Ga naar inhoud


Probleem met het afstellen van de schotel op BBC


Jürgen

Aanbevolen berichten

Deze vraag staat in relatie met de onder Nieuwsberichten geplaatste onderstaande topic.
 

hoi,

 

astra 28 oost:

volgende week 11 februari gaat ITV over naar de 2E en ook channel 4.

As part of ITV's plan to move all existing versions of ITV HD regions together, ITV HD versions for the Central (West) and Meridian (SE) regions have moved from Astra 1N to Astra 2F, frequency 11097 V.

Next week, all remaining ITV standard definition services on Astra 1N will be migrated to Astra 2E. The move is expected to occur during the early hours of Tuesday morning (11th), with a brief break in service expected when the channels switch satellites. Sky and Freesat viewers within the British Isles do not need to take any action.

At this point, viewers in Europe who lost BBC channels on the 6th February will also lose access to ITV. Channel 4 is also having its free-to-air services move across to Astra 2E next week. 

Astra 1N, which was put in service at 28.2 degrees East to maintain satellite services for the UK and Ireland, following the retirement of the Astra 2D UK spotbeam satellite, will move to its originally intended position at 19.2 degrees East to cover continental Europe. The move is expected to start immediately after the last services have migrated to Astra 2E next week.

Unfortunately, most ITV regions are now simply labelled "ITV"

aan de hand van de sid is te zien welke itv zender het is.
een handige hulp zijn de tabellen op de volgende link:
http://www.a516digital.com/2013/09/r...es-manual.html

 

Graag zou ik hierop even willen inhaken maar begrijp niet goed wat de wijziging nu exact inhoudt.

 

Ik zit op een Spaanse camping op circa 80 km ten noorden van Valencia en daar barst het o.a. van de Engelse kampeerders die natuurlijk ook allemaal via satelliet naar de Engelse kanalen kijken.

Omdat het hier vannacht behoorlijk heeft gestormd zijn een aantal schotels (1.2m - 1.5m) aardig ontregelt dan wel zelf omgevallen.

 

Een van hen kwam naar mij om te vragen of ik hem wilde helpen de schotel opnieuw af te stellen want ik heb een Schwaiger SF9000 satfinder waarop de verschillende satellieten door Led'jes gekenmerkt zijn waaronder ook de 28.5 Eurobird.

 

Voor zo ver ik weet zitten de Engelse kanalen op 28.5 Eurobird en heb ik dan ook geprobeerd om de schotel goed op deze satelliet af te stellen.

Uiteindelijk had ik op deze satelliet een Kwaliteit van 100%, zichtbaar op de satfinder maar kon geen beeld op zijn Sky ontvanger verkrijgen, geen signaal was het resultaat..

 

Uiteindelijk maar op het forum gekeken en daar kwam ik de hierboven staande bijdrage van de Frije Vries tegen.

Helaas kan ik niet al teveel van het verhaal bakken maar dat komt ook deels omdat mijn Engels niet al te best is.

Ik las dan wel dat ITV toevallig dan ook vandaag over gaat en dat is o.a. één van de zenders die de Engelsman gisteren nog kon ontvangen maar ook BBC Wales krijgt hij niet meer.

 

Mijn vraag is dan ook waar ik nu op moet letten om de 1.2m schotel weer op de juiste satelliet af te stellen?

Het is eveneens vervelend dat op de schotel geen gradenverdeling aanwezig is dus het is heel lastig om hier dergelijke zwakke satellieten te ontvangen en af te stellen.

aangepast door Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


Met een offsetschotel kan ik je weinig verder advies geven over het afstellen als ik het merk en de afmetingen niet weet.

Je kunt inderdaad op de Eutelsat 28,5 oost afstellen. Die staat op 28,5 oost. De Astra 2E staat op 28,35 oost, dus maar een minimaal verschil.
De zenders van de Eutelsat vindt je hier: http://www.lyngsat.com/Eutelsat-28A.html

 

Als je die satelliet eenmaal gevonden hebt, dan natuurlijk fijntunen op de Astra 2E.
 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

De Beam van Astra 2E is zeer onvoorspelbaar buiten het bedoelde beamgebied ,

en Spanje ligt buiten het officiële zendgebied , dus ....

De E28A is inderdaad perfekt ontvangbaar , maar ....

daar zitten BBC & ITV & Channel 4 , Channel 5 NIET op !!

aangepast door cookie monster

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...