Ga naar inhoud


VU Solo2 loopt nog steeds regelmatig vast


greekfalcon

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

ik heb sinds een half jaar een VU+ Solo2 die na enige problemen in het begin een aantal maanden goed heeft gefunctioneerd. Daarna begon het apparaat regelmatig vast te lopen (beeld bevriest, geluid loopt nog even door, geen reactie op afstandbediening). De problemen begonnen met VTI 6.0.1, ik heb daarna gedraaid met OpenPLi 4.0, 3.0, weer 4.0 en nu weer VTI 6.0.5. Alleen de netschakelaar aan de achterzijde brengt het apparaat weer tot leven. Ik draai nu met CCcam 2.3 uit de feed maar ook met OScam treedt het probleem op.

 

Het vreemde is dat ik op dit forum mijn probleem eigenlijk niet tegenkom terwijl op het duitse VU support forum veel mensen hetzelfde probleem hebben. Er wordt daar gesuggereerd dat het om een hardware fout gaat en velen sturen het apparaat naar de leverancier terug. Deze vervangt dan het motherboard, echter niet altijd met positief resultaat. Ik heb mijn Solo2 hier bij een griekse webshop besteld en heb het idee dat het apparaat uit Duitsland afkomstig is. Ik sta op het punt het apparaat naar de webshop terug te sturen maar voor dat ik dat doe is er hier wellicht iemand die een oplossing weet. Ik heb buiten autoshutdown geen andere plugins actief en gebruik de zenderlijst van Hans.

VU+ DUO 4K SE VTI 15.0.0 Philips 32PFL9604 Schotel 110 cm 2 X Inverto Black Ultra twin LNB's 19.2 en 23.5 2  Spaun Diseqc switches

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • Moderator

Er zijn problemen bekend met een elco, welke problemen veroorzaakt, wanneer je de postings in dit forum even doorbladert kan je daar meer over lezen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Misschien toch een soortgelijk probleem?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ben je wel zeker dat je een origineel hebt aangekocht

vergelijk je verpakking en receiver met deze gegeven klik mij

zo ja is er wat anders aan de hand

 

sinds een bepaalde driver versie voor solo2 is bekend dat er bij enkele een probleem optreedt met beeld en geluid

in VTI kun je ook terug vallen op een oudere driver versie

misschien dat eerst eens proberen voor je de receiver retour stuurt

Garden Party

Mezzoforte

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een paar maanden geleden ben ik overgestapt naar de solo2.

Daarbij trad dit verschijnsel vrijwel direct na ingebruik name op.

Eerst beeld maar na bepaalde tijd (na herstarten steeds eerder) viel het beeld weg. Vaak lief het geluid nog (even) door.

Verschillende VTI-images geprobeerd en ook open-pli. Loste allemaal niets op.

Leverancier kon hem ook niet blijvend aan de praat krijgen.

Gelukkig via internet gekocht, dus binnen twee weken ingeruild en een andere gekocht. Geen probleem mee ondervonden.

Was dus echt een hardware probleem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Tonskidutch : Het apparaat is geen kloon, ik heb de afbeeldingen vergeleken.

@ieskorp : Je hebt me over de streep getrokken, ik heb het apparaat teruggestuurd naar de webshop.

 

Iedereen verder bedankt, ik zal laten weten hoe het afloopt.

VU+ DUO 4K SE VTI 15.0.0 Philips 32PFL9604 Schotel 110 cm 2 X Inverto Black Ultra twin LNB's 19.2 en 23.5 2  Spaun Diseqc switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Apparaat is bij de webshop geweest. Daar hebben ze er Black Hole opgezet. Dit zou volgens hun de oplossing moeten zijn. Dat was het dus niet. Een erg mooi image, dat wel, maar nog steeds vastlopers. Webshop gebeld, ze zeiden dat het niet onder de garantie valt want er is niet echt iets kapot. Ik accepteer het nu maar en doe bij vastlopers maar weer een reboot. Ik heb overigens VTI 6.0.5 er weer opgezet en jawel, nog steeds vastlopers.

VU+ DUO 4K SE VTI 15.0.0 Philips 32PFL9604 Schotel 110 cm 2 X Inverto Black Ultra twin LNB's 19.2 en 23.5 2  Spaun Diseqc switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

kijk je kunt je afvragen wat een webshop, afdeling reparaties ermee doet...?

het eerste wat ze doen is een image erop spelen zonder poeha of softcams

in een enkel geval testen ze ook apart de softcam en cardreaders

(een test protocol met meerdere tests en stappen heb ik echter nog nooit meegeleverd gekregen van een leverancier)

 

in het beste geval zetten ze hem 24 uur aan en zappen eens een beetje en meting eventueel spanningen aan diverse punten

(als het dan blijkt dat over geruime tijd gezien de box niet crasht krijg je hem terug als herstelt)

 

wat er verschilt behalve dan het kaal image is meestal de aansluiting coaxkabels (met passende schotelinstallatie) en ethernet

daar ligt echter ook de crux (ook bij alle andere mensen die instabiliteit melden)

-softcam

-plugins

-schotel configuratie

-ethernet

kan het zijn dat die 4 bij jouw thuis niet optimaal zijn

 

ik denk overigens niet dat ze er ook nog de HDD afkoppelen om te testen. (maar dat kun je natuurlijk wel eens proberen)

 

je begrijpt er zit natuurlijk niet een monteur 24 uur ( a 19,50 euro/uur) met je box te spelen, dus het is maar de vraag hoe die langdurige test verloopt / verlopen is

maar afgezien daarvan is er dus niets op de proefstand gevonden betreffende de hardware

 

de eerste die verdacht is lijkt de internet aansluiting (kabels of router ) / de tweede lijkt de coax en diseqc switch (kabelbreuk en of kortsluiting door wind of water)

waarom? omdat die aspecten altijd al een computer proefondervindelijk tot crashen kan brengen.

 

mijn advies zou overigens zijn het nieuwste VTI 6.0.6 erop te zetten met alle updates en niet een oudere (ook niet een oudere van een ander image)

mijn tweede advies zou zijn een nieuwe coax kabel van 23,5 Oost LNB 1op1 aan de tuner aan te sluiten (dus zonder switch)

mijn derde advies is om je Router eens te bekijken qua logboeken en de duur/lengte van de internet aansluiting (foutmeldingen)

 

we hebben het dus nog niet opgelost.

Garden Party

Mezzoforte

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Apparaat is bij de webshop geweest. Daar hebben ze er Black Hole opgezet. Dit zou volgens hun de oplossing moeten zijn. Dat was het dus niet. Een erg mooi image, dat wel, maar nog steeds vastlopers. Webshop gebeld, ze zeiden dat het niet onder de garantie valt want er is niet echt iets kapot. Ik accepteer het nu maar en doe bij vastlopers maar weer een reboot. Ik heb overigens VTI 6.0.5 er weer opgezet en jawel, nog steeds vastlopers.

Dit zou ik dus nooit accepteren!

- Blackhole zou de oplossing zijn. Duh, een linuxbox heb je om geheel naar eigen smaak in te richten. Niet om in een harnas te zitten met een door een leverancier voorgeschreven image...

- Geen garantie want er is niet echt iets kapot. Maar hij loopt wel vast! Het ding spoort dus niet, dus vervangen die handel!!!

VU+ Solo2,

VTI

Visiosat BIG Bisat met Alps op 28,2E; 23,5E; 19,2E; 13E; 5E; 1W; 5W; 15W

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat er verschilt behalve dan het kaal image is meestal de aansluiting coaxkabels (met passende schotel installatie) en ethernet

daar ligt echter ook de crux (ook bij alle andere mensen die instabiliteit melden)

-softcam

-plugins

-schotel configuratie

-ethernet

kan het zijn dat die 4 bij jouw thuis niet optimaal zijn

 

quattro,

ten dele geef ik je groot gelijk

 

 

Dit zou ik dus nooit accepteren!

