Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Hoi

Daar ik een beginnend (overweeg om te starten) Sat kijken zal zijn had ik nog een vraagje.

In het algemeen forum ben ik al enorm geholpen geweest. Bedankt daarvoor.

Maar nu zit ik nog met een probleemke ivm ontvanger. Ze hadden mij de Vu+ Uno voorgesteld. Die kwam aan een prijs van +/- 330 euro in de winkels waar ik ben (online) gaan zien. (het toestel op zich is goedkoper maar er moet een twin tuner bijgekocht worden)

Nu had in mijn eerste gedacht de ET4000 in mind. Vooral ook door de kostprijs. Die ondersteund usb tuners maar jammer genoeg vind ik daar geen info over. Voornamelijk kostprijs en merken.

Toen ben ik verder gaan zien en kwam ik aan de ET 9200. Het prijsverschil is nogal groot en het enige wat ik kan vinden die van belang is dat de ET 9200 en HDD kan inbouwen, een twin tuner is en de proc is sneller.

Nu zit ik natuurlijk in de knoei, Is het prijsverschil het geld waard? Voornamelijk omdat ik beginner ben ( Een iemand die leerd rijden geeft ge ook gene lamborgini)

En welke verschillen zijn er nog die belangrijk zijn in mijn geval?

Mocht het toch de ET 9200 worden waarom dan niet 40 euro meer en gaan voor die Vu+ uno?

Ik begin nogal tilt te slaan met al die verschillende recievers. :crazy:

Edit: Wat is eigenlijk broodnodig als basis voor een beginnend satkijkerke? (op gebied van reciever)

Groetjes Sven

aangepast door Totems

Hallo Sven,

Er zijn meerdere wegen richting Rome....

Vertel eens wat je wil ? wat wil je zien ? Wil je bv ook 1 kanaal zien en anderen op het zelfde moment opnemen ? Wil je kunnen opnemen via HDD ? Welke sats wil je kunnen ontvangen ? Wil je bv ook meerder tv's aansluiten op 1 sat receiver ? Kan je een schotel met eventueel meerdere LNB's zo ophangen dat ie vrij zicht heeft ? Woon je in een huur woning , mag of kan je daar zomaar een schotel ophangen ?

Grt, Ronald

(heb zelf een 9200......en ben daar ZEER tevreden over)

aangepast door ronaldsl

hoi.

wat de reciever zeker moet kunnen is opnemen van een kanaal en tegelijk kijken naar een ander kanaal. Ook moet het mogelijk zijn om te kunnen kijken naar een opgenomen programma en opnemen van een ander programma tegelijk.

Daarvoor heb ik (denk ik) een twin tuner nodig met minimum PVR ready.

Een EPG is handig

Moet kunnen aan netwerk gekoppeld worden en de schijf die aan de router hangt kunnen zien.

Ook afspelen van AVI en MKV (andere formaten is een leuke extra maar niet noodzakelijk)

eventueel software update direct via netwerk.

Discqp 1.1 moet er ook op zitten. (Of hoe het ook geschreven is. Te maken met een switch)

Meer kan ik eigenlijk niet denken wat er zeker zou op moeten zitten.

Er staat maar 1 tv (en er komen er GEEN meer in huis)

Qua schotel en LNB's was ik er al uit. Dit wordt een E85 met 4 inverto ultra black en 1 alp. (info gekregen van Stevie-V)

Er is vrij zicht op de sats die ik zou willen ontvangen.

Edit: Oja als het kan 2 slots waar er van die tv vlaanderen kaartjes in kunnen.

aangepast door Totems
Geplaatst:

Dan kom je toch op een twin ontvanger uit en is de ET4000 niet echt handig om te kopen.

Hier is een klein technisch overzicht voor jou. Het blijft een persoonlijke keuze welke je wilt.

Ontvanger-overzicht.pdf

Overigens wat @ronaldsl zegt geldt voor mij ook. 2 ET's ET9200 en ET4000 draaien hier al geruime tijd probleemloos.

Tipje nog, de ET9200 heb ik vandaag gezien voor 229,00 euro.

Geplaatst:

Er zijn meer mogelijkheden maar als het gaat om VU t.o.v. Xtrend zou ik voor de Xtrend kiezen.

Ik heb regelmatig dingen gelezen die op de VU niet (goed) werken en door de imagemakers (in dit geval OpenPLi) niet opgelost kunnen worden omdat bijv. de drivers van de VU geen open source zijn.

Er kan natuurlijk e.e.a. verbeterd zijn, dan hoor ik het graag.

Ik heb een ET9500 en ben er al veel tevredener over dan de DM800 die ik ervoor had. Zit te denken aan de ET10000 tenzij VU nu de betere keus is.

Wat ik nu mis op de ET9500 (en waarvoor ik hem o.a. gekocht had) het ontvangen van de streams van de publieke omroep maar geen idee of de VU dat dan nu wel kan (ik dacht het niet nl.).
Daarnaast zou een mediaplayer zoals die van XBMC ook erg mooi zijn (qua vormgeving). De ET9500 heeft me in ieder geval nog nauwelijks laten vallen bij het afspelen van allerlei formaten audio en video-bestanden.

Terugkomend op jouw vraag valt de ET4000 uiteraard af, aangezien deze slechts één tuner heeft.

USB-tuners zijn niet aan te bevelen t.o.v. ingebouwde tuners volgens mij o.a. vanwege instabiliteit.

USB-tuners heb ik zelf voor DVB-T maar als extraatje (primair gebruik ik satelliet), mede vanwege de lage prijs (minder dan €10 per stick). Volgens mij zijn DVB-S2 en DVB-C tuners ook veel prijziger.

DiSEqC schrijf je dus zo. Beide merken ondersteunen 1.1 en zelfs 1.2 en USUALS.

De UNO en de 9200 hebben ook beide twee kaartlezers.

Heb je ook de testrapporten gezien?
-Xtrend ET9500 en de Xtrend ET9000 resp. de opvolger en voorloper van de ET9200.
-VU+ UNO.

Verder veel lezen hier en ev. andere fora...

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W  SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Geplaatst:

Je koopt 2 x ET4000, en ja kan je HDD delen in een netwerk, Heb je eventueel ook beeld op je 2de TV. En 2x ET4000 is goedkoper dan 1 ET9500

Voordeel van de Xtrend tegen over de VU+, is dat de Xtrend geen ingebouwde voeding heeft, Mijn VU staat hier zonder deksel, en een extra koelrib erop

Voordeel van de Xtrend tegen over de VU+, is dat de Xtrend geen ingebouwde voeding heeft,

...

De ET4000 niet nee, de ET9x00 wel. Wordt hier (ET9500 met ingebouwde 3,5" 3 TB schijf) wel eens warm, maar niet extreem. Zit ook al direct een ventilator in. aangepast door Alex1970

VU+ Duo
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W  SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Geplaatst:

Met 2 x de ET4000 heb je toch ook 2 tuners in totaal. Is er 1 kapot, heb je er nog altijd 1.

Van de ET 9500 weet ik niets van voeding de ET 4000 heeft een externe voeding, word binnen niet warm.

Geplaatst:

Je gaat even voorbij aan het grote voordeel van een twintuner daar kun je gelijktijdig tot 6 opnames mee maken op de ingebouwde hdd, op verschillende satellieten, kom daar bij een single tuner zoals de 4000 maar eens om waar je geen hdd in kan bouwen.  :P

Moet op zich ook kunnen maar dan verdeeld over de twee boxen.

Ik zou pas denken aan twee boxen als je op twee verschillende plekken wilt kunnen zappen.

VU+ Duo

Geplaatst:

Klopt Alex, Ik heb 2 ET 4000, met elk een memory stick van 32 GB.

En nog een MemS van 8GB (time shift ).

Op mijn netwerk is een NAS aangesloten van 2 X 3TB = 6TB. (raid 0)

In mijn VU+ solo  steekt TV V.

Ik zou TVV zo kunnen delen.

Maar al mijn toestellen staan centraal, er loopt naar iedere kamer 3 HDMI kabels van 15 meter. Alles staat op een HDMI switch, ik kan kijken waar ik wil wat ik wil.

Waarom MemStick? Is gewoon veel sneller dan een HDD.

Kan zelfs streamen naar de NAS, maar is soms met haperingen.

Als een externe voeding kapot is, haal je een nieuwe, zelfde dag nog TV kijken. 

Als 1 receiver kapot is heb je nog altijd een reserve. Wat niet het geval is met een twin. 

Je koopt tegenwoordig een SAB voor 69 euro, dit samen met een ET 4000 en je hebt ook een twin, kijken en opnemen.

En eerlijk gezegd, wie neemt er 6 programma's gelijk op...

Geplaatst:

Tegen U valt toch niet de discuteren denk ik.

Met 1 Belgacom decoder kijk ik op 4 plaatsen.

BGC TV krijg je gratis in een pak, internet, telefoon en TV. Ook nog eens 2 GB per maand op 4G, via mijn Samsung Galaxy.  

TVV heb ik er bij genomen uiteindelijk. Ik heb al een sat van ergens in de jaren 90. 

De engelse zenders hebben veel te bieden, zeker vergeleken bij ons hier, en alles vrij.Geen 400 maar toch veel.

Je zit te zeuren over verbruik, ???? zal mij niet veel uitmaken als er 1 LG OLED en 2 led tv's iedere dag draaien.

En nog eens wanneer ga je 6 programma's ter gelijke tijd opnemen, Ik neem er 20 en meer op. Als ik wil, maar zou niet weten wat.

En idd ik ken er niks van volgens U, maar een grote processor verbruikt veel, meer als 2 kleine, zonder over de warmte te spreken, een HDD 3,5 inch verbruikt en verslijt meer dan een mem stick, ik durf er op te wedden dat mijn 2 ET4000 minder verbruiken dan jouwe 9500,

ma ja ik ken er niks van. 1 x 9500 = 1 TV 2 x ET 4000 = 2 TV's en goedkoper

Dus ik denk dat jij er alles van kent, maar te lomp zijt om het te begrijpen, met de bloemen in de pot en al gooien ;)

Geplaatst:

Ah ja nog vergeten, op de "master TV" kijk ik 4 verschillende zenders in 1 scherm. Ben een grote Formule 1 fan, is gewoon heerlijk tussen het kiezen van de zenders, met mijn BGC TV, en 2 ET 4000 en 1 VU

Ma ja ik ken er niks van he

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...