Bergmans Geplaatst: 17 februari 2014 Geplaatst: 17 februari 2014 Ik ben helemaal nieuw hier. (En een groentje) Heb bij diverse bedrijven geïnformeerd maar ze zeggen allemaal wat anders. Wat wil ik. 78 cm Triax schotel met triple LNB quad en 4 uitgangen (van CD) voor Astra 1-2-3, maar het advies was, dat deze LNB alleen geschikt is voor 64 en niet voor 78 cm. 78 vind ik beter voor slechtweer reserve. of kies ik voor: 78/80 cm met daarbij 3 Inverto LNB met een Spaun switch. Dit lijkt mij allemaal wat degelijker. Een ding is zeker de VU+ DUO2 met dual tuner en HD is een mooie decoder die ik wil aanschaffen. De lengte coax kabel is 2x10 of 2x18m. Wat is verstandig.
Sprietje Geplaatst: 17 februari 2014 Geplaatst: 17 februari 2014 Beste BergmansWelkom op dit forumEen triple-lnb is inderdaad voor een Triax 64 gemaakt en niet voor een Triax 78 maar als de schotel helemaal perfect is afgesteld, heb je op een Triax 78 wel degelijk beter signaal dan op een Triax 64.Ik weet niet of je van plan bent de schotel zelf af te stellen maar om een triple-lnb goed op een Triax 78 afgesteld te krijgen, moet je toch flink wat ervaring en geduld hebben en vooral niet te snel opgeven. Voor iemand die geen twee gouden handjes heeft, kun je er beter niet aan beginnen.Wil je met losse lnb's werken met een normale kop, dan is de kleinste schotel die je kunt gebruiken een Triax 88. De lnb's moeten dan met de koppen tegen elkaar staan. Je hebt dan een prachtige regenreserve.
Bergmans Geplaatst: 13 maart 2014 Auteur Geplaatst: 13 maart 2014 Inmiddels ben ik mij nog altijd aan het oriënteren voor schotel ontvangst. Wel staat nu vast dat het een Maximum E85 schotel wordt. Hierop wil ik Astra1-2-3 EN Hotbird ontvangen met zoveel mogelijk Inverto black ultra twin erop. Ik hoor van verschillende sat mensen tegenstrijdige aantallen van 2 of 4. Wie kan mij uit te droom helpen? Als er geen 4 geplaatst kunnen worden dan zijn de overige Alps twin LNB. De 2 switch zijn van het merk Triax. Voor de goede orde ik laat het installeren door mijn audio/TV dealer, maar wil wel zelf vooraf weten wat ik koop. Tenslotte is schotel ontvangst niet goedkoop. Hartelijke dank hiervoor. O ja ik woon onderen de rook van Tilburg.
Seniorsatter Geplaatst: 13 maart 2014 Geplaatst: 13 maart 2014 (aangepast) @Bergmans, kijk even naar mijn handtekening. E 85 met ultra twin op 28.2/5--23.5 en op de 19.1 een Alps twin Ook even foto erbij, voor de duidelijkheid. 13 maart 2014 aangepast door Seniorsatter
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen