Ga naar inhoud


Wat aan te schaffen een Dreambox 7020HD of VU+ Solo2


wolsos

Aanbevolen berichten

Beste allemaal,

 

Ik heb op dit moment een Dreambox 800SE HD en ben daar best tevreden mee. Heb alleen altijd oorlog met de Franse zenders. Op dit moment heb ik een BIS tv smart card (VIACCCESS 3.1) en deze werkt wel, maar wil niet updaten. Dus eigenlijk moet ik dan een CI Module gebruiken, die ik heb liggen btw.

Op de dreambox gebruik ik OSCAM, waar ik best wel veel mee kan, alleen het updaten van de BIS TV smart card lukt niet.

 

Dus als ik moet kiezen tussen de traditionele keus: Dreambox of een VU+, wat moet ik kiezen en waarom.

 

Als ik Dreambox kies, zou ik voor de 7020HDv2 gaan en voor VU+ de Solo2 (lijkt me).

 

Gaarne jullie advies en wanneer de Solo2, welke image is dan de beste?

 

Alvast bedankt voor het advies. Ik ben benieuwd!

 

Met vriendelijke groet, Oskar

aangepast door wolsos
Link naar reactie
Delen op andere sites


Wat dat updaten betreft is natuurlijk vervelend. Heb je CCcam al eens geprobeerd?

Volgens mij is dit probleem op zowel de Dreambox als ook de VU boxen hetzelfde.

Maar als je een CI modul hebt dan is het probleem toch opgelost en heb je eigenlijk helemaal geen softcam nodig.

 

Ik zou voor de VU+ gaan. Maar mijn advies is misschien niet neutraal omdat ik er zelf 2 van heb en ben daar erg tevreden mee. Ik besloot de VU+ te kopen omdat de prijs duidelijk lager was en heb daar geen spijt van gehad.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Over een DM7020 kan ik niet oordelen maar ik weet wel dat de VU SOLO2 mij uitstekend bevallen.

Heb al vele boxen in gebruik gehad maar dit merk / type is het beste wat me tot nu toe is overkomen.

Zeker wat snelheid en geheugen aangaat, dat springt er duidelijk uit.

 

T.a.v. de vraag welke Image is de beste, tja die vraag is al vele malen gesteld en daarop was het antwoord bijna altijd hetzelfde.

Het is puur persoonlijk en je kunt er alleen achter komen door eens zelf de meest gebruikte Images te testen, dus VTI, OpenPLi, Blackhole, OpenATV, etc (de genoemde volgorde is volledig willekeurig).

 

Zelf gebruik ik nu al een hele tijd VTi en dat bevalt mij uitstekend, tot nu toe nog geen enkel probleem ondervonden.

Voor een installatiehandleiding zie bovenin van dit forum, link http://www.sat4all.com/forums/topic/331987-vti-installatie-tutorial/

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

het kaart probleem staat geloof ik los van een receiver keuze... daar CI module sowieso niet goed werken in enigma2 machines

overigens TNTsat heeft een bekent probleem met niet gecertificeerde receivers

 

wat betreft de SOLO2 kan ik die echt aanbevelen bovenal is de support erg accuraat en uitgebreid.

dat mag je nog maar hopen inzake de dreambox die steeds meer closed source "lijkt" te worden, maar toch ook een prima box

de SOLO2 is echter al een stapje hoger qua prestaties en toch een heel stuk goedkoper.

 

ciao

I Hope I Never

Split Enz

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor jullie reacties. Ik heb net de VU+ Solo2 besteld. Ik ben benieuwd. Voor BIS tv ga ik de CI-module gebruiken en voor Canal Digitaal de ingebouwde kaartlezer. Als softcam ga ik Oscam gebruiken, heb ik goede ervaringen mee.

 

Hoop niet dat de CI Module niet te veel problemen geeft. Ik denk dat ik de images in deze volgorde ga proberen: VTI, OpenPli (Zelf goede ervaring met Dreambox), Blackhole en OpenATV.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag de Solo2 geïnstalleerd. Was wel inhouden om niet van de week te beginnen. Met de VTI-image. Alles werkt, behalve assignment van kanalen aan common interface gaat niet soepel.

Weet iemand waar je dat met de hand kan doen? Wellicht handig om in een aparte thread te doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Veelplezier met de SOLO2.

 

Als je met de opmerking behalve assignment van kanalen aan common interface het gebruik maken van een CI-Module bedoelt dan is die op de SOLO2 volledig overbodig want daar gebruik je uitsluitend de interne kaartlezer.

Je moet hiervoor wel de CCCAM 2.3 installeren en activeren, zie hiervoor de TUT zoals ik in bericht #3 al had aangegeven.

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...