- Blackhole zou de oplossing zijn. Duh, een linuxbox heb je om geheel naar eigen smaak in te richten. Niet om in een harnas te zitten met een door een leverancier voorgeschreven image...

- Geen garantie want er is niet echt iets kapot. Maar hij loopt wel vast! Het ding spoort dus niet, dus vervangen die handel!!!

 

maar er is natuurlijk wel die afhankelijkheid van de 4 boven genoemde punten die een webshop niet kan controleren en ook niet in de hand heeft, laat staan garandeert

 

is dat thuis niet optimaal; kan menig probleem opduiken

daarom schrijft men ook vaker test hem eens bij je sat maatje twee deuren verder...

elke locatie is uniek qua omgeving elektrosmog en schotel configuratie.

 

tijdje geleden had ik zelf een bedroevende verbinding met vdsl2 via de router die telkenmale uitviel of timeouts genereerde

nadat dat a ) ontdekt werd en b ) opgelost was speelde m'n Vuutje weer zoals het hoorde

 

kabel-spagetti is in sommige woonkamers ook een veroorzaker (komt vaker voor dan je wilt waarhebben post #15 lijkt te helpen)

 

overigens er zijn massa's nederlandsche leveranciers die je de box terugleveren met openpli erop

dat is niet verkeerd, maar een voorkeur van de techneut die je box bekeken heeft.

aangepast door Tonskidutch

Garden Party

Mezzoforte

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tonski, uiteraard moet eerst uitgesloten zijn dat het door de eigen configuratie en/of opstelling komt. Mee eens.

 

In de eerste post staat dat de box een hele tijd normaal gefunctioneerd heeft. Zolang er niet iets aan de bekabeling of schotelinstelling is veranderd kun je dat op voorhand uitsluiten. Oorzaken als plugins en cams kun je m.i. ook uitsluiten aangezien de storing op verschillende images optreedt.

 

Vandaar dat ik begreep dat het hoofdstuk troubleshooting al voorbij was. Als dit nog niet voldoende getest is dan idd:

 

Kale installatie, coax direct aan de kop, geen Ethernet, geen HDD, cccam erop, kaart in interne lezer en testen.

Daarna switch of rotor ertussen, weer testen

Daarna HDD aanluiten en testen.

Daarna plugins 1 voor 1 installeren en weer kijken of het ergens misgaat.

 

Zo moet die storing vanzelf ergens op gaan treden. Als dat bij de eerste stap al is, dan zonder pardon terugsturen en nieuwe eisen.

VU+ Solo2,

VTI

Visiosat BIG Bisat met Alps op 28,2E; 23,5E; 19,2E; 13E; 5E; 1W; 5W; 15W

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Ik heb een soortgelijke probleem als jou!  Ik heb mijn Solo2 een halfjaar geleden gekocht bij een winkel in Almere. Deze heeft de box vermoedelijk ook uit Duitseland weg. Mijn Solo2 loopt om de zoveel uur vast, de ene keer om de 4 uur, andere keer 8 uur en soms pas om de 24 uur. Ik houd de tijden niet precies bij want er is geen touw aan vast te knopen. De beeld staat ook stil, en op de ab reageerd de Solo2 niet meer op, Enige oplossing voor mij is de box aan en uitzetten. De Solo2 draaid altijd met Blackhole image en wordt altijd geupdate naar de meest recente versie, Helaas,...... lost dat het probleem ook niet op,.......

 

Terug brengen is voor mij ook geen optie, omdat de winkel waar ik de Solo2 gekocht heb, deze eerst zelf wilt testen voordat deze de box naar de fabrikant stuurt. Een tijdelijke leen box doen ze bij deze shop niet aan. En het is ook nog mijn enigste box ook nog!

Dus kan hem niet voor een langere tijd missen. Hopenlijk gaat het niet erger worden,......

 

 

Gr,

 

Ed

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...