Gast Mimisiku Geplaatst: 24 februari 2014 Geplaatst: 24 februari 2014 Wat mij het meest bevreemd is dat we betalen voor commerciele TV terwijl hun inkomsten uit reclame komen..
sattv4iedereen Geplaatst: 24 februari 2014 Geplaatst: 24 februari 2014 Ja RTL 4 HD, dat had ik heel goed gelezen. Nou goed, geen mobile telefoon maar een computer. Ken jij nog mensen die met een computer werken van 10 jaar oud? Ik niet. Wel sprietje,ik heb hier nog een staan dat perfect draait op windows 98 waar je zelfs nog beperkt mee kan surfen,maar gebruiken,dat is iets anders. Wat ik hier wil aankaarten,is dat er eigenlijk veel geldverspilling is om zowel in sd als hd uit te zenden.Je weet echter als je satelliet ontvangst doet,je hardware een zeer korte levensduur heeft. En wat is de volgende stap rtl4 hd en rtl4 3D?Want als ze 3D uitzenden,moeten ze ook nog in hd uitzenden,want een 3D uitzending bekijken op een normale tv,is niet echt te doen. Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|
Sprietje Geplaatst: 24 februari 2014 Geplaatst: 24 februari 2014 (aangepast) Beste MimisikuDe kosten voor het maken van een programma voor een commerciële zenders wordt bekostigd uit de reclameopbrengsten.Net zo goed mensen die op de kabel zijn aangesloten voor de kabel moeten betalen om deze te exploiteren, moet je ook betalen voor satellietontvangst om de uplink kosten en de transponderhuur te kunnen bekostigen. 24 februari 2014 aangepast door Sprietje
moonchild Geplaatst: 24 februari 2014 Geplaatst: 24 februari 2014 Ik zou nu zeker geen nieuwe hd ontvanger gaan kopen. h.264/avc is nu echt achterhaalde oude zooi, al meer dan 10 jaar oud. h.265/hevc is 2 keer efficienter en wordt het helemaal VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2
ton1944 Geplaatst: 25 februari 2014 Geplaatst: 25 februari 2014 Ik zou nu zeker geen nieuwe hd ontvanger gaan kopen. h.264/avc is nu echt achterhaalde oude zooi, al meer dan 10 jaar oud. h.265/hevc is 2 keer efficienter en wordt het helemaal Zeker maar niet doen. Met CanalDigitaal is het einde verhaal.
Drs. IJzerbout Geplaatst: 14 maart 2014 Geplaatst: 14 maart 2014 (aangepast) Ik denk dat je een vergissing maakt. 35 of 70 mm film is bedoeld voor zeer grote schermen, op een HD scherm van pakweg 1 tot 2 meter geeft dat een haarscherp beeld. Ouderwets celluloid had een oplossend vermogen wat de lens van de camera overtrof. Een gescande film haalt gemakkelijk 8k Cees, dat klopt niet wat je daar zegt. 35mm celluloid film negatief tot op de laatse molecuul gescanned is met 4 k naar intermediate perfekt haalbaar. De resolutie heeft niets te maken met de lenzen van destijds. Die waren gewoon goed. Nu weet men een betere sferische en chromatische aberatie te halen maar de verschillen zijn in resolutie niet waar te nemen. De filmlook van de vijftiger jaren is niet te vergelijken met de filmlook van nu...zeker niet na de komst van de Arri Alexa camera. 14 maart 2014 aangepast door Drs. IJzerbout "On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."
Gast Mimisiku Geplaatst: 14 maart 2014 Geplaatst: 14 maart 2014 Niet te veel over discussiëren. In de techniek is progressie heilig. Ik ga lang genoeg mee in deze wereld om me niet meer gek te laten maken. 20 jaar geleden was een 486 PC het beste, superVga, processorsnelheden gingen maar omhoog. En altijd was de nieuwste de beste... Pfffff. Ratrace... Zal mijn tijd wel duren
Moderator ceesv Geplaatst: 14 maart 2014 Moderator Geplaatst: 14 maart 2014 Computers, kom op zeg dit is een satelliet tv forum, daar hebben we het over de LDK 14 en tegenwoordig over de RED. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
pietpukje Geplaatst: 18 maart 2014 Geplaatst: 18 maart 2014 En wat met de mensen die nog een settopbox pakket hebben? Wat gaan ze die voor alternatieve aanbieden? Wavefrontier t90 + 2*dreambox 7000 + dreambox 500 + j-tag + philips 6072 die stof ligt te happen + oslink
Johan45 Geplaatst: 18 maart 2014 Geplaatst: 18 maart 2014 Als je lang genoeg wacht krijgen die straks alles in HD. Vult u rustig aan !!!
pietpukje Geplaatst: 19 maart 2014 Geplaatst: 19 maart 2014 Nou dat wachten lukt wel En ze bellen ook al niet meer voor een ander abbo, sinds dat ik naast de "gratis" ontvanger ook vraag om een bijpassende tv Wavefrontier t90 + 2*dreambox 7000 + dreambox 500 + j-tag + philips 6072 die stof ligt te happen + oslink
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen