Neosat Geplaatst: 17 februari 2014 Geplaatst: 17 februari 2014 Dag allemaal, Ben nieuw op dit forum waar ik al wel veel heb gelezen en opgestoken. Heb nu echter een probleem waarbij ik de hulp inroep van de vele "cracks" hier. Ik heb een nieuwe ontvanger gekocht : de Topfield SRP-2401 CI Ik had een Homecast 8100 maar deze is naar de keuken verhuisd om daar het SD signaal op te pikken omdat ik daar geen HD tv heb. Alles functioneert eigenlijk perfect behalve dat ik met de Topfield de Hotbird niet kan ontvangen, wat ik vroeger wel met de Homecast kon. Even wat wellicht relevante gegevens: - Ik heb een Visiosat schotel met vier LNB's. - Er is een DiseqC switch. - In het menu van de Topfield staat DiseqC 1.0 aan en 1.1 uit. - Astra staat op 1 van 4 DiseqC, Astra 2 op 4 van 4 DiseqC, Astra 3 op 3 van 4 DiseqC en Hotbird staat op 2 van 4 DiseqC Ik kan de zenderlijst van de Hotbird wel inladen op 2 van 4 maar op alle andere DiseqC instellingen vindt hij niets. Mochten jullie nog meer gegevens nodig hebben dan vraag gerust:) Hopelijk is er iemand die mij kan en wil helpen. Dank alvast Met vriendelijke groeten, Gijs
Sprietje Geplaatst: 17 februari 2014 Geplaatst: 17 februari 2014 Je geeft aan hoe je de diseqc-instellingen op je Topfield hebt ingesteld maar heb je de lnb's ook in diezelfde volgorde op je diseqc-switch aangesloten?
Phoenixx Geplaatst: 17 februari 2014 Geplaatst: 17 februari 2014 Staan je lnb`s goed afgesteld ? Merk anders de lnb voor welke sateliet dat is makkelijk met afstellen. Loop even alle lnb`s na zonder switch ga anders even naar flysat en pak 1 frequentie om tekijken of elke kop correspondeert met de sateliet. Als alles klopt met de ontvangst pas dan weer de switch ertussen zetten. Het nadeel van topfield is dat er geen blindscan op zit, dat wordt dus handmatig frequenties toevoegen of via een sat edit programma. Kijk goed in het topfield menu of de goede sateliet op de goede kop zit geef ze desnoods een nummer bijv 1 Astra a, 2 Astra 2 , 3 Hotbird met een stift op elke kop en zo verder, dit voorkomt vergissingen. Optimaal tunen met een pieper of signaal meter niet te vergeten. Succses
Neosat Geplaatst: 17 februari 2014 Auteur Geplaatst: 17 februari 2014 Dag Sprietje, Dank voor je reactie, omdat te kunnen zien moet ik wellicht een ladder op naar mijn schotel ? Ik meende dat als ik alle andere satellieten kon ontvangen en deze geen problemen gaven, ik dan de DiseqC op de goede volgorde had staan, maar dat is dus verkeerd geredeneerd begrijp ik.. ? In ieder geval dank voor je bericht ! mvg Gijs
Neosat Geplaatst: 17 februari 2014 Auteur Geplaatst: 17 februari 2014 @ Poenixx, dank voor de reactie ! Helaas kan ik niet zo snel en goed bij de schotel komen om dit soort handelingen uit te voeren Bovendien ben ik een Newbe in dit soort activiteiten en zal het probleem zich waarschijnlijk alleen maar verergeren wanneer ik dingen aan de instellingen van de schotel ga veranderen... Alles functioneerde perfect toen ik de Dreamcast nog gebruikte op de plek van de Topfield dus ik ga ervan uit dat zaken op de schotel goed afgeregeld zijn. Waar in het menu van de Topfield kan ik zien of de goede satelliet op de goede kop zit ? Thx Mvg Gijs
Sprietje Geplaatst: 17 februari 2014 Geplaatst: 17 februari 2014 En je hebt de nieuwe tuner precies hetzelfde ingesteld met de diseqc-instellingen als de oude tuner? Als dat zo is, moet het goed zijn.
Neosat Geplaatst: 19 februari 2014 Auteur Geplaatst: 19 februari 2014 @Sprietje, ja precies het zelfde ingesteld, maar helaas geen succes. Mijn schotelleverancier in de buurt is helaas vertrokken en ik kan hem niet meer vragen hoe hij destijds mijn instellingen op de LNB's heeft ingeregeld maar ik weet nog wel dat hij zei dat ik op een speciale manier ook de Hotbird kon ontvangen, echter alleen op de ontvanger in de kamer en niet in de keuken waar een oude TF4000PVR stond. Jammer dat het niet opgelost kan worden... Dank je voor het reageren ! Groet, Gijs
a33 Geplaatst: 19 februari 2014 Geplaatst: 19 februari 2014 ik weet nog wel dat hij zei dat ik op een speciale manier ook de Hotbird kon ontvangen, echter alleen op de ontvanger in de kamer en niet in de keuken waar een oude TF4000PVR stond. Dus de oude TF in de keuken had ook geen Hotbird; maar de Homecast in de kamer wel? Als ik het zo lees is dan de situatie, dat je met de Topfields dus niet de Hotbird kunt ontvangen, maar met de Homecast wel. En geldt dit voor zowel je kamer als je keuken. Begrijp ik dat goed? Dit roept bij mij de vraag op, welke speciale manier er dan bij jou (nodig) is om de Hotbird te ontvangen. Welke switch-instellingen heeft je Homecast? Ofwel: Hoe zitten de LNB's aan je diseqc switches verbonden? Heb je vier twin-LNB's, dwz elk met twee uitgangen? En heb je twee 4/1 Diseqc switches, en dus ook twee kabels die je woning binnenkomen? Of hoe ziet je installatie eruit? Groet, A33 Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.
Sprietje Geplaatst: 19 februari 2014 Geplaatst: 19 februari 2014 Homecast heeft een pre-instelling van:Astra 19,2 op 1Astra 23,5 op 2Astra 28,2 op 3Hotbird 13 op 4maar je kunt als je dat per sé wilt die volgorde veranderen. Dat is bijv. nodig als je een Multytenne hebt waar de Hotbird positie 2 heeft.Misschien dat hij dat bedoeld heeft dat hij de standaard volgorde veranderd heeft.
Moderator ceesv Geplaatst: 19 februari 2014 Moderator Geplaatst: 19 februari 2014 Wanneer ik zo eens naar zijn aanwezige systeem componenten kijk denk ik dat er een diseqc schakelaar is welke naar de huiskamer gaat en een twin LNB voor 19 waardoor hij in de keuken een aansluiting heeft waarmee hij de sd uitzendingen van astra 1 kan bekijken. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Neosat Geplaatst: 19 februari 2014 Auteur Geplaatst: 19 februari 2014 @A33 , dat klopt allemaal wat je daar zegt, ik had geen Hotbird in de keuken maar wel in de kamer. Ik heb in de keuken nu de Homecast staan en daar krijg ik de Hotbird niet. In de kamer komen twee kabels van de schotel af en in de keuken maar 1 Ik kan in de kamer wel de scanlijst lezen maar als ik een kanaal op positie (13) inlees geeft hij op geen signaal. De Homecast stond op positie A B C voor de astra satellieten en dat staat hij nu nog. Ik hoop dat dit genoeg info is en allemaal bedankt voor het reageren Gijs
a33 Geplaatst: 19 februari 2014 Geplaatst: 19 februari 2014 Ik had een Homecast 8100 maar deze is naar de keuken verhuisd om daar het SD signaal op te pikken omdat ik daar geen HD tv heb. Alles functioneert eigenlijk perfect behalve dat ik met de Topfield de Hotbird niet kan ontvangen, wat ik vroeger wel met de Homecast kon. Alles functioneert perfect, behalve...? Nu zeg je dat je met de Homecast in de keuken ook niets ontvangt: @A33 , dat klopt allemaal wat je daar zegt, ik had geen Hotbird in de keuken maar wel in de kamer. Ik heb in de keuken nu de Homecast staan en daar krijg ik de Hotbird niet. Met andere woorden je had met de oude TF in de keuken geen Hotbird, en met de Homecast dus nu ook niet. En in de kamer had je met de Homecast WEL de Hotbird, maar met de nieuwe Topfield NIET. Ik denk dat je echt de ladder opmoet, om ons te vertellen hoe die drie kabels verbonden zijn met de switches en de verschillende LNB's. Fotoos geven soms ook veel inzicht, dus dat kan ook handig zijn! groet, A33 Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.
Neosat Geplaatst: 19 februari 2014 Auteur Geplaatst: 19 februari 2014 @A33 Bedankt dat je helpen wilt, ga morgen wel ff het dak op om wat foto's te maken en die zal ik dan bijvoegen:) Je hoort van me Groet, Gijs
Neosat Geplaatst: 20 februari 2014 Auteur Geplaatst: 20 februari 2014 Goeden morgen allemaal en speciaal aan A33:) Hier de foto's, de A draad (zwart) loopt naar de keuken en dus naar de Homecast HS8100 CIPVR. De beide witte draden bij B gaan naar de kamer, elk aangesloten op de twintuner van de Topfield SRP-2401CI+. Hopelijk leidt dit tot de oplossing. Alvast mijn hartelijke dank, super forum is dit, waar echt geprobeerd wordt om je te helpen !! Groet, Gijs
a33 Geplaatst: 20 februari 2014 Geplaatst: 20 februari 2014 (aangepast) @Neosat: Eerst even checken: Ik neem aan dat er aan de diseqc switch aan de andere kant van de schotel (die je niet gefotografeerd hebt) ook 5 kabels zitten, 4 naar de LNB's en 1 naar de kamer? Ik zie op de foto namelijk maar 3 +1 kabels die kant op gaan, maar dat is waarschijnlijk alleen maar gezichtsbedrog op de foto, want zoveel kabels zijn er wel aan de LNB's aangesloten.... Zo te zien heb je dan dus Astra 19 en 23 in de keuken via een 2/1 switch, en twee keer 13-19-23-28 via twee 4/1 switches naar de kamer. Heb je al geprobeerd om maar één van de kabels aan je topfield aan te sluiten op tuner 1, en of je dan op alle vier de satellieten goede ontvangst hebt, of alleen op 19-23-28, en niks op 13? En dan hetzelfde met de andere kabel, op tuner 1? (Dit alles trouwens met de kabel in de keuken los, om mogelijke beinvloeding van een andere uitgang van een defecte LNB te voorkomen.) Zo kunnen we controleren, of de volgorde van beide switches gelijk is, en/of of het probleem zich misschien maar bij één kabel voordoet. Ik weet eigenlijk niet, of de Topfield voor tuner 2 uitgaat van dezelfde diseqc-volgorde als bij tuner 1, of dat je dat apart moet opgeven? Anders dat ook even testen, door dezelfde testjes te doen (met maar één aangesloten kabel) met tuner 2. Als je op deze manier steeds op 19-23-28 goede ontvangst houdt, maar alleen op de Hotbird niet, moeten we de fout gaan zoeken bij de switches of de Hotbird-LNB. Groet, A33 20 februari 2014 aangepast door a33 Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen