Neosat Geplaatst: 20 februari 2014 Auteur Geplaatst: 20 februari 2014 @A33, ok thanks ,verhaal is helder, ga even het een en ander uitproberen. Groet, Neosat
Moderator ceesv Geplaatst: 20 februari 2014 Moderator Geplaatst: 20 februari 2014 Een ding is duidelijk, niet alle aansluitingen zijn identiek, sommige aansluitingen in huis hebben een beperkter aanbod door de configuratie. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Neosat Geplaatst: 24 februari 2014 Auteur Geplaatst: 24 februari 2014 Hoi A33 en alle lezers, Nou helaas geen Hotbird, heb zo'n beetje alles gehad wat er voor mogelijkheden waren die je voorstelde maar niks...Ik ga een dezer dagen nog ff het dak op om de andere kant van de schotel te fotograferen ,want dan zul je zien dat ik helemaal geen DiseqC switch heb... Je hoort van me Groet, Gijs
Sprietje Geplaatst: 24 februari 2014 Geplaatst: 24 februari 2014 Het zag er op de eerste foto al een beetje vreemd uit. Het leek wel of de coaxkabels aan de andere kant gewoon in een knoop zitten. Ik ben erg benieuwd hoe het nu echt zit.
Neosat Geplaatst: 25 februari 2014 Auteur Geplaatst: 25 februari 2014 Hoi allemaal, Nou met gevaar voor eigen leven het dak opgekropen en foto´s van de andere kant van de schotel gemaakt, waarvan ik hoop dat ze wat meer duidelijkheid zullen geven. Ik weet niet of de foto waarbij `switch ?´ staat de gewraakte DiseqC is, vandaar het vraagteken. Graag jullie commentaar over het een en ander:) Bij voorbaat mijn hartelijke dank Groet, Gijs
Sprietje Geplaatst: 25 februari 2014 Geplaatst: 25 februari 2014 (aangepast) Ja, het zijn twee Maximum Digiality 4/1 DiSEqC switches. Wel merk die 2/1 switch is kan ik niet zien.Die Maximum Digiality 4/1 DiSEqC switches zijn problematisch en werken op bepaalde tuners goed maar op andere merken niet. Dat is waarschijnlijk bij jou ook het geval. Maar ja voor €3,90 kun je ook niet veel verwachten.Ik adviseer de twee Spaun SAR 411 WSG switches te nemen, dan zullen de problemen wel over zijn. 25 februari 2014 aangepast door Sprietje
Moderator ceesv Geplaatst: 25 februari 2014 Moderator Geplaatst: 25 februari 2014 Het probleem was dus dat je op de aansluiting in de keuken wel Astra 1 en 3 ontvangt maar geen Hotbird. Op de foto geef je aan dat de zwarte kabel naar de keuken gaat. Op de foto's eerder geplaatst zie je dat de zwarte kabel aan een 2/1 schakelaar zit, dus slechts 2 satelliet posities naar de (keuken) ontvanger. Die 2 posities verklaren waarom je geen Hotbird (3e positie) ontvangt. Verder blijkt uit de foto's dat je 19 en 23 positie lnb's 3 afgaande kabels hebben naar de 3 switches, en de 2 buitenste lnb's slechts 2 kabels, Die buitenste posities zijn dus alleen beschikbaar op aansluitingen met witte coax kabel. (Hotbird en Astra 2. Voor Hotbird in de keuken zal je de Hotbird twin-lnb moeten vervangen voor een quad-lnb en een extra kabeltje naar de switch moeten maken. Die 2-1 switch zal je ook moeten vervangen voor een 4-1 switch waarna je ook hotbird kan kijken in de keuken. Wil je ook Astra 2 28 graden in de keuken zal je ook die lnb moeten vervangen. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Neosat Geplaatst: 25 februari 2014 Auteur Geplaatst: 25 februari 2014 Hoi allemaal, @A33: Dank voor het kijkwerk en het advies. Ik zal er eens over nadenken. Ik zit na het bestellen van deze swithes meteen natuurlijk met het probleem dat ze er ook nog eens opgezet moeten worden In ieder geval bedankt voor je inbreng ! @Moderator: Bedankt voor je reactie. Het oorspronkelijke probleem was ook niet dat ik geen Hotbird in de keuken had want dat is altijd zo geweest. Zie mijn antwoord aan Sprietje : nog wel dat hij zei dat ik op een speciale manier ook de Hotbird kon ontvangen, echter alleen op de ontvanger in de kamer en niet in de keuken waar een oude TF4000PVR stond. Ik had in de kamer wel Hotbird op de Homecast (die naar de keuken is verhuisd) en nu met de Topfield niet en ik heb niets aan de schotelconfiguratie veranderd. In ieder geval allen bedankt voor alle hulp: Geweldig ! Groet, Gijs
a33 Geplaatst: 27 februari 2014 Geplaatst: 27 februari 2014 en @sprietje: bedankt voor het herkennen van het merk switches, en dat die samen met een dreambox niet altijd goed werken . @Gijs Neosat: Overigens zie ik op de fotoos nog steeds die vijfde kabel niet, naar de ene diseqc switch. Kan nog steeds gezichtsbedrog zijn, maar ik vraag me ook af wat die installateur precies bedoeld heeft met een trucje voor de Hotbird, dus of er nog een raar probleempje zit in je installatie. Kan je bevestigen dat er inderdaad 4+1 kabels naar die laatst gefotografeerde diseqc switch gaan? Overigens, mocht je ook in de keuken Hotbird en 28 oost willen (en dus de LNB-vervanging gaan doen die @ceesv voorstelt), dan kan je dus één van je oude 4/1-switches daarvoor hergebruiken. Immers met de Homecast werkten die Maximum Digiality switches prima.... groet, A33 Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.
Sprietje Geplaatst: 27 februari 2014 Geplaatst: 27 februari 2014 (aangepast) Het probleem met de Maximum Digiality 4/1 DiSEqC switch is op dit forum al diverse keren aan de orde geweest. Lees ook dit draadje:http://www.sat4all.com/forums/topic/333377-dream800hd-se-diseqc-switch-41-problemen/Op een ander forum is o.a. te lezen:Maximum Digiality DiSEqC switch 4/1 probleemHeb een probleem met mijn diseqc switch krijg a en d wel aan de praat met het switchen maar b en c doen het niet meer hebbe het wel gedaan kan de switch kapot zijn heb rechtstreeks kabel op de de lnb's aangesloten om te kijke of daar de oorzaak ligt ze doen het nog alle 4 maar op de switch krijg ik dus niks meer op b en c.Antwoord van lid a:Neem i.p.v. Maximum Digiality eens een Spaun switch. Probleem opgelost?Antwoord van lid b:Maximum Digiality DiSEqC switches zijn zogenaamde high isolation switches. De bedoeling van high isolation switches is dat het signaal geisoleerd wordt van storingen etc... maar veel ontvangers kunnen niet goed met deze switches overweg met als gevolg dat de ontvanger van het signaal geisoleerd wordt. Ik heb dit helaas zelf mogen ondervinden met mijn dreambox. Ik heb het probleem bij de dreambox wel kunnen verminderen door DiseqC 1.1 te gebruiken ipv 1.0 en door opties als send sequence twice en repeat commands op 3 te zetten. Verder heb ik bij de LNB's waar moeilijk naar geswitched kan worden een vinkje bij increase voltage gezet. Het probleem is hier nog steeds aanwezig maar het komt minder vaak voor. Ik ga ook zsm andere switches ophangen.Antwoord van lid c:Bij mij is het met deze Maximum zo dat ik wel naar Hotbird (ingang 3) kan switchen, maar terug naar de Astra's (ingangen 1 en 2) lukt met geen mogelijkheid.Ik gebruik nu maar een "work-around" door op de ontvanger een Astra kanaal te kiezen, de ontvanger op standby te zetten (LNB krijgt dan geen spanning) en dan de ontvanger weer in te schakelen.Maar mooi werkt het dus niet....Antwoord van de administrator:Een Dreambox lijkt de beste combinatie te hebben met de SPAUN switch.Maar ja, ik scheef al eerder, van een switch die slechts €3,90 kost kun je ook niet veel verwachten.Zoals al zo vaak is gezegd: Wil je een goedkope switch of een goede switch. 27 februari 2014 aangepast door Sprietje
Neosat Geplaatst: 3 maart 2014 Auteur Geplaatst: 3 maart 2014 Beste allemaal, Door contact te leggen met mijn leverancier uit het zuiden des lands zijn de problemen opgelost en kan dit draadje gesloten worden. Ik had bij het aansluiten van mijn Topfield per abuis de signaalkabels omgewisseld, m.a.w. de coax van de eerste LNB zat op de verkeerde tuner...en deze vond de Hotbird moeiteloos:) Dank voor alle bijdragen, speciaal aan A33 en Sprietje Met vriendelijke groet, Gijs (Neosat)
a33 Geplaatst: 3 maart 2014 Geplaatst: 3 maart 2014 Heb je al geprobeerd om maar één van de kabels aan je topfield aan te sluiten op tuner 1, en of je dan op alle vier de satellieten goede ontvangst hebt, of alleen op 19-23-28, en niks op 13? En dan hetzelfde met de andere kabel, op tuner 1? (Dit alles trouwens met de kabel in de keuken los, om mogelijke beinvloeding van een andere uitgang van een defecte LNB te voorkomen.) Zo kunnen we controleren, of de volgorde van beide switches gelijk is, en/of of het probleem zich misschien maar bij één kabel voordoet. Als ik dat zo lees heb je nu dus de wisseling gedaan, die ik in bovenstaand bericht als test opschreef? Of begrijp ik dat verkeerd? En heb je dan in de kamer inderdaad op je eerste kabel naar je kamer WEL de hotbird, en op je tweede kabel NIET? Dan lijkt het erop, dat één aansluiting van de Hotbird-LNB inderdaad niet op de tweede 4/1 switch is aangesloten, wat ik op je fotoos al niet kon zien. Ik zou eens aan je leverancier vragen, wat er met de derde kabel van de hotbird LNB aan de hand is; en waarom die niet op de tweede 4/1 switch lijkt te zijn aangesloten? (Waarom is dat 'trucje'met de Hotbird, waarover hij het had, überhaupt nodig?) Bij een volgend probleem, weet je dan tenminste hoe de vork in de steel zit bij jouw schotel. Scheelt een hoop uitzoekwerk (voor jou en ons). Groet, a33 Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.
Neosat Geplaatst: 3 maart 2014 Auteur Geplaatst: 3 maart 2014 Dag allemaal, @A33 ik had op jouw advies wel 1 kabel aangesloten maar was niet zo slim om de goede te pakken... en ben vergeten om er twee te proberen. Ik heb door de wisseling, vraag me niet hoe dat zit want dat snap ik ook niet, zo gewoon Hotbird. Zoals ik al eerder vermeldde is de installateur die mij deze schotel heeft geleverd er niet meer..dus vragen wordt een beetje moeilijk.. Yep kabels verwisselen gebeurt nu niet meer Groeten allemaal Gijs
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen