Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Sinds de wijziging van discovery channel van SD naar MPEG4 kan ik deze niet meer ontvangen. De decoder geeft "slecht of geen signaal" als melding.

Als ik in zender lijst van CD kijk dan zijn er nog enkele andere zenders die op 19,2 en via MPEG4 uitzenden. Het blijkt dat TecTime welke via FTA binnen komt wel werkt maar de kanalen van het basis pakket niet. Dit zijn dan dus Discovery, Hustler en famillie pakket een en canvas.

Eerst dacht ik dat dit schotel zou kunnen zijn maar omdat die TecTime dus wel werkt zou het ook wel eens aan de "in house" techniek kunnen liggen.

Ik heb een M7 ontvanger met v2.04a software met een oranje CD kaart. Dit zou volgens CD de juiste combinatie moeten zijn om alles (mits betaald) te kunnen ontvangen.

Nou zag ik ook ander reakties waar gerefereerd werd naar de CI module, kan deze welke ingebouwd in de M7 zit het probleem zijn.

Heeft iemand een idee wat hier het probleem zou kunnen zijn zodat ik dit verder kan onderzoeken.

Een fabrieks reset heeft niets uitgehaald voor dit probleem.

Geplaatst:

als je hustlerm canvas, een en discovery niet ontvangt ligt het aan de afstelling van je schotel

wanneer het beter weer is ff opnieuw fijn afstellen

Amiko Alien 2 FW 1.2.78, 60 cm 19.2, 23.5
Amiko Alien SHD 8900 FW 1.2.72, 60 cm 19.2, 23.5
Amiko Alien SHD 8900 FW 1.2.72, 60 cm 19.2, 23.5

Geplaatst:

Ik vrees dat de ontvangstproblemen met deze transponder pas over zijn als die wordt uitgeschakeld.

Dat moment zal wel niet meer ver weg zijn.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst:

als je hustlerm canvas, een en discovery niet ontvangt ligt het aan de afstelling van je schotel

wanneer het beter weer is ff opnieuw fijn afstellen

Eerst de skew van de LNB nakijken. Die aanpassen en de kans is groot dat het gelijk werkt.

Beter dat eerst proberen alvorens je aan de schotel gaat draaien.

Geplaatst:

Ik had exact hetzelfde , was de afstelling van de LNB ik heb deze iets verdraaid en had beeld.Ook in de camper had ik geen beeld meer dus lang aan het zoeken geweest , bleken twee verschillende te zijn de ontvanger in de camper kon geen mp4 en thuis was het de LNB ( of te wel afstelling van de schotel)

ET-4000 , Triax 88 multifeed work in progress

Geplaatst:

Ik vrees dat de ontvangstproblemen met deze transponder pas over zijn als die wordt uitgeschakeld.

Dat moment zal wel niet meer ver weg zijn.

Hoe  Kom je daar nu weer bij?

Die transponder is helemaal omgezet naar DVB-S2  8psk en de zenders van CDS , TVV en Telesat en Austiasat zitten daarop waaronder ook Discovery en Dorcel en Hustler.

Waar heb jij die info vandaan?

DM920 2x S2+1xDVB-C/T - Apple TV 4K - DM8000 2x S2 + 2x DVB-C

Geplaatst: (aangepast)

Ik geef slechts aan dat dit mijn verwachting is.

Die hint was trouwens onlangs wel te lezen op een ander forum, en de poster ervan was CDS zelf.

De eerste stap in die richting is trouwens al gezet, met VeronicaSD, dus zo onlogisch is het niet.

Verder vrees ik ook, dat die omzetting naar mpeg4 niet bedoeld is voor de lange termijn, maar slechts een tussenstap is naar uitschakeling. Het bespaarde immers Astra1 transponders.

Elke week doet CDS wel weer een verhuizinkje, met name richting Astra3.

Hoewel ik vermoed, dat de sat handel niet blij is met deze onwikkeling, zie ik hem wel aankomen. Sneller dan ik had verwacht.

aangepast door Eduard07

Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst:

Ja klopt de CDS transponder maar geloof niet dat op korte termijn de TVV transponder uitgaat.

DM920 2x S2+1xDVB-C/T - Apple TV 4K - DM8000 2x S2 + 2x DVB-C

Geplaatst: (aangepast)

Ja klopt de CDS transponder maar geloof niet dat op korte termijn de TVV transponder uitgaat.

Maar dat is ook slechts een vermoeden van jou.

Ik vrees dat CDS/TVV al langer rondloopt met de wens zo snel mogelijk van die dure Astra1 transponders af te komen.

Zeker nu de npo geld gaat kosten ipv opbrengt. Dat kon het afstootproces best wel eens versnellen.

Kwestie van kosten en baten.Vooral nu er ook zoveel over de 12.722 wordt geklaagd en wellicht abonnementen worden opgezegd.

Daarna krijgen we gewoon allemaal standaard DiscoveryHD op Astra3. Is veel goedkoper voor M7.

aangepast door Eduard07

Geplaatst:

Deze transponder wordt ook gebruikt door telesat en kan niet zomaar verdwijnen. Want telesat werkt met 19.2 en 13 samen.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen