Ga naar inhoud


Octagon software. CD smartcard wordt niet herkend?


P3P31

Aanbevolen berichten

In het kader van de bezuinigingen heb ik mijn CD abbo van Entertainment HD naar BasisHD teruggeschakeld.

Nu zit ik tegen [Gecodeerd zender] aan te kijken op de TV.

De oranje smartcard is invalid volgens Mcas.

De smartcard doet het wel in de zwarte CI Module met wereldbol in het onderste CI slot.

Moet ik ergens nog iets aan- of uitvinken, upgraden, initialiseren, valideren,... oid om hem weer te laten werken als voorheen?

Iemand een tip?

RE-8000HD PVR; L1.54; OCTAGON V11170; Samsung UE40D8000LEDTV FW1029; WD 640GB USB HDD; BISAT G3C; 3 x ALPS Twin ; 2 x DISAqC 1.0

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Ik heb de indruk dat je wat gegevens weglaat.

 

Gebruik je de originele Rebox software, en zo ja welke versie?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Tja, op mijn Rebox 8000 heb ik gewoon ontvangst met de originele software.

Je zal het probleem in je alternatieve software moeten zoeken.

Misschien is er een update?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vorig jaar Octagon erop gezet om de Franse TNTSAT kanalen te ontvangen.

Inmiddels is dat geblokkeerd en heb ik een Franse decoder erbij genomen.

De Octagon site is ook uit de lucht.

Ik denk eraan om de Rebox FW er weer op te zetten.

Mag ik vragen welke versie je er nu op hebt staan.

 

PS het is een raar verhaal, want mijn extra grijze kaart doet het wel; maar daar heb ik alleen NED 123 op staan.

RE-8000HD PVR; L1.54; OCTAGON V11170; Samsung UE40D8000LEDTV FW1029; WD 640GB USB HDD; BISAT G3C; 3 x ALPS Twin ; 2 x DISAqC 1.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik heb op mijn boxen 1.09.90 staan, en nooit de behoefte gevoeld de laatste versie erop te zetten.

De laatste versie is 1.11.61, daar is ook niets mee mis.

 

In Duitsland lopen er rechtszaken i.v.m. schending van auteursrechten.

Daardoor zijn veel sites uit de lucht i.v.m. aansprakelijkheid.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het draait weer OK.

Ik heb de smartcard ge-her-heractiveerd en nu heb ik weer beeld.

Ceesv, bedankt voor de reacties. 

Einde verhaal

RE-8000HD PVR; L1.54; OCTAGON V11170; Samsung UE40D8000LEDTV FW1029; WD 640GB USB HDD; BISAT G3C; 3 x ALPS Twin ; 2 x DISAqC 1.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Heb je hem dan gereactiveerd in het CI module of in de mcas softcam?

Niet elke cam is in staat nieuwe rechten op een kaart te schrijven.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om je de waarheid te zeggen weet ik dat niet zeker meer.

Ik heb de CI module met de extra smartcard in de TV zitten maar kijk normaal met de oranje rechtstreeks in de Rebox.

Achteraf denk ik dat ik de oranje smartcard in de CI module in de Rebox had zitten toen het [Gecodeerde zender] signaal verdween na online her-activering op Mijn CD.

Nu draait alles waar als van ouds.

RE-8000HD PVR; L1.54; OCTAGON V11170; Samsung UE40D8000LEDTV FW1029; WD 640GB USB HDD; BISAT G3C; 3 x ALPS Twin ; 2 x DISAqC 1.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog wat achtergrond info:

 

Met de genoemde MCAS doet de oranje kaart het bij mijn Rebox RE-8000 (met Icecrypt 1.11.70) uitstekend. Wel moet ik soms bij een eerste begin de kaart er een aantal keren uit en weer insteken voordat MCAS MediaGuard in plaats Invalid Card meldt; daarna doet de kaart het betrouwbaar zolang hij in de ontvanger blijft zitten en komen card-updates ook goed binnen.

 

Twee zaken die nog weleens verkeerd gaan:

1. Chip naar beneden en zover mogelijk in de ontvanger;

2. LET OP: in een RE-8000 werkt alleen de onderste kaartlezer; in een RE-9000 werken beide.

 

Groeten,

 

Audioniek.

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

De laatste versie is 1.11.61, daar is ook niets mee mis.

 

Ik zag per ongeluk vandaag dat de laatste softwareversie op de Rebox download server V1.1.62 is. Deze versie is beschikbaar voor de RE-4000, RE-8000 en RE-9000.

 

Groeten,

 

Audioniek.

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

De laatste versie is 1.11.61, daar is ook niets mee mis.

 

Ik zag per ongeluk vandaag dat de laatste softwareversie op de Rebox download server V1.1.62 is. Deze versie is beschikbaar voor de RE-4000, RE-8000 en RE-9000.

 

Groeten,

 

Audioniek.

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Das toevallig, gisteren stond die er nog niet op.

 

Nu nog een nieuwe versie voor de 8500. ;)

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met de genoemde MCAS doet de oranje kaart het bij mijn Rebox RE-8000 (met Icecrypt 1.11.70) uitstekend.

 

 

Nog bedankt voor reacties.

Misschien niet het juiste draadje voor deze vraag, maar Audioniek, als ik over zou stappen op Icecrypt, zou ik dan mijn desktop screen naar mijn TV streamen kunnen streamen? 

RE-8000HD PVR; L1.54; OCTAGON V11170; Samsung UE40D8000LEDTV FW1029; WD 640GB USB HDD; BISAT G3C; 3 x ALPS Twin ; 2 x DISAqC 1.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

@P3P31:

Nee hellaas niet. Alle Fortis firmwares hebben dezelfde functionaliteit, hier en daar aangevuld met locale eisen of wensen. Voor Nederland/Rebox is dat de CanalDigitaal FastScan in SD en HD varianten en bij sommige modellen het ontbreken van de Plugin-faciliteit; voor Icecrypt/UK is dat de 7-daagse EPG van Freesat. Dit laatste is de reden dat ik Icecrypt firmware gebruik.

 

Groeten,

 

Audioniek.

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...