Ga naar inhoud


VU SOLO 2 regelmatig terugkerend probleem met open pli 4.0


Vriendje Stokvis

Aanbevolen berichten

Goedemorgen vrenden

 

Na  begin van deze maand voor de vierde keer geflasht te hebben in korte tijd, ben ik nu wel eens benieuwd of jullie mij kunnen vertellen wat er gebeurt en vooral hoe ik het op zou kunnen   lossen.

Wat is er aan de hand ????

Regelmatig komt het voor dat als ik de VU  aan zet dat je dan het nu draaiende  ronde met de gekleurde blauwe rondjes in beeld ziet komen hij blijft dan laden en afstemmen op een zender werkt dan niet.

Je krijgt dan bij iedere afstemming op op welke zender dan ook geen beeld en het enigste wat je dan nog kunt is achterop uitschakelen en opnieuw beginnen.

Toen ik nog VTI 6 draaide had ik dit probleem nooit, alleen die had weer het  probleem dat  ik geen vrije tuner keuze had als ik iets aan het kijken was  op tuner b dat  dit image  niet opnam op tuner A maar perse tuner B wenste.

Nou zou ik er voor kunnen kiezen om er weer VTI 5.1 op te zetten waar ik geen van bovenstaande problemen heb ervaren, maar ik wil open pli nog niet meteen afschrijven .

 

Wie kan mij helpen hoe dit op te lossen ???

 

 

Vriendelijke groet

 

Vriendje Stokvis

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gewoon terug naar VTi is de remedie.

 

Je voorkeur tuner kan je vinden op volgende wijze:

Menu > VTi > Set up system > Prefer specific tuner.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

de remedie is; oorzaak/probleem zoeken en oplossen.

bij het minste probleem van image veranderen, daar heeft niemand wat aan.

 

grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Link naar reactie
Delen op andere sites

de remedie is; oorzaak/probleem zoeken en oplossen.

bij het minste probleem van image veranderen, daar heeft niemand wat aan.

 

grtz Philip

volledig mee eens !

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Regelmatig komt het voor dat als ik de VU  aan zet dat je dan het nu draaiende  ronde met de gekleurde blauwe rondjes in beeld ziet komen hij blijft dan laden en afstemmen op een zender werkt dan niet.

 

Misschien iets teveel geëxperimenteerd met b.v. o.a. Blind Scan, Picons ed.?

 

Waarom niet OpenPLi opnieuw installeren en dan even zonder aanvullingen, wellicht zijn dan de problemen voorbij.

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

de remedie is; oorzaak/probleem zoeken en oplossen.

bij het minste probleem van image veranderen, daar heeft niemand wat aan.

 

grtz Philip

 

 

Heb je helemaal gelijk in Phillip maar dan moet je ook wel weten waar je het probleem moet zoeken en daarom kom ik dus ook hier.

Overigens ik snap dat men denkt dat ik  picons geinstaleerd heb en ook de blindscan plugin, omdat ik er hier naar vroeg maar ben er dus nog niet aan toegekomen dit te instaleren dus het enigste wat nu op die box staat is de hbbtv plugin.

Maar op deze manier kom ik er toch niet uit ik weet niet waar ik het moet zoeken dus ga maar weer VTI er op zetten dan ben ik in ieder geval van die problemen af

Iedereen bedankt voor het meedenken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als hij voorheen, geen probleem had, met VTi, had hij daar moeten blijven.

Verandering van Image, heeft meestal weinig nut, ze lijken allemaal wel erg veel op elkaar.

 

VTi heeft als "ingebakken"  skin: "Atile HD" en ik vind dit zeer mooi.

Zoals diverse malen al vermeld, met PLi heb ik steeds weer het probleem, dat ik geen verbinding krijg met internet.

Gaat het na een flash wel goed, is dit na een dag of twee al weer om zeep.

Dit gebeurt gewoon spontaan.

Zet ik dan de officiele software Van Vu+ er op, of die van VTi, dan, zonder aanpassingen, wél internetverbinding.

 

Dat is de enige reden dat ik ben weggegaan bij PLi en na jaren VTi, ben ik niet meer te vermurwen om de software te vervangen.

 

Resumé, werkt je image goed op jouw ontvanger, blijf er dan bij.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

we gaan sowieso niet kissebissen over welk image.

 

we moeten weten wat er gaande is, dus eerst en vooral informatie verstrekken:

 

HOE is de VU+ samengesteld => schotel / diseqc / tuners aangesloten / hdd of niet / USB of niet

HOE zijn de tuners geconfigureerd A+B met welke sat-posities

HOE HEB je de settings gescand of ingelezen of is het een lijst van derden

HOE verbindt de box naar Internet LAN <> WLAN <> DLAN

HOE veel en/of welke Plugins / addons / skins / picons ( :sick: = picons < persoonlijke mening )

ZIJN er zaken op HDD <> USB opgeslagen EPG of PICONS

 

ZIJN er mount naar PC / NAS / Andere receivers t.b.v. gedeelde mappen.

HOE is die mount procedure (netwerkbrowser / automount / auto.network / fstab)

 

De laatste twee maanden is er veel ellende met zenderlijsten > je zogenaamde settings via dreamboxedit erop gespeeld, waarvan we weten dat er nogal wat bugs in de voorganger versies zaten.

Overigens settingslijsten met streams erin opgenomen zou ik NIET nemen > dat is een verhaal apart om dat uit te leggen.

 

Andere problemen zijn veelvoorkomend:

De kaart en softcam zijn verkeerd geconfigureerd OF we hebben zelfs geen eigen kaart (onvoldoende hops)

Verbinden met PC voor samba netwerkomgeving en of ftp / telnet <stelling> heeft met paswoord zetten voor root te maken en voor de rest is het windows problematiek (voldoende afgekaart zou ik stellen)

Het manueel installeren van plugins en addons via ipkg /opkg... doe dat pas als je ingeburgerd en ingelezen bent in DAT specifiek image.

EN wat ook een probleem is > verwissel specifiek image afhankelijke procedures niet > procedure A werkt op Image A + procedure B werkt op Image B

Maak je der een mengelmoes van zonder het te weten, krijg je altijd problemen.

 

NU de vraagsteller weer... betreffende de missing info:

 

ciao ciao

aangepast door Tonskidutch

I Gona Love You - Micky More & Andy Tee remix

Jestofunk, Micky More & Andy Tee

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ben hier dezelfde mening toegedaan als Tonski,

daarom mijn vraag in post 2; welke zenderlijst gebruik je?

 

grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedemorgen

 

IK meen dat ik dit al eerder aangegeven had maar dit maakt niet uit gebruik de zenderlijst die ik gebruik is de lijst van Hans

 

Wat betreft de schotelopstelling gaat het om 1 vaste schotel met de posities astra 1 2 3 en hotbird tuner B

 1 kabel gaat naar binnen vanaf de draaibare schotel voor tuner A

Dit is door een profesioneel bedrijf gedaan en de instellingen schrijf ik voor dat ik ga flashen eerst op zodat ik geen fouten kan maken achteraf en niet meer weet hoe de instellingen waren.

De harde schijf van mijn ouwe VU DUO box wordt gedeeld met   de solo 2 box dor middel van een cif  netwerkverbinding.

De boxen zijn beiden gewoon  verbonden met lan

Plugins zijn op dit moment enkel HBBTV en een weer plugin (sinds Gister)

Groet

 

Vriendje Stokvis

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heren, Vriendje Stokvis

 

hier vroeg ik nog al wat aan extra informatie...

 

Na wat verder lezen kom ik enkele draadjes tegen op andere fora met een soortgelijk probleem.

Waarbij echter het reproduceren van dat probleem en dus "werking en gevolg" van het instellen niet heel duidelijk zijn en daarmee voor het image team NOG niet gefixed kan worden.

 

Echter dan moeten we zelf nog een en ander trachten te testen om meer feiten aan het licht te brengen die de "werking en gevolg" verklaarbaar maken.

 

Een suggestie heb ik daarvoor, namelijk een andere settingslijst gebruiken 1- die je zelf middels scan hebt gemaakt na 2- een compleet verse flash van het image zonder de backup - autobackup te gebruiken.

 

De argumentatie is; omdat zenderlijsten / settings van derden, DOOR derden worden samengesteld en soms knip en plakwerk zijn van verschillende lijsten... EN JUIST DAAR weten we dat dreamboxedit nogal wat bugs had in eerdere versies, die tot corrupte settings geleid hebben.

De ene heeft zelf gescand met bepaalde NID's en flag's en de andere weer niet. (berichten in het subforum zenderlijsten en frequenties en settings duiden op specifieke verschillen)

Dat kan bij verschillen in de satelliet configuratie per Tuner / Coax aansluiting tot problemen leiden bij het afstemmen.

Dus misschien is daarom het standaard mechanisme uit de images : automatisch / dynamisch tuner kiezen in de war.

 

let wel ik schreef al; niet kunnen reproduceren omdat wij andere satelliet configuratie per Tuner / Coax aansluiting gebruiken maakt het lastig.

 

ciao ciao

I Gona Love You - Micky More & Andy Tee remix

Jestofunk, Micky More & Andy Tee

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

volledig mee eens. ;)

daarom adviseer ik ook steeds om eerst eens met een fastscan te proberen, dit om problemen

veroorzaakt door corrupte zenderlijsten uit te sluiten.

 

grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog nooit zenderlijsten van anderen gebruikt.

Gewoon zelf scannen en dan met Dreamboxedit bewerken naar je eigen voorkeur.

Zo haal je evt. fouten van een ander niet binnen en als je dan nog een paar keer per week kijkt bij

http://www.flysat.com/

http://nl.kingofsat.net/news.php?filtre=Clear

kan je veranderingen ook doen met Dreamboxedit.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...