WimVriend Geplaatst: 10 februari 2014 Geplaatst: 10 februari 2014 Hallo luitjes Ik zit al enige tijd met een brandende vraag. Ik woon onder de rook van Schiphol (Hoofddorp) en overweeg om aan abonnement bij Canal Digitaal te nemen en de installatie door hun te laten verzorgen. Hoe zit het met storingen in dit gebied door overvliegende vliegtuigen. Ik zie in het forum ook veel technische vragen. Is iemand met een schotel altijd aan het af en bijstellen of gebeurt dat alleen bij de echte hobbyisten die graag het uiterste van hun installatie willen. Ik hoor graag van jullie en alvast bedankt voor jullie wijze raad. Wim
Tonskidutch Geplaatst: 10 februari 2014 Geplaatst: 10 februari 2014 Nou dat is met vooruitziende blik. Ik kan je vertellen dat ik bij bepaalde windrichting heel wat vliegverkeer over me heen krijg. En dan zie ik wel eens vaker storingen en blokjes (kort maar merkbaar gerelateerd aan het geluid van een passerend vliegtuig) Zonder enige vorm van geluidbeschermende beglazing en/of gevels hoor ik het passerende vliegtuig. Maar ik weet niet zeker en kan ook de electrosmog hier niet verder analyseren of het de boord electronica of rader is OF DAT het de interferentie is tussen vliegtuig en zendmasten van Mobieltelefonie is die op de flat staan gemonteerd en een stoorbron worden Dat zul je plaatselijk moeten navragen. Stap eens door je buurt en bel eens aan bij een satellietschotel gebruiker, die buur kan op locatie ervaringen delen. ciao ciao Redemption Day Sherel Crow, Johnny Cash
muppet Geplaatst: 10 februari 2014 Geplaatst: 10 februari 2014 Ik zou canal digitaal niet laten aanleggen gewoon de lokale schotelboer vragen dan heb je kwaliteit. vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird Vu+ solo - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor
1pm Geplaatst: 10 februari 2014 Geplaatst: 10 februari 2014 Nou ik kan zeggen ik woon tegen duitse grens aan in het zuiden en hier vliegt de awacs echt heel laag over(wel 20 x p/dag ) dan ook van vliegveld maastricht dan maar is natuurlijk niet zoveel als op schiphol maar moet zeggen ik merk niks . Joa zo gaat dat alaaf !!!!
Henk1 Geplaatst: 10 februari 2014 Geplaatst: 10 februari 2014 Twee jaar geleden heeft "de satboer" o.a. mijn schotel gemonteerd. Sindsdien is er niemand meer aangekomen. Hij hangt vol in de wind op de zuidgevel. Signaal-sterkte en -kwaliteit zijn goed gebleven. Mijn satboer was aanmerkelijk duurder dan de CanalDigitaal-installatie tegen vaste prijs, maar ik heb alle ins en outs uitgebreid met hem kunnen door spreken. O.a. daardoor heb ik wel de ontvangstinstallatie gekregen die mij voor ogen stond. Visiosat BISAT G3 C | 3 Alps Twin LNB (19.2E, 23.5E, 28.2E)| 2 TRIAX MFE 41 D | -> -> RE-8500HD PVR (2*DVB-S2) (Toshiba MK5059 500GB HD builtin) Rebox Firmware: RE8500HDPVRv2-11-61-DVB-S.ird + WebZeal_8500_V2.8.tar.bz
bunbun Geplaatst: 10 februari 2014 Geplaatst: 10 februari 2014 Woon op de aanvliegroute van Zaventem 01/19; de laatste tijd merk ik meer vliegverkeer maar kan niet zeggen dat ik (meer) storingen merk. Tenzij het vliegtuig op een paar 10-tal meter van je schotel vliegt zou ik niet verwachten dat je van de schaduw veel merkt.
blackeyes Geplaatst: 10 februari 2014 Geplaatst: 10 februari 2014 hier dito met de awac's vliegtuigen ik zit ook in het zuiden en ik ken ongeveer de piloot zien zitten zo laag komen ze hier over maar merk echt niks met ontvangst van de zenders vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k 2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88
Sprietje Geplaatst: 10 februari 2014 Geplaatst: 10 februari 2014 Het kan bijna niet anders dan als een vliegtuig precies door de signaalbundel vliegt tussen de satelliet en je schotel, dat het signaal weg valt. Maar ja, hoe groot is de kans dat een vliegtuig precies in de signaalbundel vliegt tussen de satelliet en je schotel. Heel erg klein. Met de vleugels meegerekend misschien iets groter maar als je dan de snelheid bekijkt van zo'n vliegtuig, dan is zo'n vleugel in een fractie van een seconde gepasseerd. Het beeld hikt misschien een tiende van een seconde.
Moderator ceesv Geplaatst: 10 februari 2014 Moderator Geplaatst: 10 februari 2014 Ik heb in al die jaren een keer kunnen vaststellen dat er een relatie was tussen een overvliegend vliegtuig en een hele korte hapering in het beeld. Ik zou mij daarover geen zorgen maken. Wanneer een schotel vakkundig is bevestigd zal je daar ook geen omkijken naar hebben. Zenderwijzigingen zijn op dit moment door overschakelen naar een modernere manier van signaaloverdracht wel aan de orde van de dag. Een moderne ontvanger ondersteunt echter voorgeprogrammeerde zenderlijsten waardoor je deze veranderingen met een druk op de knop bewerkt. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
WimVriend Geplaatst: 10 februari 2014 Auteur Geplaatst: 10 februari 2014 Hallo luitjes Ik zit al enige tijd met een brandende vraag. Ik woon onder de rook van Schiphol (Hoofddorp) en overweeg om aan abonnement bij Canal Digitaal te nemen en de installatie door hun te laten verzorgen. Hoe zit het met storingen in dit gebied door overvliegende vliegtuigen. Ik zie in het forum ook veel technische vragen. Is iemand met een schotel altijd aan het af en bijstellen of gebeurt dat alleen bij de echte hobbyisten die graag het uiterste van hun installatie willen. Ik hoor graag van jullie en alvast bedankt voor jullie wijze raad. Wim Tot zover allemaal hartstikke bedankt voor jullie meningen.Het is in ieder geval veel minder zwart als ik dacht. Ik dacht nog teveel aan de antenne ervaringen uit mijn jeugd.
Duikertje Geplaatst: 11 februari 2014 Geplaatst: 11 februari 2014 Ik zit hier in Oostzaan en ben de klos als de Polderbaan in gebruik is maar heb nergens last van.
Gast Mimisiku Geplaatst: 11 februari 2014 Geplaatst: 11 februari 2014 Woon zelf in Haarlem (aanvliegroute) en nergens last van. Er komen om de 3 minuten wel vliegtuigen over. Ook bij een vriendin in Zwanenburg (lagere aanvliegroute) ook geen enkel probleem..
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen