Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi satters,

Ik heb een probleem,

mijn vader, die in brazilie woont heeft een netgear d6300 en ik probeer daar via dyndns op zijn camera (axis p3363) te komen.

echter zijn alle poorten dicht, zelfs na het juist invoeren van de poortforwarding. 

ook als ik zijn directe ip adres invoer in de browser gebeurt er niets.

wie wil mij en mijn vader helpen om dit toch werkend te krijgen, eventueel via teamviewer.

alvast bedankt.

Geplaatst: (aangepast)

Port forwarding alleen zal het 'm niet doen. je zult er in de nat tabel dan ook een open moeten zetten.

dus b.v.

8543 open zetten en dan de 8543 in de forward tabel naar de vereiste  poort van de camera zetten.

Daarna met de browser IP van Pa:geopende poort ( 63.64.72.34:8543 )

suc6

aangepast door gallia
Geplaatst:

Laat de provider daar wel alle niet standaard poorten toe?

Of de poort aan de buitenkant open (op de netgear) is kun je met telnet testen:

telnet ip-adres poortnummer

Als dit goed gaat krijg je een leeg scherm met een knipperende cursor  -> de poort is toegankelijk

Wordt verkeer via dat poortnummer onderweg al ergens geblokkeerd (of op de buitenkant van

de netgear door een onjuiste instelling) dan krijg je een van deze:

- Connection timed out

- Connection reset by host

- Could not open connection

- Connection failed

Dus probeer het eerst eens via de telnet test procedure.

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Geplaatst: (aangepast)

kan een provider poorten blokken dan?

ik heb nu DMZ ook geprobeerd, maar ook dat werkt niet.

alles zit potdicht.

het gekke is ook dat als ik zijn dyndns adres in tik in de browser in brazilie (via teamviewer) dan gaat hij wel naar de camera.

via telnet krijg ik dit:

Er wordt verbinding gemaakt met 187.55.82.83...Kan geen verbinding met de host maken, op poort 80: Het maken van de verbinding is mislukt

aangepast door tritium
Geplaatst:

Natuurlijk kan een provider poorten blokkeren. Zij zorgen immers voor de verbinding.

Dus check even of er zoiets speelt met de ISP.

En is die Netgear zelf gekocht of geleverd door de ISP?

HTPC -> Intel Q6600 - 3 GB RAM - Geforce 8600 GT - 2000 GB HD - Creatix CTX948 - Skystar HD2 - Tevii S470;

Multytenne Twin + Funke DSC310; Win7 32bit; DVBViewer Pro 5.0 met Recording Service

Geplaatst:

de netgear is in nederland gekocht, en hier heb ik alle adsl gegevens van de provider er in gezet.

ik heb wel gelezen dat ik nog een ip adres vast kan leggen aan een camera, zonder dhcp, en dat hij dan zonder nat werkt, mischien is dat een optie? of sla ik nu de plank mis...

Geplaatst:

Ik heb ooit beveiligingcamera's die werd gedaan door een pc,geconfigureerd.

Ik moest daarbij de poorten openen die ik gevonden had die stond beschreven op de handleiding van die software.

Ik denk,dat je spreekt over een router,dan hebben alle aangesloten toestellen,een onderliggen ip adres.

Om een voorbeeld te geven,moest ik daarbij poort 65000 open op ip adres 192.168.1.45.Ook moest ik aangeven of het ging over tcp of udp of beiden.

Volgens mij moet je kijken welk onderliggend ip adres je camera heeft,en ook de poort die het gebruikt.

vroeger was er een site die perfect alle routers uitlegde hoe je een poortforwarding moest doen,maar na controle blijk die niet meer online te zijn.

Als die configuratie juist is moet je normaal je camera kunnen benaderen.maar om je optimaal te kunnen helpen zou ik daarvoor meer moeten weten over de camera en de router.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Geplaatst:

De site http://portforward.com is een goed aanlooppunt.

Daar staan heel veel routers en voorbeelden in hoe het moet.

Maak een screenshot van de poort instellingen.

Wellicht zien we direct waar het aan ligt.

HTPC -> Intel Q6600 - 3 GB RAM - Geforce 8600 GT - 2000 GB HD - Creatix CTX948 - Skystar HD2 - Tevii S470;

Multytenne Twin + Funke DSC310; Win7 32bit; DVBViewer Pro 5.0 met Recording Service

Geplaatst:

mijn vader is al 2 dagen off-line, dus ik kan geen screenshots maken, maar ik heb alles gedaan wat uitgelegd staat op het internet, en het werkt gewoon niet.

zelf heb ik een dreambox 7020hd die ik met mijn linksys en dyndns overal ter wereld kan benaderen, zonder proplemen, ik snap dan ook niet wat ik verkeerd doe.

ik ben geen expert, maar ook geen leek, zolang mijn vader niet online komt kan ik helaas niks proberen... wordt vervolgd.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen