Gast Nizinny Geplaatst: 17 februari 2014 Geplaatst: 17 februari 2014 (aangepast) Mijn 120cm Laminas draait op een PowerTech Diseqc motor. Vanaf windkracht 7-8 moet ik hem naar binnen draaien, omdat hij vol in de wind staat. Nu wil ik voor Astra 3 ontvangst een 64cm schoteltje er bij hangen, zodat ik ook bij storm in ieder geval Canal digitaal kan blijven kijken. Kan ik de diseqc motor samen met de lnb van de 64cm schotel aansluiten op een gewone Spaun diseqc switch en zo het trekken van een extra kabel voorkomen? 17 februari 2014 aangepast door Nizinny
a33 Geplaatst: 17 februari 2014 Geplaatst: 17 februari 2014 Het schijnt wel zo te zijn, dat er Diseqc switches gesneuveld zijn door de stroom die de motor trekt. Daarom sluiten veel mensen de diseqc switch aan ACHTER de motor, in plaats van ervoor. Dus zo: Ontvanger -- Motor -- Diseqcswitch -- LNB's. Motor en Switch pikken dan zelf alleen die diseqc-commando's op, die voor hen bestemd zijn. Geen probleem. groet, A33 Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.
Gast Nizinny Geplaatst: 18 februari 2014 Geplaatst: 18 februari 2014 @putemmer en @A33 : bedankt voor de hulp!!!
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen