Ga naar inhoud


Hoe je gelijk bewijzen?


Jan Ambers

Aanbevolen berichten

M'n dochter rijdt enkele dagen met mijn auto, omdat haar nieuwe vlg week geleverd wordt...

Vergezeld van m'n vrouw  staat ze aan de verkeerslichten achter een andere wagen te wachten tot het groen wordt voor haar rijrichting.

Voor haar zit een bejaard koppel te vrijen en te kussen, en de vrijende vrouw in kwestie laat de rempedaal los en haar wagen bolt stillekes achteruit.

M'n dochter toetert, de oude vrijster kijkt in de spiegel en laat haar wagen achteruit bollen tegen m'n auto.

M'n dochter heeft dan lang getoeterd, en de vrijster is uitgestapt en vraagt aan m'n dochter snauwend:" "wat is er niet naar Uw zin?""

'Da ge tegen m'n auto achteruit gebold zijt, in plaats van te vrijen zou de beter op de rem duwen...'

""Gij zijt het die tegen de mijne gereden zijt""

Aangezien er geen zichtbare schade aan beide voertuigen was, is elkeen voortgereden.

Bij mijn wagen was een schroef van de nummerplaat weg, en thuisgekomen heb ik gezien dat de kleine op^staande stukjes van de bumper afgebroken zijn...

Geen nrplaat of adres van de vrijster/achteruitbolder...

Hoe kun je in die situatie bewijzen dat zij achteruitbolde?

En ja een ouwe schuur die in brand staat is moeilijk te blussen hé!

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Dashcams zijn niet zo duur meer tegenwoordig, en als bewijsmiddel onweerlegbaar.

In Rusland rijden ze niet meer zonder! :D

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet handig, geen kenteken.

 

Ik zou toch aangifte doen. Tegenpartij is doorgereden na aanrijding. Verder kan je proberen getuigen te zoeken. Oproepje in de plaatselijke krant of zo.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daarom hebben heel veel Russen tegenwoordig een camera op de voorruit zitten om dit soort zaken te bewijzen. Maar ja, als je geen kenteken van die auto hebt zul je moeilijk verhaal kunnen halen.

 

Ach, cees is me voor.
 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

wegrijden na een ongeval / verkeer accident voordat een overeenkomst en / of uitwisseling van gegevens gebeurd is of tot stand gekomen is IS strafbaar

 

hier en ook in belgië Of elders

 

heeft u toch zo een ongeval meegemaakt dient u de politie alle feiten kenbaar te maken

en u dient daar ook de tijd voor te nemen

 

ook indien dader onbekend, is er nog een overkoepelend orgaan die zich ermee bezig houdt (de verzekeringsmaatschappij)

altijd aangifte doen is voorwaarde

altijd feiten weergeven

 

ciao

Dicke Titten

Rammstein

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er waren dus verders geen videocamera's bij in de buurt.

Lijkt wel een act van de benidorm bastaards.

 

Maar nu nog reageren heeft weinig zin.

Je hebt helemaal niets, geen naam of kenteken.

 

En er rijden heel veel dezelfde kleur en auto's rond.

Dus met het verhaal het was een rode auto heeft de politie of verzekering ook niets.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mensen... hij zegt toch dat BEIDE partijen zijn weggereden. Kortom, je hebt geen poot meer om op te staan. Je hebt het geaccepteerd en daarnaast heb je totaal geen manier om de mensen te traceren. Gewoon einde oefening.

 

En wees maar blij. Als het allemaal klopt zoals je het verteld dan zijn dit ook het soort mensen die tegen de politie gezegd zou hebben dat je dochter tegen hun op was gereden... en dan was je veel verder van huis geweest.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, niet handig dat ze geen foto of nrplaatgegevens genoteerd heeft.

Ik heb m'n dochter gezegd dat het zeer onverstandig is en gevraagd wat als de tegenpartij wel klacht indient...

""Vrouwtje was te bazig en opgewonden en zei: gij geen schade ik ook niet en weg was ze...""

 

Maar behalve dit feit stemt het me tot nadenken wat je moet doen in zo'n omstandigheden...

Wie bewijst wat??? En daar gaat het me om in dit topic... wat bruikbare tips vr de toekomst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is inderdaad een vervelende situatie.

En kan het goed begrijpen, dat je dochter zo gereageerd heeft.

Op zo een moment wordt je een beetje overdonderd, zeker als de tegenpartij zo bazig optreed.

 

Het enigste wat je kunt doen, is kijken of er getuigen zijn die gezien hebben dat de tegenpartij achter uit gereden is.

Noteer de namen en telefoon nummers van de getuigen.

Noteer het kenteken van de tegenpartij, en ook het merk, type en kleur van de auto.

En maak foto's van de situatie, en eventuele schade

 

Maar het blijft moeilijk, als er niet meteen zichtbare schade te zien is.

Je dochter kan net zo goed tegen een paaltje opgereden zijn nadien.

 

 

Jaren geleden is mijn toenmalige collega ook zoiets overkomen (ook in Belgie)

Alleen was hier opzet in het spel, en was zijn auto total los.

Iemand die voor een stoplicht stilstond voor hem, kwam met een flinke aanloop achteruit gereden tegen zijn auto aan.

 

Daar is uiteraard wel politie bij geweest, maar er doken opeens 3 getuigen op, die verklaarde dat mijn collega achterop de tegenpartij was gereden.

 

Nadien is dit nog voor het gerecht geweest, en ook daar waren de getuigen aanwezig.

Het eindresultaat was dat de tegenpartij werd geloofd, en mijn collega voor alle kosten op moest draven, inclusief de gerechts- kosten, en ook nog een berisping kreeg van de rechter omdat hij volhield dat hij onschuldig was, dit terwijl er 4 man waren die het tegendeel aanvoerde.

 

Dus zoiets is en blijft moeilijk.

aangepast door pearlpeter
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...