dobje Geplaatst: 6 maart 2014 Auteur Geplaatst: 6 maart 2014 Zucht , inderdaad retour afzender. Bedankt voor de scherpe blik ik zag al dat deze anders was op de papieren staat Triax dus daar ging ik dan maar vanuit. ET-4000 , Triax 88 multifeed work in progress
blackeyes Geplaatst: 6 maart 2014 Geplaatst: 6 maart 2014 (aangepast) tja dit ken gebeuren bij die webshops mijn leverancier (webshop) van de vele spullen die ik altijd bestel bij hem weet dat ik geen troep verlang maar alleen orgineel spul gelukkig ken ik het altijd ophalen omdat hij maar 3 km hiervandaan woont en ken direct checken of het goed is maar nog nooit een probleem gehad met hem 6 maart 2014 aangepast door blackeyes vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k 2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88
dobje Geplaatst: 11 maart 2014 Auteur Geplaatst: 11 maart 2014 Zo de echte is binnen , met handleiding zelfs ET-4000 , Triax 88 multifeed work in progress
Sprietje Geplaatst: 11 maart 2014 Geplaatst: 11 maart 2014 Zou je die handleiding van de Triax-rail eens in willen scannen en hier plaatsen. Die heb ik nog niet eerder gezien. Ben benieuwd wat ze allemaal te vertellen hebben.
dobje Geplaatst: 12 maart 2014 Auteur Geplaatst: 12 maart 2014 Natuurlijk scan0127.pdf ET-4000 , Triax 88 multifeed work in progress
Sprietje Geplaatst: 12 maart 2014 Geplaatst: 12 maart 2014 Bedankt. Ja je ziet dat Nederland helemaal niet meedoet. Maar ook niet verwonderlijk want er zijn er maar weinig geïnteresseerd in de combinatie 1W, 5E, 13E en 19E. En wat de schuinte van de rail betreft: In alle vernoemde landen hoeft de rail voor deze satellieten niet schuiner dan 6 graden. Alleen in het westen van het Verenigd Koninkrijk kan hij net niet schuin genoeg zonder de rail om te draaien.
dobje Geplaatst: 12 maart 2014 Auteur Geplaatst: 12 maart 2014 Waar lees je die informatie dat de rail omgedraaid zou moeten worden ? (niet dat het hier in de oosten des landes noodzakelijk is ) ET-4000 , Triax 88 multifeed work in progress
Sprietje Geplaatst: 12 maart 2014 Geplaatst: 12 maart 2014 Hoe schuin de rail ingesteld moet worden kun je makkelijk berekenen met satlex calculator toroidal. De rail van Triax kan op de normale manier niet schuiner dan 6 graden. In de voorbeelden die Triax geeft, is dat ook nagenoeg niet nodig maar in Nederland voor de Astra 1, 2, 3 en Hotbird wel omdat die bijv. in Rotterdam 10,6 graden schuin moet staan. Doe je dat niet, dan verlies je signaal op de buitenste lnb's.
dobje Geplaatst: 12 maart 2014 Auteur Geplaatst: 12 maart 2014 Ok dus de rail moet andersom in de houder ? , ik ben niet zo van het rekenen :-) ET-4000 , Triax 88 multifeed work in progress
Sprietje Geplaatst: 12 maart 2014 Geplaatst: 12 maart 2014 (aangepast) In Enschede moet die 9 graden scheef. Als je even opgeeft waar je ongeveer woont, dan reken ik de zaak wel even uit voor een Triax 88 met de Astra1, 2, 3 en Hotbird of gebruik je maar 3 satellieten? 12 maart 2014 aangepast door Sprietje
dobje Geplaatst: 12 maart 2014 Auteur Geplaatst: 12 maart 2014 (aangepast) Locatie verstuurd (pb) , op dit moment Astra 1 2 en 3 hotbird wordt later nog toegevoegd, althans die optie staat nog open. 12 maart 2014 aangepast door dobje ET-4000 , Triax 88 multifeed work in progress
Sprietje Geplaatst: 12 maart 2014 Geplaatst: 12 maart 2014 Wat heb je liever dat ik het nu uitreken voor de Astra 1, 2 en 3 zodat je optimale ontvangst hebt en later alles opnieuw instelt?Of heb je liever dat ik het uitreken inclusief de Hotbird zodat je later die lnb er gewoon bij kunt zetten?
dobje Geplaatst: 12 maart 2014 Auteur Geplaatst: 12 maart 2014 Tja voorlopig 1,2 en 3 denk ik ik weet niet hoever die marges en instellingen uit elkaar liggen.De bedoeling is om daar een keer hotbird bij op te zetten. Indien het nodig is om alles weer compleet opnieuw af te stellen (anders dan misschien de hoek iets te verzetten) als ik er een lnb bij op schuif is het wellicht handig om hem alvast mee te nemen. ET-4000 , Triax 88 multifeed work in progress
Sprietje Geplaatst: 12 maart 2014 Geplaatst: 12 maart 2014 Hier de afstelling zodat je later de lnb van de Hotbird er zo bij kunt schuiven:Je moet het gat in het midden van de rail in de onderste groef plaatsen.De rail moet 9,32 graden scheef staat. Op een afstand van 30cm is dat een hoogteverschil van 49mm. Dit kun je meten met een waterpas en een rolmaat.Alle drie de koppen van de lnb's moeten strak tegen elkaar staan en je begint om de lnb-houder van de Astra 19,2 tegen de lnb-arm te plaatsen, zie bijlage.De skew van de lnb's is als volgt:Astra 19,2 op 3 gradenAstra 23,5 op 6 gradenAstra 28,2 op 9 gradend.w.z. met de wijzers van de klok meegedraaid als je naar de binnenzijde van de schotel kijkt t.o.v. verticaal, dus niet t.o.v. de rail.De schotelelevatie moet je op 29 graden instellen om de Astra 23,5 te vinden en op deze satelliet moet je de schotel ook afstellen zodat je maximale signaalkwaliteit hebt. Niet de schotel op de Astra 19,2 afstellen want die lnb staat er 4mm naast.
dobje Geplaatst: 12 maart 2014 Auteur Geplaatst: 12 maart 2014 d.w.z. met de wijzers van de klok meegedraaid als je naar de binnenzijde van de schotel kijkt t.o.v. verticaal, dus niet t.o.v. de rail. Dus als ik naar de achterkant kijk van de LNB's met de wijzer mee heb ik dat goed ? ET-4000 , Triax 88 multifeed work in progress
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen