dobje Geplaatst: 11 februari 2014 Geplaatst: 11 februari 2014 Hallo, Ik ben al een paar dagen/weken aan het lezen, ik wil hier de schotel vervangen er is ooit al een keer een bliksem inslag op geweest LNB is toen vernieuwd (ontvanger ook) kabels niet, voordat ik mijn TV via glas opzeg. 2x maal een abbo is gewoon zonde en een glasvezel achter de camper meenemen is wat lastig. Ik wou wat nieuwe kabels trekken en de rest ook updaten plus een nieuwe twin ontvanger voor het opnemen ter vervanging van het std. Philips ding. Ik wou graag een Traix 78cm willen (heb nu 64cm met duo LNB ) ivm regen en slecht weer , plus daarbij astra 1,2 en 3( plus later misschien meer). Passen de Inverto Black Ultra twin op de multifeed rail of moet ik daar toch de 88cm voor hebben of de smalle alps nemen. Of is het signaal meer dan voldoende met die trio LNB van CD op de 64cm. Ik kon van mijn vader herinneren (die woonde hier eerst) dat het beeld slecht was met zware regen etc. ET-4000 , Triax 88 multifeed work in progress
blackeyes Geplaatst: 11 februari 2014 Geplaatst: 11 februari 2014 (aangepast) op een 78 triax passen geen inverto black ultra's wel op een 88 cm triax, doe je daar de blacl ultra's op dan heb je geen last meer van de regen of het moet al echt een stortbui zijn maar dat is heel zeldzaam zet er wel 2 schoren op want het gewicht van die lnb's en de kabels veroorzaken dat ie mettertijd gaat doorzakken en dan valt wel je signaal weg 11 februari 2014 aangepast door blackeyes vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k 2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88
dobje Geplaatst: 11 februari 2014 Auteur Geplaatst: 11 februari 2014 De 88 triax en Black ultra's is een van de beste combo's ? dan nemen we liever een LNB minder voegen we die later toe. Of de 78 met de Alps dat gaat wel passen ? , of is dat minder aan te bevelen. Op het platte dak 8~10 meter hoog zie je de schotel toch niet. Is iemand op de hoogte van een goede zaak waar het allemaal te verkrijgen is(schotel / lnb /DiSEqC/kabel/etc ). Graag per pb ivm forum voorwaarden. ET-4000 , Triax 88 multifeed work in progress
blackeyes Geplaatst: 11 februari 2014 Geplaatst: 11 februari 2014 (aangepast) alps passen op een 78 triax zie verder http://www.sat4all.com/forums/topic/267237-triax-78-met-multiblock-4-lnbs-plaatsenduidelijke-uitleg-met-fotos/ maar of je optimale ontvangst krijgt en behoud bij regen daar ken ik je geen antwoord op geven ik raad je toch die 88 triax aan dan weet je dat je altijd goed zit met ontvangst of die schotel in het zicht staat of niet dat doet niks aan je ontvangst en een adres weet ik ook wel voor je waar je het ken bestellen maar weet niet of het van de staff hier mag per pb sturen 11 februari 2014 aangepast door blackeyes vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k 2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88
Sprietje Geplaatst: 11 februari 2014 Geplaatst: 11 februari 2014 Ach, als je de schotel toch bijna niet ziet, moet je er niet lang over nadenken. Gewoon een Triax 88 met rail en de drie Inverto black Ultra's tegen elkaar monteren. Een Triax 88 koop je al voor 30,-Denk er alleen nog even over na hoeveel aansluitingen je wilt hebben. Twee of vier?
dobje Geplaatst: 11 februari 2014 Auteur Geplaatst: 11 februari 2014 Ik dacht 2, met een VU+ solo 2 kunt je acht opnames maken tegelijk met een twin ontvanger als ik het goed gelezen en begrepen heb lijkt me voldoende. Intern ga ik alles via cat6 doen dat heb ik moeizaam allemaal gelegd. Mmm 30 euro daar heb ik wel interesse in ET-4000 , Triax 88 multifeed work in progress
Sprietje Geplaatst: 11 februari 2014 Geplaatst: 11 februari 2014 Hou er rekening mee dat als je bijv. lnb's wilt hebben met 4 aansluitingen om ook in bijv. de keuken of slaapkamer naar satellietTV te kunnen kijken, dat je geen Inverto Black Ultra Quads kunt nemen. Die zijn te breed voor een Triax 88. Je moet dan Inverto Black Premium Quad nemen, zie: http://www.inverto.tv/products/product.php?section=1&id=79
satencom Geplaatst: 11 februari 2014 Geplaatst: 11 februari 2014 als ik het goed gelezen en begrepen heb lijkt me voldoende. Intern ga ik alles via cat6 doen dat heb ik moeizaam allemaal gelegd. Wat bedoel je hier mee Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
Moderator ceesv Geplaatst: 11 februari 2014 Moderator Geplaatst: 11 februari 2014 En 8 opnamen tegelijk is met 2 antennekabels ook aan beperkingen onderhavig. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
BzRtY Geplaatst: 11 februari 2014 Geplaatst: 11 februari 2014 Wat bedoel je hier mee Vermoedelijk vangt hij z'n sat-signaal op via een TV-kaart in een pc. Om zo het signaal als netwerk-stream verder te sjassen. Ik ga het alleszinds toch op die manier doen.
dobje Geplaatst: 11 februari 2014 Auteur Geplaatst: 11 februari 2014 (aangepast) @satencom , inderdaad die zin loopt niet helemaal er moet ergens dat tussen. Ik dacht dat je met die twin tuner van de VU + solo2 8 opnames tegelijk kunt maken, daarom dacht ik dat een twin LNB voldoende was. Maar als dat anders is hoor ik het graag , ben me nog aan het inlezen op de vu+. Ik heb geen PC staan ik meende ook gelezen te hebben dat je het signaal ook kunt streamen (ook VU + solo 2) via het netwerk. We hebben een huishouden van 2 man (1man +1vrouw :-) ) dus als we evt boven kijken , kijken we niet beneden. En als het wel voorkomt jammer dan. 11 februari 2014 aangepast door dobje ET-4000 , Triax 88 multifeed work in progress
Moderator ceesv Geplaatst: 11 februari 2014 Moderator Geplaatst: 11 februari 2014 Met een twin tuner kan je 2 streams met alle daarop uitgezonden programma's ontvangen en eventueel opnemen. Zodra een van die 8 zenders op een derde stream zit heb je een probleem. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
dobje Geplaatst: 11 februari 2014 Auteur Geplaatst: 11 februari 2014 A ha daar zit hem de kneep, ik kon het al nergens vinden het leek me ook al een sterk staaltje techniek. Ik heb me een jaar of 4~5 niet echt met satelliet bezig gehouden. Het is toch wel een leuke techniek , of de vrouw daar blij mee is weet ik niet die wil alleen kijken ET-4000 , Triax 88 multifeed work in progress
dobje Geplaatst: 18 februari 2014 Auteur Geplaatst: 18 februari 2014 (aangepast) We gaan voor 4 ontvangers toch maar, dus de inverto Black premium quattro gaan passen op de 88cm triax. Dan gaat de bestelling de deur uit . Dus hopelijk droog weer binnen kort Ps twijfel alleen nog over de coax Belden H125 / koka799 18 februari 2014 aangepast door dobje ET-4000 , Triax 88 multifeed work in progress
Sprietje Geplaatst: 18 februari 2014 Geplaatst: 18 februari 2014 Wat verliezen betreft doen ze nauwelijks voor elkaar onder. De Koka 799 heeft een wat dikker gevlochten buitenmantel en is ook stugger. Buiten maakt dat allemaal niet zo veel uit of die stugger is maar als je binnen nogal wat bochten moet maken werkt de Belden wat prettiger.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen