Geplaatst: 8 februari 2014 yup idd. Die T90 had ik bekeken net zoals de T55. Voorkeur gaat idd uit naar die E85. Nu het enige probleem is dus nog die reciever. Ik wil dus opnemen en kijken tegelijk. Dus veronderstel ik dat er 2 tuners moeten zitten. Ook moet er een optie zijn om later TVV te kunnen ontvangen. Opname mag gebeuren via externe hdd. Eerst had ik de ET 4000 in gedacht maar daar zit 1 tuner in. Ook de SAB Titan 2 of de Amiko HD 8840 heb ik opgezocht. Reviews waren blijkbaar niet zo positief. Ook had ik de raad gekregen van Mimisiki om te gaan voor een Linux Enigma 2 reciever. ( Sla mij dood wat het is want ik vind er enkel waar Linux besturing is)
stevie-v Geplaatst: 8 februari 2014 Geplaatst: 8 februari 2014 (aangepast) Wat wil je uitgeven aan een ontvanger ? Waar ik goed op zou letten is of PLI of VTI software ontwikkeld word voor de ontvanger want je kan wel voor de goedkoopste ontvanger gaan maar als er weinig ondersteuning is heb je daar niet veel aan maar dat is mijn persoonlijke mening 8 februari 2014 aangepast door stevie-v VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.
Totems Geplaatst: 8 februari 2014 Auteur Geplaatst: 8 februari 2014 (aangepast) ik had gedacht aan 150 -200 maar daarmee zal ik waarschijnlijk niet zo ver komen. Zelfs tweedehands wil ik wel overwegen. 8 februari 2014 aangepast door Totems
stevie-v Geplaatst: 8 februari 2014 Geplaatst: 8 februari 2014 (aangepast) Mocht je voor nieuw kiezen dan is een vu uno een hele leuke ontvanger,altijd de mogelijkheid ook om via de usb een externe harddisk aan te sluiten 8 februari 2014 aangepast door stevie-v VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.
Totems Geplaatst: 8 februari 2014 Auteur Geplaatst: 8 februari 2014 Hmm die heeft maar 1 tuner. Kan ik daarmee opnemen en kijken naar een ander channel tegelijk?
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen