edbe Geplaatst: 8 februari 2014 Geplaatst: 8 februari 2014 we willen voor mijn schoonouders een Yarvik Lune 9" Tablet-PC gaan kopen. nu heb ik een vraag erover, ze hoeven er geen games en vele apps erop. deze Yarvik Luna heeft maar 4GB interne geheugen, ik ga ervan uit als deze vol loopt die dan automatisch overschakeld naar je externe geheugen (we hebben nog een 8GB kaart over) 2 x Gigablue UHD met Bigsat met (28E,23E,19E,13E) Ziggo kaart en TvVlaanderen met smargo reader
Gast Mimisiku Geplaatst: 8 februari 2014 Geplaatst: 8 februari 2014 Niet aan beginnen. Heb er 3 gehad, eerste gekocht voor dochterlief. Touchscreen niet goed te calibreren, zit er continue naast qua aanklikken, apparaat is traaaaaaaaaaaaaaag,, WiFi slecht bereik. Tweede had zelfde klachten, bij de derde steeds WiFi uitval.... Bagger dus
Psychosammie Geplaatst: 9 februari 2014 Geplaatst: 9 februari 2014 Mocht je hem toch kopen, nee hij schakelt natuurlijk niet vanzelf over. Maar waar moet dat ding dan vol mee lopen? Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
edbe Geplaatst: 9 februari 2014 Auteur Geplaatst: 9 februari 2014 Mocht je hem toch kopen, nee hij schakelt natuurlijk niet vanzelf over. Maar waar moet dat ding dan vol mee lopen? maar, kan je wel dan handmatig overschakelen ?? 2 x Gigablue UHD met Bigsat met (28E,23E,19E,13E) Ziggo kaart en TvVlaanderen met smargo reader
donpedro Geplaatst: 9 februari 2014 Geplaatst: 9 februari 2014 maar, kan je wel dan handmatig overschakelen ?? Heb hier een Cresta 828 7" met 4Gb intern voor mijn dochter. Deze 4Gb is dan ook nog een keer opgedeeld in partities, waardoor je wel kunt vergeten dat je 4Gb tot je beschikking hebt. Grote probleem waar je tegenaan gaat lopen ... die overgebleven Gb lopen snel vol als je meerdere apps erop zet. Mijn dochter speelt dan wel wat spelletjes op dat ding, waardoor ik al snel een oplossing hiervoor zocht. Daar liep ik gelijk tegen de grootste beperking aan van Android ... het is moeilijk om deze apps even naat een externe geplaatste geheugen kaart te verplaatsen. Om dat toch voorelkaar te krijgen moest ik het ding 'rooten' of te wel de mogelijkheid aanzetten om een soort van super-user te worden. Nu ben ik linux based, dus voor mij was dit niet het grootste probleem, maar voor iemand anders is dit waarschijnlijk een stap te ver. Dus antwoord op automatisch = NEE. Handmatig = Ja, maar je moet het toestel rooten en bestanden overschrijven en apps toevoegen voor verplaatsen. Wat mij een beetje verbaasd met tablet is, dat er tablets zijn die eigenlijk veel te weinig geheugen aan boord hebben om er echt goed mee te kunnen werken. Vreemd eigenlijk, omdat op zich 32 Gb bijvoorbeeld los nog geen €25,- kost. VU+ Zero & VU+ Solo2 - VTi 11.x Unstable Oscam 11xxxx MacBook Pro Ubuntu 16.04LTS
Psychosammie Geplaatst: 9 februari 2014 Geplaatst: 9 februari 2014 maar, kan je wel dan handmatig overschakelen ?? Raar verhaal van donpedro. Je kan een geïnstalleerde app eenvoudig naar de SD kaart verplaatsen. Verder moet je dat ding gewoon niet vol plempen. Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
edbe Geplaatst: 9 februari 2014 Auteur Geplaatst: 9 februari 2014 we nemen denk ik heen Yarvik, kijken nu voor een Acer of Samsung tablet.....bedankt allen voor de toelichting. 2 x Gigablue UHD met Bigsat met (28E,23E,19E,13E) Ziggo kaart en TvVlaanderen met smargo reader
donpedro Geplaatst: 10 februari 2014 Geplaatst: 10 februari 2014 (aangepast) Raar verhaal van donpedro. Je kan een geïnstalleerde app eenvoudig naar de SD kaart verplaatsen. Verder moet je dat ding gewoon niet vol plempen. Ja, dat moet je tegen mijn dochter zeggen Die speelt bijna alles wat vast en los zit ... van nagellakken tot kapster en hol en ren en springdingen 10 februari 2014 aangepast door donpedro VU+ Zero & VU+ Solo2 - VTi 11.x Unstable Oscam 11xxxx MacBook Pro Ubuntu 16.04LTS
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen