Ga naar inhoud


Hoelang zal sd nog bestaan op 19 oost ?


1pm

Aanbevolen berichten


  • Moderator

Het afschakelen is met RTL 8 en Veronica al begonnen, ik schat dat elke 2 maanden er 2 zenders HD only worden en daardoor alleen nog op Astra 3 te ontvangen zijn.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beetje onnozel, je rijdt toch ook niet meer in een Renault 4 uit 1978? Ik vind de beeldkwaliteit van de SD uitzendingen bagger, als je daar het niveau van sommige uitgezonden programma's bij optelt, kan je zelf 't beste ook in de kliko verdwijnen. 

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je bent hier op het Canaldigitaal forumdeel, het gaat hier om de Nederlandse SD zenders, niet de Duitse.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb even in mijn kristallen bol gekeken: 1 augustus 2014 worden de laatste drie SD zenders op 19E uitgeschakeld.

De gene die een STBP hebben krijgen dan alles in HD, als ze bereid zijn om een nieuwe ontvanger en seca3 kaart aan

te schaffen.

 

Je kunt die vraag natuurlijk beter aan canaaldigitaal stellen die kennen het antwoord.

Toshiba 46RV555D

Pioneer VS-922 + Wharfedale
DM8000 S-C-T OpenATV 4.1
Archsat 85 triple Astra plus Hotbird en een draaibare Triax 88cm

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beetje onnozel, je rijdt toch ook niet meer in een Renault 4 uit 1978? Ik vind de beeldkwaliteit van de SD uitzendingen bagger, als je daar het niveau van sommige uitgezonden programma's bij optelt, kan je zelf 't beste ook in de kliko verdwijnen. 

 

De kwaliteit van goede SD komt heel dichtbij of overtreft slechte HD.

Dat CanalDigitaal 19,2° oost gaat verlaten had ik enkele jaren geleden al voorspeld. Ik had er geloof ik zelfs een weddenschap voor opgesteld op dit forum.

CanalDigitaal heeft maar één ding voor ogen en dat is het maximalizeren van de winst. En als dit op kosten gaat van de klant zullen ze dit niet nalaten. Ze gaan naar 23,5°oost omdat de transponderhuur daar beduidend minder is. Komt er morgen een positie vrij waar de transponderhuur nog minder is zullen niet schromen om daar naar toe te verhuizen.

  • Like 1

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dan alaaf voor de duitsers die denken welnog aan hun klanten !

Daar nemen de Duitse publieke omroepen ook een bijpassende vergoeding voor in ontvangst van € 215,76 / jaar.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Blijf het toch raar vinden dat als ze zenders omzetten naar mpeg4 only,

waarom dan niet meteen een hd versie je hebt er immers de apparatuur al voor moeten aanschaffen ??

SD Mpeg 2 ongeveer 10 zenders per frequentie (transponder)

SD Mpeg4 ongeveer 20 zenders per frequentie (transponder)

HD Mpeg4 ongeveer 6 zenders per frequentie (transponder)

 

Dit is globaal en zeker moet je me hier op vast pinnen maar deze vuist regel komt redelik in de buurt (voor de wijsneuzen) :-)

DM920 2x S2+1xDVB-C/T - Apple TV 4K - DM8000 2x S2 + 2x DVB-C


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...