Gökhan Tasgin Geplaatst: 9 februari 2014 Geplaatst: 9 februari 2014 Goedenavond Sat4all users. Ik zoek een Satalietontvanger die aan me wensen voldoet. En daarvoor wil ik graag hulp van jullie. Ik zoek een Satalietontvanger die: * een aan & uit knop heeft! < Spreekt voor zich maar toch zijn er veel aparaten die gewoon geen aan & uit knop heeft. En dat is gewoon storend, zeker als het aparaat vast loopt is een aan uit knop echt nodig > * HD + SD zenders laat zien. En ook in Haarscherp beeld. + Functie die de HDMI settings onthoudt. * Twin DVB-S / S2 Turer of 1 DVB-S / S2 Turner en 1 DVB-C / CI/ CI+ Turner. Of een Triple Turner > 2x DVB-S / S2 Turner en 1x DVB-C / CI / CI+ Turner heeft. * Radiozenders kan afspelen via Internet (streamend) en/of via de schotel. * Tvzenders die je bijvoorbeeld niet kunt bekijken maar wel via Internet ( streamend ) kunt bekijken. Zal fijn als het aparaat niet beperkt is om alleen via rtmp te kunnen afspelen. * Het mogelijk maakt om een hdd in te plaatsen. * Kan opnemen, en tegelijktijd ook toelaat dat je naar andere zenders ( ook op de zelfde Turner ) kunt kijken. + ook de ondertieling indien nodig ook goed opneemt. Zodat de ondertieling gelijk loopt met de uitzending. En ook dat je via EPG een willekeruige programa kunt opnemen. * Timeshift functie heeft. < Mogelijkheid om een live uitzending te pauzeren en om te kunnen terugspoelen> + Uitzending gemist Alle zenders in favoriete zenderlijsten kan opslaat, en dat je tussen Turners HD en SD zenders kunt zappen. * toelaat dat je via Web en FTP makkelijk het aparaat kunt benadaren en kunt besturen. Beter gezegd als Remote Control. Ik wil gewoon het volledige controle ( als het nodig is ) via me computer kunnen krijgen over het aparaat. * toch wel snel is. Hij moet goed kunnen fuctieneren als ik naar HD zenders kijk. Hij moet ook goed kunnen reageren. Zelfs als ik naar een HD zender kijk en aan het opnemen ben. Ook Media zonder vertraging kan afspelen. Dit is vooral nodig voor mij als ik wat heb ogenomen en het wilt uitesten. Dan wil ik het op het satalietontvanger flekeloos kunnen afspelen. Zal ook mooi zijn als een opgenomen video kan bewerken. * zeker bekende videocodecs en audiocodecs ondersteund. Zolas ACC AC3 AC2 MPEG 1 2 3 & 4 H264 X264 H263 X263 en bestandextencies ondersteunt ; FLV AVI DIVX XVID MKV MKA MP4 MP3 MP2 MP1 TS M2TS WAV WMA PLS M3U MOV JPEG GIF BMP etc, etc. * HDMI aansluitingen heeft liefst HDMI 1.4 Scart minimaal 2 of 3 USB 3.0 aansluitingen. Audio Digital out, Audio out, RGB . eSATA is handig maar is geen eis. * aan aantal bestandssystemen voldoet; de aparaat moet met FAT32 en NTFS kunnen ovenweg. En verder Linux bestandssysteemen zijn welkom; Ext2 Ext3 Ext4. Vooral Ext3 wil ik graag dat het wordt ondersteunt. Netwerkaansluiting is een must! Er moet zeker een netwerkaansluiting erop zitten. 100/1000 Mbit(s) is wel goed. * via internet naar Frimware & driverupdates zoekt en installeerd. Plugins en extenions zijn handig. en ook nodig. Veder moet het aparaat ook kunnen werken met SoftCam en cCCAM. * ook snel zapt. En heel veel zenders in zijn geheugen kan opslaan. liefst heb ik dat ik onbeberkt veel zenders in het gegeugen kan opslaan. De eisen die ik noem is een aardige waslijst. Geef ik ook toe. Buiten deze eisen, Als de aparaat dit ik zoek niet te duur is zal mooi zijn. Minimaal 200 Euro, en maximaal 350 Euro. Ben veeleisend maar geloof me dit allemaal heb ik wel nodig. Wie o wie weet een aparaat(en) dat aan me eisen voldoet? Groetjes en een fijne avond.
