Ga naar inhoud


Hoelang zal sd nog bestaan op 19 oost ?


1pm

Aanbevolen berichten

SD is niet meer van deze tijd...??

Kom, kom...wat is dat nou voor een gelul. Er zijn nog steeds radiozenders die op middengolf en langegolf in AM uitzenden. Gelukkig maar.

SD kan een prima plaatje opleveren en veel mensen zien het verschil niet. Omdat jij alles in HD wilt zien moet alles wat SD is dan maar in de vuilnisbak?

  • Like 1

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als er HD bij staat lijkt het veeeeeel beter. Inmiddels weet ik wel beter. Dat wat CD HD noemt is gewoon bagger. Kijk maar eens naar een mooi SD plaatje op bijvoorbeeld ARD of ZDF en schakel dan maar eens terug naar een HD kanaal van CD.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of HD nu beter van kwaliteit is dan SD doet niet ter zake. Het is onzinnig twee dezelfde programma's uit te zenden onder het mom SD en HD. Dat kost alleen maar een hoop geld. Gewoon één van die twee opdoeken. En welke doek je dan op? De SD-versie. Of het beeld nu net zo goed is als HD of niet.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

SD is niet meer van deze tijd...??

Kom, kom...wat is dat nou voor een gelul. Er zijn nog steeds radiozenders die op middengolf en langegolf in AM uitzenden. Gelukkig maar.

SD kan een prima plaatje opleveren en veel mensen zien het verschil niet. Omdat jij alles in HD wilt zien moet alles wat SD is dan maar in de vuilnisbak?

 

Staat er ergens dat ik perse alles hd wil???Dacht ik niet, ik denk wel dat het is zoals ik het hier neer zette dat is gewoon een mening maar om er nu zo op te reageren drs ijzerbout. Overigens wat is er mooi aan middengolf/langegolf radio dat er figuren zijn die daar naar luisteren of komen die nog uit de tijd van de houten wielen.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of HD nu beter van kwaliteit is dan SD doet niet ter zake. Het is onzinnig twee dezelfde programma's uit te zenden onder het mom SD en HD. Dat kost alleen maar een hoop geld. Gewoon één van die twee opdoeken. En welke doek je dan op? De SD-versie. Of het beeld nu net zo goed is als HD of niet.

 

 

Sprietje, in Duitsland in mijn woonkamer staat een HD LCD TV met HD sat-ontvanger. In de keuken staat een kleine beeldbuis 3:4 TV die door mij liefdevol iedere keer weer gerepareerd wordt aangesloten op een Dreambox 7020SI via SCART en iedere ochtend aanstaat op het ARD/ZDF Morgenmagazin. Ik zou dat prima SD beeld voor geen goud willen missen. Op mijn slaapkamer staat een oude Philips SD 16:9 beeldbuis TV die van mijn (overleden) moeder was. Deze is aangesloten op een Humax 5400. Dezelfde situatie in mijn partyroom. Moet ik al deze spullen dan volgens jullie gewoon maar weglazeren terwijl ik er prima tevreden mee ben?

In Dubai kijk ik ook gewoon SD. Hoofdzakelijk het Morgenmagazin, Heutejournal want op de Hotbird 13°oost wordt ARD en ZDF niet in HD uitgezonden. Verder kijk ik naar de MBC zenders en de DMI en twofour54 programma´s. Prima beeldkwaliteit in SD.

Wil ik Bundesliga sport in HD zien ga ik naar mijn favourite bar. Kan ik er ook een biertje bij drinken en tref mijn kornuiten.

Wil ik de MBC programma´s thuis in HD zien dan moet ik er voor betalen en dat is het mij niet waard.

Dus leg mij uit waarom SD nu opeens sneeuw van gisteren is?

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Staat er ergens dat ik perse alles hd wil???Dacht ik niet, ik denk wel dat het is zoals ik het hier neer zette dat is gewoon een mening maar om er nu zo op te reageren drs ijzerbout. Overigens wat is er mooi aan middengolf/langegolf radio dat er figuren zijn die daar naar luisteren of komen die nog uit de tijd van de houten wielen.....

 

Bedoel je mij daar mee?

Ik luister daar inderdaad naar want dat vind ik leuk en ben ermee opgegroeid. Maar daar gaat het niet om.

Het is onzin om SD als uit de tijd van de houten wielen te bestempelen. Gelukkig dat men in Duitsland hier heel anders over denkt en het nog vele jaren zal duren voordat SD werkelijk uitgeschakeld wordt.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Drs. IJzerbout

Wat maakt het nu uit of je nog een ouderwetse beeldbuisTV hebt of een flatscreen? Het gaat om de ontvanger die er voor zit. Met een HD-ontvanger voor de oude TV is het beeld niet beter of slechter dan met een SD-ontvanger maar als de SD-kanalen verdwijnen, hoeft CanalDigitaal de helft minder transponders te huren en kan het abonnementsgeld flink omlaag.
Ze zouden mensen die nog naar de SD-kanalen willen kijken een speciaal abonnement moeten geven wat dubbel zo duur is als een HD-abonnement. Ik denk dat het snel afgelopen is met die abonnementen en dat de mensen een HD-ontvanger aanschaffen voor €69,-
 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Met een HD-ontvanger voor de oude TV is het beeld niet beter of slechter dan met een SD-ontvanger maar als de SD-kanalen verdwijnen, hoeft CanalDigitaal de helft minder transponders te huren en kan het abonnementsgeld flink omlaag.

