Ga naar inhoud


Hoelang zal sd nog bestaan op 19 oost ?


1pm

Aanbevolen berichten

Je ziet het vaak aan oude films die in "HD" worden uitgezonden maar de toenmalige lenzen zorgen er voor dat de scherpte/details te wensen over laten

 

 

Dat is echt totale onzin. Ook vroeger konden ze prima lenzen maken en films werden op

zeer grote schermen geprojecteerd, waarbij zelfs jouw dikke flatscreen in het niet valt.

Indien oude films op een goede manier naar HD omgezet worden levert dat een prima kwaliteit op. 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat is echt totale onzin. Ook vroeger konden ze prima lenzen maken en films werden op

zeer grote schermen geprojecteerd, waarbij zelfs jouw dikke flatscreen in het niet valt.

Indien oude films op een goede manier naar HD omgezet worden levert dat een prima kwaliteit op. 

 

Het uitvergroten zegt niets over de echte resolutie en scherpte. Ik heb Ben Hur nog nooit in HD-kwaliteit gezien. Ook niet op een zender die in 1080i uitzend.

Je kunt van een filmstrip van, pakweg 35 of 70mm, geen haarscherpe HD meer maken. Net zomin als een haarscherpe poster van 1m van een foto-negatiefje.

 

Bovendien: als die projectie op dat zeer grote scherm in de oude oertijd al haarscherp zou zijn geweest hadden we al super-HD in de jaren '50/'60. Toch?

 

Kortom: alles wat NIET origineel is opgenomen in een hoge resolutie is GEEN HD al maak je er door uitvergroten 10.000 x 10.000 pixels van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik denk dat je een vergissing maakt.

35 of 70 mm film is bedoeld voor zeer grote schermen, op een HD scherm van pakweg 1 tot 2 meter geeft dat een haarscherp beeld.

 

Ouderwets celluloid had een oplossend vermogen wat de lens van de camera overtrof.

Een gescande film haalt gemakkelijk 8k

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik zat al op je commentaar te wachten. :D

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mojo heeft wel een punt. De bitrate van CD HD is best wel laag als je dit vergelijk met HD kanalen van bijvoorbeeld Duitsland of Oostenrijk. Dit is tijdens de Olympische spelen ook te zien als je switcht tussen deze landen.

 

Ik heb geen kabel, maar ben eigenlijk benieuwd hoe hoog de bitrate bij Ziggo en UPC is...

Inderdaad gelijk je ziet het echt goed hoor het verschil bij canaal en de duitse zenders die zijn echt duidelijk beter

Joa zo gaat dat alaaf !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

 

Ik heb geen kabel, maar ben eigenlijk benieuwd hoe hoog de bitrate bij Ziggo en UPC is...

 

Kabelboeren geven het signaal 1:1(op hbbtv signaal na) door vanuit hilversum ned1/2/3/rtl4/5/7/8/sbs/veronica/net5 met 13mbit/s waarbij sbs zenders ook nog eens 640kbit/s ac3 audio heeft. fox 9mbit/s film1 14mbit/s discohd/tlchd 12mbit/s mtv/comedycentral 9mbit/s. meeste zenders hebben ook nog meerdere audiostreams, meestal mp2 256kbit/s.

 

voor sd zelfde 8mbit/s mpeg2 voor de 11nl zenders.

 

De sat zenders op kabel(iedergeval bij upc) worden 1:1(op hbbtv signaal na) doorgegeven.

 

 

Roepmaar als je wilt weten van zenders, kan via dvb-c kaart bitrates bekijken voor je.

aangepast door wapper
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Drs. IJzerbout

 

Wat maakt het nu uit of je nog een ouderwetse beeldbuisTV hebt of een flatscreen? Het gaat om de ontvanger die er voor zit. Met een HD-ontvanger voor de oude TV is het beeld niet beter of slechter dan met een SD-ontvanger maar als de SD-kanalen verdwijnen, hoeft CanalDigitaal de helft minder transponders te huren en kan het abonnementsgeld flink omlaag.

Ze zouden mensen die nog naar de SD-kanalen willen kijken een speciaal abonnement moeten geven wat dubbel zo duur is als een HD-abonnement. Ik denk dat het snel afgelopen is met die abonnementen en dat de mensen een HD-ontvanger aanschaffen voor €69,-

 

Om een idee te krijgen hoeveel mensen afhaken bij CanalDigitaal zou je eens moeten kijken op marktplaats waar de oranje CanalDigitaal Smartcards te koop aangeboden worden. Kijk daar over een tijdje nog eens als RTL4 overgezet wordt in HD.

aangepast door ton1944
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ton, daar ben ik nu helemaal niet zo bang voor. Bedenk dat de meeste klanten van CanalDigitaal in het buitenland wonen die geen alternatief hebben. Die paar mensen in Nederland die te beroerd zijn om met de tijd mee te gaan, zal weinig uitmaken. Ik snap het gewoon niet. Ken jij nog mensen die met een mobile telefoon rondlopen van 10 jaar oud? Ik niet, maar wel lopen kankeren als hun 10 jaar oude ontvanger ouderwets is geworden en vervangen moet worden.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om een idee te krijgen hoeveel mensen afhaken bij CanalDigitaal zou je eens moeten kijken op marktplaats waar de oranje CanalDigitaal Smartcards te koop aangeboden worden. Kijk daar over een tijdje nog eens als RTL4 overgezet wordt in HD.

Ter aanvulling:

natuurlijk bedoel ik "als RTL4 alleen nog te zien is in HD".

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ton, daar ben ik nu helemaal niet zo bang voor. Bedenk dat de meeste klanten van CanalDigitaal in het buitenland wonen die geen alternatief hebben. Die paar mensen in Nederland die te beroerd zijn om met de tijd mee te gaan, zal weinig uitmaken. Ik snap het gewoon niet. Ken jij nog mensen die met een mobile telefoon rondlopen van 10 jaar oud? Ik niet, maar wel lopen kankeren als hun 10 jaar oude ontvanger ouderwets is geworden en vervangen moet worden.

 

De vergelijking met mobile telefoon is ver te zoeken. Op de eerste plaats is daar veel concurrentie met heel veel keuzemogelijkheden. 

Je moet daar zelfs in de gaten houden dat er geen overconsumptie gaat plaatsvinden. Nee dan CanalDigitaal die mensen geen keuze biedt maar probeert middels salami strategie mensen een nieuw pakket door de strot te duwen. Dat gaat ze op zeker opbreken. 

Hoogmoed komt voor de val. 

aangepast door ton1944
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...