radio man Geplaatst: 15 februari 2014 Geplaatst: 15 februari 2014 (aangepast) Dag allemaal, Heb al een paar jaar een draaischotel en zo'n Visiosat. Kwam er NU PAS achter dat elke LNB beschikbaar moet zijn voor elke tuner van mijn huidige Vu+ Duo2. En die heeft 4 ingangen (2 duotuners). Vandaar dat het tegelijk opnemen van meerdere uitzendingen niet goed lukt... Heb een oplossing bedacht met drie switches en vier quad LNB's, zie plaatje. Waar ik me nou zorgen over maak, van de switches (aan het mastje) naar de voorkant lopen dan wel TWAALF kabels! Gaat dat niet ten nadele van de ontvangst? En hoe leid ik de kabels het beste? Gewoon de bundel naar voren en dan dwars over de LNB balk, en telkens eentje aftakken naar de drie LNBS ? (De vierde gebruik ik niet meer, was Hotbird, die en andere satellieten gaat via de rotor). Heb de spullen al thuis: 3 x Spaun 4 poort switch (open ingang met 75 ohm terminator) 3 x Quad LNB Opticum LQP 04 H Kabel Triax KOKA 125 HD Tot slot: Lees nu hier en daar dat de Spauns niet zouden werken met de Duo2 ? Ik kan ze NU nog terugsturen... 15 februari 2014 aangepast door radio man
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen