Ga naar inhoud


Ongenuanceerde vragen...ik erger me er aan...


ronaldsl

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

De laatste maanden erger ik me steeds meer en meer aan die ongenuanceerde vragen van VOORAL nieuwe 'leden'.

 

een paar voorbeelden;

 

- ik zoek een zenderlijst, hoe moet tie erin ? (waarin ?)

- ik heb een universele ab, hoe werkt dat ? (welke, wat ?)

- ontvanger is dood !! (welke en wat voor ontvanger, en wat doet ie wel of niet ??)

- ik zoek een ontvanger (wat wil je, welke prijsklasse ? wat heb je al ? etc etc)

- advies gevraagd (ga eens lezen hier man/vrouw....komt bijna dagelijks aan bod !!!)

 

*tekst voor de haakjes zijn dan de eigenlijke vragen.....

 

Ik geef, als ik het al zou weten, op deze vragen geen reply meer. Ik kan me niet voorstellen dat mensen, zie bovenstaande voorbeelden, dan maar zullen begrijpen dat er iemand hier is die HET weet. Sommige leden geven dan toch wel eens een reply, petje af....en dat meen ik serieus. Ik kom hier elke dag meerdere keren, maar ik neem daar niet meer de moeite voor.

 

Ik zal misschien ook wel eens stomme vragen stellen, maar daar mogen jullie mij op aanspreken. Ik probeer altijd redelijk onder woorden te brengen WAT voor vraag ik heb, WAT het probleem is, aanvullende relevante gegevens etc etc

 

Groet, Ronald

 

#Ronald die bovenstaande berichten storend en board vervuilend vind werken.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik erger me ook soms aan bepaalde vragen,en vooral van die persoon die leden gaan verwijten die echt niet aangenaam was.Ik ben blij dat michel daar kordaat heeft opgetreden.

Ik hou er wel rekening mee,dat ik ooit ook een beginneling was.Maar inderdaad,bepaalde vragen zijn overbodig mochten ze eens enkele uren dit board lezen en het net gebruiken via google.

Echter laat ik het aan de moderators over,of de vraag van beginnende leden toelaatbaar is of niet.

Soms doe ik wel de moeite om beginnelingen helpen,maar als iemand bvb vraagt "hoe flasch ik een dreambox" laat ik links liggen dat staat al kweetnie hoeveel keren uitgelegd op dit board.Zoöok op internet.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moet eerlijk zijn...ik heb vorige week een waarschuwing gehad van Michel omdat ik iets in het verkeerde topic had gezet, stom, daar had ik even niet aan gedacht op dat moment. (ja, Mn auto banden zijn bijna op.....wie heeft er nog 4 liggen ?

(welke auto ?/welke maat ?/wat zoek ik ?/zomer of winterbanden ?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

;)  ;)

Ik erger me soms aan bepaalde leden die continu topics openen om naar providers, maatschappij enz.. te schoppen en dan weer het volgende openen als ze een kritisch antwoord krijgen.

 

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik erger me niet. Da's niet goed voor mijn gezondheid. En ook niet voor jullie gezondheid :)

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een ieder in zijn waarde laten ...en stomme vragen bestaan niet hebben ze mij altijd verteld...voor een leek is het niet altijd gemakkelijk met de zoekfunctie hier om te gaan ,,,de terminologie van het satgebeuren is hier meestal de oorzaak van oftewel wat is wat en wat betekend het ,,waar heb ik het over...

Waar is een satforum voor ....Om elkaar te helpen nietwaar,,, ook al is de vraag voor de meeste leden gemakkelijk te beantwoorden voor de vraagsteller is het dan wel een probleem en die zit er meestal al lang mee om het juiste antwoord te vinden voor hij het hier vraagt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar ik me veel meer aan erger is aan mensen die nog geen tijd nemen om iemand te bedanken na het downloaden van een zenderlijst of picons,honderden keren worden ze gedownload en een handje vol bedankjes,een beetje respect en fatsoen hebben de meeste niet...het word ze veel te makkelijk gemaakt dat weten de meeste niet te waarderen die opvoeding hebben ze denk ik niet gehad.

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In belgie hebben we een spreekwoord <domme vragen bestaan niet maar wel domme antwoorden> ps ik kende vroeger ook niets en gaat het al een beetje.......

M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek

Lokatie's hoevenen & blier (belgië)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Waar ik me veel meer aan erger is aan mensen die nog geen tijd nemen om iemand te bedanken na het downloaden van een zenderlijst of picons,honderden keren worden ze gedownload en een handje vol bedankjes,een beetje respect en fatsoen hebben de meeste niet...het word ze veel te makkelijk gemaakt dat weten de meeste niet te waarderen die opvoeding hebben ze denk ik niet gehad.

Dan moet je voor de gein eens een jaartje moderator zijn :)

 

Maar daar wen je wel aan denk ik..

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...