Ga naar inhoud


Keuze instellen voorkeur Tuner of automatisch


Jürgen

Aanbevolen berichten

Zelf heb ik het ook geprobeerd op tuner B en toen ik een opname plande  nam hij tuner B voor de opname en tuner A  sloeg hij over om bijvoorbeeld te kijken naar BBC.

Maar begrijp ik nu goed Jurgen dat jij als jij hem op tuner B zet wel op B kunt kijken en Op A opnemen of mischien kan Tonski hier iets over zeggen.

Ik begrijp dat Tonski het woord bug nog niet in de mond wil nemen, maar ik ga daar wel aan denken want nogmaals toen ik nog VTI 5.0 gebruikte was er niets aan de hand in de instellingen stond tuner keueze op auto  en ik kon op B  opnemen en op A kijken of vice versa

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 39
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

 

Wat betreft de schotelopstelling gaat het om 1 vaste schotel met de posities astra 1 2 3 en hotbird tuner B

1 kabel gaat naar binnen vanaf de draaibare schotel voor tuner A

 

Nu kun je jouw situatie niet helemaal met de door mij geschetste vergelijken want als ik het goed heb gelezen gebruik een vaste en een draaibare schotel en daar kunnen weer andere problemen een rol spelen dan waar het nu om gaat.

...maar misschien komt Tonski binnenkort met een goede oplossing.

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zie op het pli forum dat men aan een patch aan het werken is waarbij je zou kunnen kiezen

welke tuner gebruikt word voor opnames.

http://openpli.org/forums/topic/32635-preferred-tuner-for-recording/?view=findpost&p=406881

 

grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Link naar reactie
Delen op andere sites

in openVix zit die mogelijkheid er al volledig in.Ik heb een vaste en een rotorschotel en werkt prima.Gelijk welke ik als voorkeur instel bij een opname gaat automatisch de 2 de tuner aan indien nodig.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jij leest het helemaal goed, dit gaat over OpenPLi en niet over VTI maar zoals Tonski ook al expliciet vermeld, het gaat over overlappende probleemstellingen en antwoorden.

Dus het is niet denkbeeldig dat deze OpenPLi patch bebouwd wordt n.a.v. gelijksoortige problemen.

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn Solo2 had ik mijn broer geschonken 2 jaar geleden.

Die vertoond geen problemen. preset tuner= auto (off)

Hij heeft twin lnbś op 13-19,2-23,5-28,2 Oost tuner A en tuner B / met settings van mij (welke licht gemodificeerd zijn door hem qua bouqetten)

Toen hij echter zelf zenders ging scannen liep er iets mis.

Na wat vijven en zessen heeft ie opnieuw alles weer terug kunnen vinden met een manuele scan op elke afzonderlijke sat positie

-netwerkzoeken ja

-vooraf wissen ja

-nadat die gevonden zijn doorloopt men even alle bouqetten en waar N/A staat wissen we die zender die niet meer bestaat

-dan haal je met de laatste dreamboxedit de lijst naar PC vult gewijzigde zenders aan in je bouqet en slaat op

-stuur de settings terug en de box "reload" de settings

-voor de zekerheid wis je de EPG.dat < die is relevant voor het opstarten en inlezen van de EPG data >

-en je herstart de receiver PER MENU (niet / nooit per stroomschakelaar)

 

Op dit moment kan ik geen volledige manuele scan uitvoeren omdat de 19,2 twin LNB niet meer fatsoenlijk switched en bepaalde transponders daardoor niet gevonden worden. Was dat in orde geweest had ik allang weer een schone lijst gepubliceerd, voor jullie.

 

Maar er is nog iets... de satellite.xml die zijn verschillend bij bepaalde images <<< dat weet U

28,4 Openpli = 28,2 VTI

5 Oost = moet 4,8 Oost zijn

en nog enkele die niet kloppen. (maar deze twee ken ik sinds ik zelf scan en die satellite.xml onderzocht heb)

Dus

Laad je na het flashen per installwizard de default zenderlijst, yes <> no krijg je DE image afhankelijke satellite.xml in de receiver te staan

Laad je nu na >de eerste herstart< settings van derde via de feed of via dreamboxedit heb je verschillen in de satellite.xml default t.o.v. die satellite.xml van derden > en daarmee dus ook afstem en zenderzoek problemen.

Zo ook of of dat tuner voorkeur mechanisme automatisch werkt.

Dat is de stelling waarom het mis gaat...

Nu jullie weer om die settings op orde te krijgen (gecombineerd met de EPG.dat)

Comme au Cinema

Alain Delon

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben benieuwd temeer omdat ik het hier in Spanje ook niet volledig kan testen maar Vriendje Stokvis zou dit wel kunnen testen aan hand van jouw vorige uitgebreide bericht.

 

Ikzelf kan er alleen aan toevoegen dat zowel die persoon hier op de camping als ikzelf nooit een zenderlijst van derden heb geïnstalleerd (wel even tijdelijk).

 

In feite heb ik altijd de eerste zenderlijst via FastScan ingeladen, deze via DreamboxEdit gewijzigd en als nieuwe Bouquet opgeslagen.

Wat ik niet gedaan heb is tijdens het flashen bij de vraag om de default zenderlijst niet op YES geklikt dus misschien dat dit een eventueel probleem kan veroorzaken.

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik niet gedaan heb is tijdens het flashen bij de vraag om de default zenderlijst niet op YES geklikt dus misschien dat dit een eventueel probleem kan veroorzaken.

yes of no, bij de installwizard zijn de opties

ik gebruik dus inderdaad >NO< , betekend niet die default settings gebruiken als je al één lijst hebt die je per dreamboxedit erin schuift.

 

maar ik kom er morgen na de middag op terug als mijn solootje hier staat. ;)

Comme au Cinema

Alain Delon

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedemorgen

 

Donderdag  ben ik vanwege tijdgebrek aan  het testen geweest eerst met open pli  door een fastscan te doen  i.p.v een zenderlijst van derden, alleen Vrijdag toen ik de box aanzette s'morgens was het alweer mis weer het draaiendde rondje met de blauwe balletjes en met de afstandsbediening is dan niets meer af te sluiten  zoals het hoort

Op zichzelf vind ik dit wel jammer want ben altijd best een  fan geweest van het open pli image.

Dus nu toch maar weer het Laatste VTI image erop gezet en blijf hier voorlopig maar bij en neem de vage tuner problemen maar even voor wat het is.

Alleen kan iemand mij mischien het volgende uitleggen wat ik niet helemaal begrijp.

Gister de tuner voorkeur ingesteld op B toen sávonds om half 8 een timer geprogrameerd op Ned 1 HD tot 8 uur en OP SBS6 HD om half 8  Utopia zitten kijken tot 20.15

Hoe is dit nou mogelijk dan dit is toch een hele andere symbol rate en polorisatie ???

IK hoop alleen wel dat men snel iets zou kunnen met die patch voor open pli om de opname tuner in  te kunnen stellen zodat deze in VTI kan verwerken.

IK wacht weer in spanning af

 

Greetz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...