Ga naar inhoud


Keuze instellen voorkeur Tuner of automatisch


Jürgen

Aanbevolen berichten

Dat komt waarschijnlijk omdat de Image bouwers van VTI Image de Tuner B standaard als voorkeur Tuner hebben ingesteld en schijnbaar functioneert het dan wel dat "automatisch" naar Tuner A wordt omgeschakeld als je iets van een andere satelliet / transponder wilt opnemen.

 

Zo functioneert het hier althans maar het blijft vreemd want tot voor kort stond de voorkeuze nog op Automatisch en kon ik eveneens iets van een andere satelliet / transponder wilt opnemen.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 39
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

mss een idee dat de makers van VTI eens kontakt opnemen met de makers van OpenVix.Daarin werkt het gewoon vanuit A of B of automatisch.Ik heb alle testenhier gedaan omdat de rotor bij regenweer iets meer reserve heeft op ontvangst dan de vaste schotel.en de 2de tuner wordt steeds bijgeschakeld bij een opname.Ongeacht dat ik A of B of automatisch instel.Ik heb wel voor de zenderlijsten eerst manueel ingescand en dan bewerkt met dreamedit.Ook de bouquetten.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat komt waarschijnlijk omdat de Image bouwers van VTI Image de Tuner B standaard als voorkeur Tuner hebben ingesteld en schijnbaar functioneert het dan wel dat "automatisch" naar Tuner A wordt omgeschakeld als je iets van een andere satelliet / transponder wilt opnemen.

 

Zo functioneert het hier althans maar het blijft vreemd want tot voor kort stond de voorkeuze nog op Automatisch en kon ik eveneens iets van een andere satelliet / transponder wilt opnemen.

En dat is dus idd precies wat ik bedoel Jurgen BIj VTI 5.0 stond dat nog op automatisch zonder dat (off) er bij.

Bij VTI 5.1 weet ik het niet  want die heb ik er nooit op gehad ik hoop alleen dat het in een volgende update weer is zoals het ooit was

Link naar reactie
Delen op andere sites

uhm,

heren

het functioneert nog steeds zoals het oorspronkelijk bedoeld was (auto) met VTI 5.x en VTI 6.x

met een vers gescande zenderlist, met mijn zenderlijst of die van mijn broerlief er in.

de opnames werken gewoon op de twin tuner van onze solo2...

 

ik ben toch echt sinds 11:30 ermee bezig geweest en kan geen van UW tuner voorkeuze problemen repliceren

met opname lopend en zappen op andere transponder

met opname lopend en zappen op dezelfde transponder

met opname lopend en tweede opname starten op andere transponder

met opname lopend en tweede opname starten op dezelfde transponder

 

(oude info: EMM THREADS = 6 in cccam)

 

hier loopt alles zo als dat bedoeld is met gelijkwaardige tuner configuraties

 

o dit nog: de solo2 is hier aangesloten van -0- af aan geconfigureerd en met mijn oude settings voorzien

ciao

aangepast door Tonskidutch

Money For Nothing

Dire Straits

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is mooi om te horen maar ik haak er even vanaf totdat ik begin april weer thuis ben want dan heb ik 2 stuks SOLO2 ter beschikking om te testen.

Dus voorlopig zal ik voor wat dit onderwerp betreft hierop niet meer reageren.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

op algemeen verzoek ( vooral dan Vriendje Stokvis :D )

hier is hij dan. ;)

 

post-66958-0-62545300-1393233057_thumb.jpg

 

grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Link naar reactie
Delen op andere sites

dit is niet volledig correct. ;)

op de stand " auto " word de tuner met de minste satellieten gebruikt voor opnames.

stel,  je hebt een vaste & rotor opstelling; dan ga je heel waarschijnlijk de vaste opstelling gebruiken

om te kijken/zappen omdat dit het snelste gaat en je gaat de rotor opstelling gebruiken voor opnames.

nu kan je dit met de nieuwe patch prima instellen.

 

grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...