 

 

Als mede sat kijker en ook nog abonnee van canaldigitaal lees ik hier ook altijd mee, maar Sprietje wat je nu schrijft is echt geen toekomst muziek.

De abonnementen zullen echt alleen maar duurder worden bij deze firma, maar ik zou je erg graag steunen in je geloof dat die prijzen omlaag gaan. ;)

 

Ja ze kunnen omlaag dat is echt wel zo alleen moet die personeels piramide van de M7 dan wel krimpen denk ik dan.

 

Op de site heb je altijd goede adviezen en aanwijzingen voor veel gebruikers dus wie weet....   (M7 is eigenlijk altijd doof voor hun klanten).

aangepast door catw
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste catw

 

Je kunt het zinnetje "en kan het abonnementsgeld flink omlaag" ook lezen als:

Dan hoef je geen €5,- per maand extra meer te betalen voor de HD-zenders die dan standaard in elk pakket zitten.

 

Blijf maar dromen. Die 5 euro gaat er nooit meer af. Ze hebben de HD techniek (mis)(ge) bruikt om de abonnementsgelden te verhogen. Iets dat ze waarschijnlijk vergeten zijn toen men het geluid ook in AC3 ging uitzenden.

aangepast door Mojo

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beetje onnozel, je rijdt toch ook niet meer in een Renault 4 uit 1978? Ik vind de beeldkwaliteit van de SD uitzendingen bagger, als je daar het niveau van sommige uitgezonden programma's bij optelt, kan je zelf 't beste ook in de kliko verdwijnen. 

Tussen HD & SD zie ikzelf geen verschil , dit vanwege mijn handicap :(

En ach , af & toe bagger kijken , wie doet nou af & toe eens niet ??

 

Verder , wat zal de volgende norm zijn die ze gaan gebruiken , en wanneer ??

MPEG 300 ESUDVB-S30 ESUHD ????

Extra Super Ultra Digital Video Broadcast

Extra Super Ultra High Definition

Met behulp van 300 tv's heb je dan volledig beeld devil-smiley-023.gifdevil-smiley-024.gifdevil-smiley-023.gif

 

 

Bedoel je mij daar mee?

Ik luister daar inderdaad naar want dat vind ik leuk en ben ermee opgegroeid. Maar daar gaat het niet om.

Het is onzin om SD als uit de tijd van de houten wielen te bestempelen. Gelukkig dat men in Duitsland hier heel anders over denkt en het nog vele jaren zal duren voordat SD werkelijk uitgeschakeld wordt.

Ik ben ook met AM opgegroeid , nadien pas FM (+/- 1978) ,

vond & vind het soms nog wel eens leuk , zelfs de SW-band :)

Maar ok , dit is een beetje OFF-Topic ;)

aangepast door cookie monster

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt , en het begint daarom de spuigaten uit te lopen !!

Al die veranderingen komen zelfs LETTERLIJK m'n strot uit !!!!

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als er HD bij staat lijkt het veeeeeel beter. Inmiddels weet ik wel beter. Dat wat CD HD noemt is gewoon bagger. Kijk maar eens naar een mooi SD plaatje op bijvoorbeeld ARD of ZDF en schakel dan maar eens terug naar een HD kanaal van CD.

Mojo heeft wel een punt. De bitrate van CD HD is best wel laag als je dit vergelijk met HD kanalen van bijvoorbeeld Duitsland of Oostenrijk. Dit is tijdens de Olympische spelen ook te zien als je switcht tussen deze landen.

 

Ik heb geen kabel, maar ben eigenlijk benieuwd hoe hoog de bitrate bij Ziggo en UPC is...

Dreambox 7020 & 600

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of HD nu beter van kwaliteit is dan SD doet niet ter zake

 

Zo is dat. Ik heb liever een hoge bitrate SD dan een lage bitrate HD.

Bovendien is de kwaliteit van de lens heel belangrijk.

Beide termen SD/HD zeggen dus niks over de kwaliteit zonder meer.

Je ziet het vaak aan oude films die in "HD" worden uitgezonden maar de toenmalige lenzen zorgen er voor dat de scherpte/details te wensen over laten als je de resolutie gaat oppompen.

Je kunt een oud negatief/positief wel lekker upscalen naar b.v. 4000 x 2000 px maar je krijgt echt geen echte HD zoals je b.v. met een daarvoor gemaakte IMAX-camera krijgt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...