Gast Mimisiku Geplaatst: 10 februari 2014 Geplaatst: 10 februari 2014 Kortom: ik wil alles erop en eraan en ik wil er zelf niets voor doen! Zo werkt het hier niet. Dit is een hobby board waar je alles kunt vragen over je satellietontvanger. Maar uitzoeken maag je zelf doen. Zou zeggen: ga lekker zoeken op internet en vergelijk zelf wat je hebben wil.
Drs. IJzerbout Geplaatst: 10 februari 2014 Geplaatst: 10 februari 2014 (aangepast) Neem een CanalDigitaal goedgekeurde ontvanger. Die voldoet wel zo´n beetje aan je wensen. 10 februari 2014 aangepast door Drs. IJzerbout "On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."
blackeyes Geplaatst: 10 februari 2014 Geplaatst: 10 februari 2014 ik zoek nog een ontvanger die mij s'morgens mijn koffie op bed brengt en mijn favoriete tv programma dan direct aanzet moet een ingebouwde sensor hebben die exact gaat werken als ik mijn ogen open maak iemand sugestie's??? vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k 2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88
wortellica Geplaatst: 10 februari 2014 Geplaatst: 10 februari 2014 ik zoek nog een ontvanger die mij s'morgens mijn koffie op bed brengt en mijn favoriete tv programma dan direct aanzet moet een ingebouwde sensor hebben die exact gaat werken als ik mijn ogen open maak iemand sugestie's??? jij bedoelt een vrouw?
blackeyes Geplaatst: 10 februari 2014 Geplaatst: 10 februari 2014 die heb ik al maar die is niet zo gek voor mij koffie op bed te brengen..hahahahahahha vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k 2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88
Gast Mimisiku Geplaatst: 10 februari 2014 Geplaatst: 10 februari 2014 Bovendien heb ik het idee dat de TS gewoon maar alle termen die hij kon vinden heeft geplakt. Hij wil zelfs een CI/CI+ tuner erbij hebben. Alle coderingen:ACC AC3 AC2 MPEG 1 2 3 & 4 H264 X264 H263 X263 en bestandextencies ondersteunt ; FLV AVI DIVX XVID MKV MKA MP4 MP3 MP2 MP1 TS M2TS WAV WMA PLS M3U MOV JPEG GIF BMP etc, etc.. Denk dat hij beter een XBMC systeem kan gaan zoeken. Maar ja.. Dat kost een paar stuivers..
hotzenklotser Geplaatst: 10 februari 2014 Geplaatst: 10 februari 2014 Kijk eens naar de giga bleu quad , mooie box met veel mogelijkheden en past ook in je budget....
Hoeba Geplaatst: 10 februari 2014 Geplaatst: 10 februari 2014 Is toch niet zo gek, dat je zo'n lijstje opstelt? Zouden meer mensen moeten doen, dan komt er misschien een handelaar achter dat ze meer mogelijkheden moeten bieden dan alleen het minimum. Hij heeft dus wel degelijk het e.e.a. uitgezocht, want hij weet hoe het heet en dat het handig zou zijn als zijn apparaat dat heeft! Ik zou nog even wachten ............... 4K staat ook nog op mijn lijstje! Groetjes,HoebaDM 600 S PVR 160 GB, OpenPli, DM 8000 S/C, OpenPli, Nokia Dbox2 C, PB-7, Cisco dvb-C, RaspberryPi 2b
Psychosammie Geplaatst: 10 februari 2014 Geplaatst: 10 februari 2014 Als IT'er kan ik zo'n lijstje wel waarderen hoor. Dat noemen we een requirement lijst. Zet deze in Excel en verticaal een aantal apparaten zoals bovengenoemde Gigablue en kruis aan welk apparaat voldoet aan welke eis. Dat noemen we een compliancy lijst. Het mag duidelijk zijn dat je met een standaard apparaat het niet gaat redden. Dat moet dus een Linux bakkie worden. En die zijn er zat volgens mij. En dan komt het belangrijkste. Je zegt wel dat je alles nodig hebt maar uit ervaring weet ik dat dat koeienpoep is. Grote kans ook dat het door jou gewenste apparaat niet bestaat. Niet al je wensen zullen in vervulling gaan. Dus nu moet je kiezen welke eis werkelijk belangrijk is. Stel je bij iedere eis de vraag: "Wat als het er niet op zit?". En dan rolt uiteindelijk het meest geschikte apparaat er vanzelf uit. En verder kan ik je niet helpen want ik kijk al jaren geen TV meer. Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
Gökhan Tasgin Geplaatst: 10 februari 2014 Auteur Geplaatst: 10 februari 2014 Sorry hoor dat ik om hulp vraag.. Zoals gewoonlijk is het weer eens teveel gevraagd om even iemand te helpen... Ik had het beter moeten weten.. wat verwacht ik eigenlijk van waardeloze gebruikers op dit forum? En arogante mensen hier die klagen dat ik naar niks op zoek ben geweest mogen eens goed nadenken wat ze zeggen! Als ik alles wat ik op schrijfte uit me hoofd weet dan heb ik toch wel wat onderzoek gedaan.. Maja zoals ik al eeder zij. Sorry dat ik de gebruikers op dit forum wardeerde en om hulp vroeg.. Ik had het beter moeten weten.. Wat verwacht ik nou van dit volk? Even iemand helpen is zo veel gevraagd he.. Dank jullie wel.. Met jullie arogante waffel hebben jullie me erg goed geholpen. Zak door het stront ,zal ik zeggen figueren zoals jullie zijn toch ergens goed voor. En zelfs beter voor het hele mensheid. Het heeft geen zin om nog meer woorden aan dit soort arogante figueren vuil te maken . mensen die me wel wilden helpen me dank daarvoor ! 1
Gökhan Tasgin Geplaatst: 10 februari 2014 Auteur Geplaatst: 10 februari 2014 Modarator kunnen jullie deze topic a.u.b sluiten?? Hoe langer het openstaat hoe erger me aan irriteer !
dirocca Geplaatst: 10 februari 2014 Geplaatst: 10 februari 2014 met de verreisten die je steld heb je een top ontvanger nodig. voor het ogenblik is dat de vu+duo2, je kan ook wachten op de ET10k(zou binnen enkele weken uitkomen). grtz Philip vuduo 500 GB HDD openpli4 - vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 - XP1000 pli4 Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 logitech harmony ultimate TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM
Gast Mimisiku Geplaatst: 10 februari 2014 Geplaatst: 10 februari 2014 Het gaat er meer om dat de TS info vraagt die niet eens klopt. Een CI/CI+ tuner bijvoorbeeld. Vervolgens een hele lijst aan codex die niet allemaal relevant zijn. Vandaar de stelling dat er niet (voldoende) voorwerk is verricht wat leidt tot een Baudbarf aan vragen. Blijf erbij: als de TS wat gegoogled had was er een veel zinniger verhaal uitgekomen. En dan de reactie als de TS niet meteen alles aangeleverd krijgt....
Psychosammie Geplaatst: 10 februari 2014 Geplaatst: 10 februari 2014 Wat verwacht ik nou van dit volk? Wat moet ik hier nou van denken? Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
Aanbevolen berichten