Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Over misverstanden gesproken , ik ging er van uit dat jij wist dat een Maxplus 2100 een satelliet ontvanger was .

Daarom noemde ik het onzin dat je beweerde dat daarin een mechanische begrenzing zat .

Hoe kom je er toch bij dat 62º de limiet is ?  citaat [[ En daar hebben ze bij Moteck en Stab en andere fabrikanten de gulden middenweg voor gekozen door op +/- 62 graden te gaan zitten voor Europa is dat ruim voldoende.]]

Ik lees op de site van Moteck en zie op de motoren die hier liggen toch echt een groter bereik .

Model: SG2100 SG2080 SG2300 SG2500 Gear: Plastic Plastic Semi-metal Metal Antenna Diameter: 1.2M Max. Length of Motor Tube: 18cm Azimuth Angle: 75°EAST ~ 75°WEST ( 150° ) Adjustable    

Horen de specs in jouw posting wel bij de afgebeelde Sadoun motor ?

In die specs staat n.l. "EAST / WEST Limit Adjustable Hardware and Programmable Software "

Nou Sjaak ik heb zo'n motor en inderdaad kun je die microswitches op een andere plaats zetten maar dan moet je wel je garantiezegel verbreken om de kap eraf te halen een boormachine mee het dak op nemen om nieuwe gaatjes te boren en te tappen want je kunt ze niet verschuiven en de nokkenring heeft een vaste positie op de as .

Deze motor heeft een kunststof kap en zitten 4 bevestigingsoren aan het bodemdeel i.t.t. de meeste andere diseqc motoren waarbij de as doorloopt tot in een bronzen lager in de aluminium kap welke ook 2 oren heeft.

Bij die motoren zitten de switchen in het wormwiel en de nokken in het bodemdeel , bij sommigen de eindnokken van buitenaf verstelbaar .

post-30993-0-99586100-1392483826_thumb.jpg

post-30993-0-93009700-1392483893_thumb.jpg

post-30993-0-08177200-1392483919_thumb.jpg

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Geplaatst:

Dat is toch niet de vraag van @Fietser hij heeft nu eenmaal een motor besturing die niet goed werkt. :crazy:

@Fietser, waarom gebruik je geen USALS dat werkt veel simpeler, voor diseqc 1.2 moet je iedere positie handmatig instellen.

Sjaak, sinds ik de rotor gebruik staat de instelling al op "USUALS" (uiteraard bij alle satellieten :) ). 

Geplaatst:

Bij een sg2100 e.d. gebeurt dat bij het commando "ga naar het nulpunt" mechanisch er zit een lange nok in de bodemplaat waar een switch (sector switch) langs loopt .

Deze nok loopt van nul naar oost , van west naar nul stopt hij direct op die nok .

Draaiend van oost naar nul loopt hij eerst een stukje van de nok af en draait daarna terug tot op de nok . 

Dan zit er nog een enkele end-switch in voor zowel de oost als west hardware limiet  , vooor de oost limiet werkt die samen met de sector switch .

Bij de Stab zitten aan de oostzijde 2 reed switchen waarvan waarschijnlijk één als ORG dient en waarschijnlijk rekent vandaar de software het nulpunt uit .

Dankuwel.

Geplaatst:

Bij een sg2100 e.d. gebeurt dat bij het commando "ga naar het nulpunt" mechanisch er zit een lange nok in de bodemplaat waar een switch (sector switch) langs loopt .

Deze nok loopt van nul naar oost , van west naar nul stopt hij direct op die nok .

Draaiend van oost naar nul loopt hij eerst een stukje van de nok af en draait daarna terug tot op de nok . 

Dan zit er nog een enkele end-switch in voor zowel de oost als west hardware limiet  , vooor de oost limiet werkt die samen met de sector switch .

Bij de Stab zitten aan de oostzijde 2 reed switchen waarvan waarschijnlijk één als ORG dient en waarschijnlijk rekent vandaar de software het nulpunt uit .

Danku!

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...