Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi,

Gisteravond heeft mijn LG Plasma met een zeer harde knal tegen mij gezegd......doe het zelf maar. Ik heb nog wel geluid maar totaal geen beeld (als ik de tv aan deed zonder sat kwam er ook altijd 'no signal' in beeld, nu ook niet meer)

Is die knal iets wat de kenners bekend voorkomt ?

Zitten er zekeringen in zo'n tv ?

Is er misschien iemand in de buurt van Leeuwarden die zou kunnen/willen helpen ?

Is het de moeite waard om er (nog) na te laten kijken ?

Ik heb helaas even niet het type nummer voorhanden, hij is van begin 2006.

Graag jullie gewaarde reacties.

Groet, Ronald

• Reacties 42
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:

er zit misschien een zekering in, maar een knal is geen goed teken

open maken, moet je met grote voorzichtigheid doen, voedingen kunnen levensgevaarlijk zijn bij aanraken.

Lovers In Paris

Jacob Gurevitsch

Geplaatst:

Ja hoor er zitten zekeringen in.

Maar ik had een LG van 2007.

Heb nu een Samsung Smart TV.LED Maar het gaat niet om het merk, maar wel dat er sinds 2006 heel veel is verbeterd aan die TV's.

Ik zou er geen geld meer aan spenderen, zeker niet als je ook HD kijkt.

Je weet niet wat je ziet...

Gigablue Quad HD Plus

Geplaatst:

Type nummer staat op de achterzijde.

Als je er een HDMI aanstuiting op hebt ,zeker niet weg doen.

Die zgn smart Led Is leuk ,maar zeker niet perfect..is en blijft LCD ,alleen een oled is beter in zwart weergave.

• Moderator
Geplaatst:

Een plasma is nog beter met zwart weergave

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Er zit idd HDMI op. Ik kan m amper alleen van de beugel halen, zal straks buurman ff vragen te helpen, zodat ik het type nummer opschrijven.

Ik ga morgen ff naar een winkeltje hier, volgens mij nog eentje die de soldeerbout wel oppakt. Onderzoeks kosten moeten echter niet te hoog zijn.

Ik zag al een 42 inch LED vervanger voor 379....

Geplaatst:

Diie goedkope Rommel is meestal niks ,kijkhoek is vaak te klein m.a.w. je moet er recht voorzitten ,dus niet als een plasma die van alle kanten een goed contrast heeft.

Geplaatst:

Ik snap ook wel dat er veeeeeeel mooieren te koop zijn. Ik zou ook wel graag een iets grotere willen hebben, zo'n 50 inch.....Aan de andere kant ik hoef geen smart/wifi/ci module's/etc etc...

Mijn budget is zo'n 400 en daarvoor ben ik aan het zoeken.

Geplaatst:

Elco ?

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Geplaatst: (aangepast)

Elco ?

Ik heb totaal geen weet van elektronica. Stel ik haal de tv van de beugel en schroef m open....zie ik dan explosie gevolgen ergens ?

Hoe ziet een elco eruit ?

aangepast door ronaldsl
  • Moderator
Geplaatst:

Een elco, welke een luide knal kan geven ziet eruit als een aluminium koker, welke is opengebarsten.

Wanneer je in google het woorde ELCO ingeeft en naar afbeeldingen gaat zie je hoe ze er heel uit zien.

Wanneer je ontplofte elco ingeeft zie je waar je naar moet zoeken. :P

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Als ie niet meer te repareren is kun je hem altijd nog als radio gebruiken

Hoi,

Gisteravond heeft mijn LG Plasma met een zeer harde knal tegen mij gezegd......doe het zelf maar. Ik heb nog wel geluid maar totaal geen beeld (als ik de tv aan deed zonder sat kwam er ook altijd 'no signal' in beeld, nu ook niet meer)

Als hij niet meer te repareren is, kun je hem altijd nog als radio gebruiken.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Geplaatst: (aangepast)

Heb zelf ook een LG maar dan eentje uit 2010, lekker goedkoop maar als die kapot gaat stop ik er geen euro in.

Als het ding destijds een topmodel was geweest wellicht wel maar dat was ie dus niet.

Destijds 50" voor een dikke 600 euro, zoiets koop je nu nog voor dat geld en dan heb je een nieuw model.

Zie tegenwoordig wel betere lcd's maar dan moet je niet vragen wat ze daarvoor neergeteld hebben.

Onderzoekskosten zijn ook al gauw 25-50 euro zou ik niet aan beginnen met een oude LG.

Voor 519 heb je een nieuwe LG 50"

Ff doorsparen dan.

aangepast door mietde

You cannot ignore that member

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...