Tuneboy Geplaatst: 16 februari 2014 Geplaatst: 16 februari 2014 Hallo, Ik heb nu sinds een jaar of 6 een vaatwasmachine van het merk Whirlpool. Type = ADG 8315 IX. Die altijd al perfect gewerkt heeft. Gisteren echter merkte ik dat hij begint met wassen maar na enige tijd stopt die met een groen ledje die 3 keer achter elkaar pinkt en dan een seconde of 2 niet pinkt en dan opnieuw 3 keer pinkt. Dit is nu iedere keer zo indien ik een wasprogramma start gelijk welk programma. Wat ik wel opmerk is dat die totaal niet meer warm krijgt. Normaal gezien bij een gewoon programma had de buitenkant mooi warm maar nu blijft die gewoon koud. Zelfs bij het warmste programma. Hoe werkt een vaatwas om het water op te warmen. Gewoon een weerstand of iets anders. Ik denk dan ook dat het probleem bij de verwarming ligt waardoor de vaatwasmachien niet meer werkt. Is dit makkelijk de fixen of betekend dit een nieuwe machine? Zout is er genoeg is. Hij pakt nog water en sproeit ook nog maar verwarmen lukt blijkbaar niet meer. Thanks
grondstof Geplaatst: 16 februari 2014 Geplaatst: 16 februari 2014 Zit gewoon een verwarmingselement in die te vervangen is. Met een universeelmetertje is makkelijk te meten of het element defekt is, moet weinig weerstand aanwijzen. Maar kan net zo goed de thermostaat zijn die het laat afweten.
BokkieBok Geplaatst: 16 februari 2014 Geplaatst: 16 februari 2014 Het aantal blinkjes geeft de foutcode aan. F3 wil zeggen dat:- onvoldoende snelle verwarming,- verwarming defect,- relais R2 op het Control Board defect,- NTC temperatuurvoeler instabiel- WI (water indicator) defect. En dat klopt ook met je eigen bevindingen. Nu alleen nog achterhalen waar precies de fout zit. Mogelijke oorzaken kunnen zijn:– Verwarmingselement defect– Verwarmingsrelais op besturingsprint defect ( besturingsprint defect )– NTC voeler niet stabiel Deze kunt u controleren door deze te meten m.b.v. een Ohm meter, onderdeel van een (digitale) universeel multimeterZet de meter op laagste Ohm bereik en plaatst de twee meetpennen aan de twee contacten van het verwarmingselement,deze moet een waarde aangeven van ongeveer 25 Ohm. Geeft deze geen waarde aan dan is het verwarmingselement van uw vaatwasser defect.Controleer de NTC voeler.weerstand 60 kOhm bij 20°C, 17 kOhm bij 50 °C 11.8 KOhm 60 °C HTPC -> Intel Q6600 - 3 GB RAM - Geforce 8600 GT - 2000 GB HD - Creatix CTX948 - Skystar HD2 - Tevii S470; Multytenne Twin + Funke DSC310; Win7 32bit; DVBViewer Pro 5.0 met Recording Service
Tuneboy Geplaatst: 16 februari 2014 Auteur Geplaatst: 16 februari 2014 Ok bedankt hier kan ik al mee aan de slag. Nu nog een beetje tijd vinden om dit te doen
sattv4iedereen Geplaatst: 19 februari 2014 Geplaatst: 19 februari 2014 Voor je alles opent,kijk eens of de filters van de watertoevoer niet is vervuild.Onze vaatwas nam een bepaalde tijd water.Doordat de filters verstopt zaten,kwam er onvoldoende water in de vaatwas,waardoor de waterindicator "te weinig water" aangaf,waardoor het verwarmingselement dienst weigerde. Bij ons was het filtertjes reinigen (bij de kraan en bij de machine) en deze werkte terug. Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen