Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ja, ik ben net gebeld.

Ik kreeg te horen dat wises driver printplaat kapot is. Nu ik de reacties even teruglees zal dat wel geen wises zijn geweest maar ysus. (printplaat waar hoge spanningen doorlopen ??)

Reparatie totaal kosten 225.

Is dat redelijk ?

Colombo had het over zo'n 50 a 60 euro voor zo'n plaat ? Kan ik zo'n plaat redelijk zelf vervangen ?

Grt, Ronald

• Reacties 42
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst: (aangepast)

Steve dat kan ik niet. Ik ben nu opzoek naar een nieuw of vervangend bordje.

OF

als jij zegt...kom maar langs, 15 minuten wachten en hij werkt weer met 1 nieuwe hybryde ic...dan kunnen de benzine kosten leeuwarden - arnhem er wel uit....

aangepast door ronaldsl
Geplaatst:

Vervangen is zelf wel te doen ,maae,,,wees uiterst voorzichtig met die witte flat-cable ,voor al met de conector op de print ,dat het klemmetje niet afbreekt ,bij montage,en pas op met statische ontladingen <ESP>.Kijk bij flattvparts uk,of bij shopjimmy.com.

Losse hybride    ic is niet aan te bevelen,nl als er gevog schade op de print zit is hij binnen 1maand weer kapot.

Geplaatst:

Na weer een bezoek aan de MM, en goed kijken....heb ik besloten mijn TV te laten maken. De TV's die ik mooi vind kosten omstreeks 600 en heel simpel, dat heb ik niet. Ik weet zeker dat als ik een TV zou kopen van rond de 350-400 ik er spijt van krijg, in mijn beleving is de beeld kwaliteit van mijn plasma mooier dan die goedkopere leds. (maar dat is natuurlijk zeer persoonlijk)

Iedereen bedankt voor de tips en opmerkingen.

Geplaatst:

Was het niet zo dat op het Z-sus een los contact in het Hybride ic zit, waardoor het Y-sus keer op keer defekt raakt ?

Naar mijn weten is voor dit type met 42V7 ?? panel een kit beschikbaar Y-sys - Z-sus - control board.

Maarja, heeft dit nu wel met hobby te maken ? je toestel staat immers bij een (profesioneel mag ik hopen) reparateur

Gelukkig het je dan wel garantie op je reparatie............... toch ?

Ik weet dat onder ons een paar zeer ervaren mannen zitten die het zelfs beter (moeten) weten dan de gemiddelde plaatselijke reparateur.

Zomaar alleen een Y-sus gaan repareren / vervangen zou ik nooit doen in geval van een 42V7 panel

Maar, het zou ook zomaar kunnen dat je PLasma met een nieuw board ,  of zelf een nieuw IC weer prima werkt.. wie het weet mag het zeggen

Geplaatst:

Hij staat bij een redelijk bedrijf op dit gebied. (er zijn niet zoveel mannetjes meer die de soldeerbout nog te hand nemen...) Ik neem toch wel aan dat ik weer een werkende TV terug krijg voor dat geld. Het bord wordt vervangen door een origineel nieuw bordje.

Geplaatst:

Rijd even naar steve heen en weer, is een  topper. Houw je geld aan over en anders haal het bord er uit en stuur het op naar steve. Lijkt mij de moeite waard.

Gr

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...