Frank Duster Geplaatst: 9 februari 2014 Geplaatst: 9 februari 2014 Hallo Dreambox-gebruikers,Ik zit met een probleem...Ik ben al jaren in het bezit van een DM 8000 PVR DVD (zónder DVD), HD van 500GB. Verder zit er op:openPLi 2.1kernel versie 2.6.18enigma: feb 9 2012laatste update: juni 26 2012frontprocessor versie: 7Verder staat er in een ander menu erop:slot 1herstelinitialiserengeen module gevondengeschikt voor meervoudige decoderenhoge bitrate ondersteuningDit ALLES is niet meer terug te vinden, ik krijg de Dreambox 8000 niet meer aan, tenminste niet meer in het menu zoals het moet. Het enigste wat ik nu nog (te zien) krijg is: Welcome Dreambox Discover more.Met een (gekleurde) wereldbol op de achtergrond.Ik heb hierdoor een grote fout gemaakt...Toen ik een nieuwe zenderlijst op de 8000 wilde zetten stond er in de 'beschrijving' op het net: (fabrieks)reset de 8000, wat ik in het menu ook had gedaan... ALLES weg ! ! ! Satellietinstellingen, caminstellingen, gewoon alles weg!Nu dacht ik: Ik zal er eens een nieuwe image erop zetten?! Zogezegd, zo gedaan? Nee, het duurde zó lang dat ik het menu op de pc maar afbrak. Maar dat kwam me duur te staan.Alles is weg, foetsie. Ik krijg er niks meer opgezet. Géén image, géén zenderlijst.Ik heb Universal DreamUp V1.3.3.4 al meer dan een half uur laten draaien maar er staat nog altijd Connection prepared, now switch on the dreambox De dreambox staat ook al zolang aan maar ik zie geen vooruitgang!Ik heb wél iets gelezen over de bootloader? Maar hoe moet ik dat doen?Als DreamUP + DreamBoxEdit al niks meer doen.Wie kan mij helpen met dit probleempje?Wel graag antwoorden waar ik iets aan heb... om het fiasco te doen keren!Met vriendelijke groet en bedankt voor jullie moeite...Frank.
Daan Geplaatst: 9 februari 2014 Geplaatst: 9 februari 2014 Je box in stopmode zetten powerschakelaar op de achterkant uitzetten daarna weer aanzetten gelijkertijd de powerknop aan de voorkant indrukken als het goed is zie je het ipadres op je box ga met je webrowser naar dat ip daar zie je de webgui van de dm8000 selecteer nieuwe image en hij doet het weer.. Dreambox DM8000HD - DM800HD - DM800SE-CABLE - DM500HD - OpenPli Wavefrontier T90 - 5W - 0,8W - 4,8E - 9,0E - 13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E
Frank Duster Geplaatst: 9 februari 2014 Auteur Geplaatst: 9 februari 2014 (aangepast) Bedoel je niet de 'kanaal-naar-beneden-knop' + powerknop aan de achterkant?? Als je het programma DreamUp gebruikt moet je toch automatisch deze knoppen-combinatiegebruiken? En ik heb het gebruikt (zie mijn verhaal) Of ligt het nu aan mij, dat ik iets over het hoofd zie? 9 februari 2014 aangepast door Frank Duster
dvbs Geplaatst: 9 februari 2014 Geplaatst: 9 februari 2014 (aangepast) Heb je ook een crossoverkabel gebruikt met DreamUp? 9 februari 2014 aangepast door dvbs Groeten van dvbs, UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4
Frank Duster Geplaatst: 9 februari 2014 Auteur Geplaatst: 9 februari 2014 (aangepast) Ik heb alles aangesloten op een netwerk. Is daar een crossover kabel voor nodig? Ik dacht het wel. We hebben de Dreambox 8000 vaker 'behandeld' en is óók altijd gelukt, maar nu lukt het mij NIET meer omdat ik er alles vanaf heb getuimeld. (fabrieksinstelling) Hij = hartstikkeleeg ! ! ! Ik kom zelfs niet meer in de HDD. Vertel maar verder?! 9 februari 2014 aangepast door Frank Duster
dvbs Geplaatst: 9 februari 2014 Geplaatst: 9 februari 2014 (aangepast) Zolang alles goed gaat heb je enkel een netwerkverbinding nodig. (en kan je een nieuwe flash maken in pakweg 5 minuten) Andere mogelijkheid is met Dreamup en via de compoort (of usb desnoods) van de pc connecteren naar de box. Duurt wel langer maar geeft wel meestal resultaat. -staat normaal wel beschreven in de gebruikershandleiding hoor. kijk eens op p69 en het is geen cross over kabel zoal eerder verkeerdelijk geschreven. sorry daarvoor https://www.dream-multimedia-tv.de/download/instruction_manual_dm8000_06-02-2009.pdf 13.3 Installing new software How do I install new software on my Dreambox DM 8000 HD PVR DVD? Prerequisites: • PC with Windows operating system • DreamUP software (current version under http://www.dream-multimedia-tv.de) • 1 serial null modem cable • 1 network cable (optional) Firstly disconnect your Dreambox from main power. Start the DreamUp software on your PC. Select COM1 or COM2 depending on the port which the null modem cable is connected to. Check the “Use network” box if your PC and Dream - box are connected using a network cable. The software update can be done without network support, but it takes at least 30 minutes. Enter your PC’s IP under “Local-IP (PC)”you’re your Dreambox’s IP under “Foreign-IP (Box)”. enne succes he. 9 februari 2014 aangepast door dvbs Groeten van dvbs, UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4
Frank Duster Geplaatst: 9 februari 2014 Auteur Geplaatst: 9 februari 2014 p69 = vervolg van 14./ 14.1 systeminformation. En zoals ik in mijn eerste bericht al had vermeld: het duurde zó lang (en dat is bij mij langer dan 5 minuten en óók als 'n half uur'tje') Andere oplossing? De box doet tenslotte HELEMAAL niks meer, ook niet opstarten om het via het WWW te downloaden.
edbe Geplaatst: 9 februari 2014 Geplaatst: 9 februari 2014 Kun je ook niet meer opnieuw flashen? 2 x Gigablue UHD & Bigsat 42e,28e,23e,19e,13e,1w
Frank Duster Geplaatst: 9 februari 2014 Auteur Geplaatst: 9 februari 2014 Ik kan helemaal niks meer, alleen de Dreambox aanzetten en naar het beginscherm kijken. DreamUp ziet mijn box niet! Ik heb fabrieksinstellingen gebruikt. Alles naar de knoppen. Connection prepared, now switch on the dreambox Meer staat er niet. Ook al staat de Dreambox een uur aan!!!
ronaldsl Geplaatst: 9 februari 2014 Geplaatst: 9 februari 2014 misschien een hele domme opmerking.......je hebt m eerst wel helemaal uit staan en doet m daarna pas weer aan ?
Moderator ceesv Geplaatst: 9 februari 2014 Moderator Geplaatst: 9 februari 2014 Ik denk dat Frank er beter aan doet eerst eens rustig de instructies door te lezen en daarna precies doet wat er geschreven is. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Frank Duster Geplaatst: 9 februari 2014 Auteur Geplaatst: 9 februari 2014 (aangepast) misschien een hele domme opmerking.......je hebt m eerst wel helemaal uit staan en doet m daarna pas weer aan ? Schakelaar achter op de Dreambox (NIET de voorkant) uitzetten. Op de pc het programma DreamUp starten. Use network aanvinken en dan de Dreambox ACHTER inschakelen met de programmadownknop ingeduwd houden inschakelen. Is het dat? Maar Daan zei de powerknop gebruiken (ingedrukt houden) ipv programma-beneden-knop. Ik denk dat Frank er beter aan doet eerst eens rustig de instructies door te lezen en daarna precies doet wat er geschreven is. Ik denk dat ik me een RS232 kabel ga halen. Beter ! ? 9 februari 2014 aangepast door Frank Duster
Beheerder Michel Geplaatst: 9 februari 2014 Beheerder Geplaatst: 9 februari 2014 Kom op zeg..begin eens gewoon met lezen van de website van de fabrikant... http://www.dream-multimedia-tv.de/en/flashing-new-firmware-browser Men kan natuurlijk alles wel 1000 x opnieuw uitleggen, maar je mag best ook zelf wat gezond verstand gebruiken Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
Frank Duster Geplaatst: 9 februari 2014 Auteur Geplaatst: 9 februari 2014 (aangepast) Kom op zeg..begin eens gewoon met lezen van de website van de fabrikant... http://www.dream-multimedia-tv.de/en/flashing-new-firmware-browser Men kan natuurlijk alles wel 1000 x opnieuw uitleggen, maar je mag best ook zelf wat gezond verstand gebruiken Of je gebruikt de powerknop ACHTER op de box of je gebruikt de FRONT powerknop. Is dat dan niet hetzelfde voor het gebruik voor het programma DreamUp? Gisteren was dat WEL gelukt, maar ik had het programma 'bruut' afgesloten omdat ik té lang moest wachten. Tot wel een uur (of nog langer). Lees IK nú nog niet goed? Sorry hoor, als het tóch aan mij ligt! Ik heb het programma tenslotte wél gebruikt. En ik denk ook wel goed. 9 februari 2014 aangepast door Frank Duster
Frank Duster Geplaatst: 9 februari 2014 Auteur Geplaatst: 9 februari 2014 (aangepast) Nou ik heb volgend beeldscherm gekregen als ik het IP adres in de browser invul en op return klik: En dan klik ik op firmware upgrade. Maar... Gisteren bleef ie eens op 5% staan/hangen daarna eens op 10% en nú op blijft is op 9% hangen. Wie weet er nu nog raad? 9 februari 2014 aangepast door Frank Duster
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen