Ga naar inhoud

Tweede schotel aansluiten

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Medesatters,

Ik heb de vraag al eerder gesteld maar kreeg maar 1 reactie, misschien dat het bij meerderen bekend is:

Ik zit met een probleempje: Ik heb 1 schotel uitgericht op astra/hotbird en kijk hiernaar met een monoblock lnb met 2 uitgangen( voor eventueel een andere receiver). De andere schotel staat uitgericht op de hispasat(eindelijk) en hier zit een enkele lnb op. Ik heb deze schotels doorgekoppeld met een normale diseq-switch(buiten) en ga dan met 1 coaxkabel naar mijn humax. Maar nu kan ik niet tegelijk naar astra,hotbird en hispasat kijken want dit is volgens mij niet instelbaar in het menu.Astra is diseq B en hotbird is Diseq A met een monoblock, Hispasat is volens mij ook diseq A dus wil het niet! Moet ik nu mijn monoblock lnb vervangen door 2 losse lnb's omdat er in de monoblock al een diseg switch zit of is er een andere oplossing? Ik heb een aantal topics terug hier iets over gelezen maar hier was geen duidelijk antwoord op. Of kan ik gewoon een andere losse switch erbij nemen?

Groeten uit Groningen

Geplaatst:

Freddy: het is volkomen zinloos om dezelfde vraag een 2de keer te stellen in een nieuwe posting omdat je op de eerste maar één antwoord kreeg: dit is gewoon "boardvervuiling".

Trouwens, je stelde mij gisteren dezelfde vraag per PM en ik heb jou stande pede (sneller kon dus niet) een duidelijk antwoord per PM gegeven om jouw probleem op de meest efficiënte manier op te lossen. Als je daaraan twijfelt (en dat blijkt zo gezien bovenstaande opmerking) heeft het geen zin om hier nog vragen te stellen als je de raad (en oplossing) niet wil opvolgen!

Ik sluit dan ook deze topic; je kunt eventueel verder in de éérst opgestarte.

Gerdy

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.